Nieuwe adoptie: QP IV 2.8 uit 1996

Post hier jouw trots

Re: Nieuwe adoptie: QP IV 2.8 uit 1996

Berichtdoor Vince » za 29 sep 2012, 08:15

@Juul; het chiptunen en de ducts gaan mij persoonlijk weer te ver.
Maar smaken verschillen gelukkig.

Ik ben gek op Coq-au-vin door de wc spoelen. Een ander eet liever tosti's.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Logout » wo 17 okt 2012, 22:28

...maar weer eens een update. Deze keer eentje van bijna spirituele aard!

De QP houdt zich goed. In de afgelopen weken bijna 1000km bijelkaar gereden. Ik ben nog steeds erg happy met de auto.

Wat mij vandaag gebeurde grenst aan het onvoorstelbare...

Ik heb sinds een aantal weken op Marktplaats een advertentie staan waarin ik een gebruikte G3 LPG installatie aanbied voor een automerk dat ik hier liever niet wil noemen. Gisteren kreeg ik een mailtje van een fries die wel interesse had in deze installatie. Aangezien de installatie bij Jorrit in Noordwijkerhout lag heb ik daar maar afgesproken met de beste man. Het bleek een fries te zijn die al weer een paar decennia in de buurt van Haarlem woont. Beroepsmatig houdt hij zich voornamelijk bezig met het repareren en verkopen van jonge Alfa Romeo's (Mito's, Giulietta's). Eenmaal bij Jorrit binnen bleek de beste man ook een groot liefhebber van Ferrari's en Maserati's en bovendien technisch goed geschoold te zijn.

Toen hij na het bekijken van de LPG installatie een zilveren Quattroporte IV zag zei hij iets in de trant van "zo'n auto heb ik ook gehad!". Aangezien ik zeker wist dat het exemplaar in kwestie nooit aan hem toebehoord kon hebben vroeg ik hem om meer informatie over zijn oude auto. Volgens hem ging het om een originele Nederlandse QP IV, zilvergrijs van kleur, met een zwart lederen interieur en voorzien van een automaat. Het kenteken bevatte de lettercombinatie 'PB', dat wist hij zeker. Toen had ik even een 'X-Files' momentje: dat was mijn zilveren Quattroporte (kenteken PB-NN-23)!!!

De rest van het verhaal dat de man mij vertelde heeft zo'n beetje het ontbrekende stuk geschiedenis van mijn auto 'ingekleurd'. Deze man heeft de auto eind jaren '90 een paar jaar bereden en hem daarna aan Roy Karsten verkocht. De geschiedenis vanaf dit moment werd door Jorrit opgedist: De volgende eigenaar was een engelsman die in Hoofddorp werkte. Vervolgens kwam de auto weer terug in Noordwijkerhout, ditmaal bij Auto Forza (de nieuwe naam voor het bedrijf van Roy Karsten nadat Jorrit het had overgenomen). De auto vond via Jorrit een nieuwe eigenaar in Nieuwegein en is uiteindelijk bij het bedrijf tercht gekomen waar ik de auto vandaan heb. Het boekje waarin de servicebeurten afgestempeld zijn en de facturen die ik heb bevestigen alles. Echter over de periode dat de export-fries de auto in bezit had (van zo rond 1998 tot medio 2000) had ik geen informatie.

Sinds deze ontmoeting vanmiddag ben ik een beetje de kluts kwijt. Ik begrijp totaal niet hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een toevallige ontmoeting over een Marktplaats advertentie die NIETS met italiaanse auto's te maken heeft zo'n idiote wending neemt en dat ik vervolgens ineens oog in oog sta met de man die meer dan 10 jaar geleden eigenaar was van mijn Quattroporte. Is dit iets dat voorbestemd was? Is dit een bizarre speling van het lot? Echt, ik weet het niet meer...misschien moet ik maar eens een extra glas wijn tot mij nemen om het alles nog eens op mij in te laten werken.
Giuliaa5
Logout

Berichtdoor Logout » wo 17 okt 2012, 22:32

Het leuke van de bovenstaande ontmoeting is dat de vroegere eigenaar mij heeft beloofd om mij per e-mail een serie foto's van de Quattroporte zo rond de eeuwwisseling toe te sturen.
Logout

Berichtdoor Techno » wo 17 okt 2012, 22:35

Zeldzaam inderdaad, dus proost!! Had ie geen facturen meer liggen die je nog miste?
Techno
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 17 okt 2012, 22:36

Heeft ie de LPG installatie eigenlijk gekocht? Of is ie voor niks naar Noordwijkerhout getuft??
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Logout » wo 17 okt 2012, 22:52

@Michele: Hij heeft de LPG installatie uiteindelijk niet gekocht. Hij vond het heel leuk in N'hout en dat het niets is geworden met de LPG installatie leek hem niets uit te maken. Maar in ieder geval ben IK niet voor niets naar Noordwijkerhout gereden!!! Dit was voorbestemd denk ik.

Op autovlak heb ik de laatste paar weken meerdere idiote ontmoetingen gehad die een beetje in de lijn liggen van het bovenstaande verhaal. Wat ik hieruit moet concluderen is mij nog niet duidelijk, maar 'time will tell'...
Logout

Berichtdoor Michele » wo 17 okt 2012, 23:13

ik zit je toch alleen maar te plagen Thumbsup5 Goed verhaal man!
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor jgkort » do 18 okt 2012, 08:49

Erg leuk verhaal! Je kan dit alles natuurlijk wijten aan toeval, maar persoonlijk denk ik dat je QP een goed karma heeft tongue
420 (S)i nov. '86
Busabonnement
jgkort

Berichtdoor Danny » do 18 okt 2012, 10:52

Eric man, wat ben je toch weer lekker bezig!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor stijn » do 18 okt 2012, 11:00

Schitterend liefhebbersverhaal!
Stein Keuken
stijn
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati