Maserati 4200GT

Post hier jouw trots

Re: Maserati 4200GT

Berichtdoor dueporte » za 03 mei 2014, 08:28

Je hebt weinig geluk gehad met de qp. Het verbaast me weer; zo'n verhaal over een relatief jonge maserati. Toch hoor ik ook goede verhalen over de qp.over weinig onderhoudskosten en veel km rijplezier.
dueporte

Berichtdoor EJ » za 03 mei 2014, 09:14

rangeboom...

Het gebeurde echt in een splitsecond de auto liep fantastisch naar mijn gevoel....had inderdaad de olie niet gecheckt maar 1800km daarvoor had hij nog bij Franco gestaan en die heeft hem nagekeken en alles was in orde...
Het is toch een relatief nieuwe maserati met een motor waar bijna geen problemen van bekend zijn.....

Ik heb de auto rechtstreeks van de verkoper gekocht maar wel inspectie door franco en die heeft de GTS uitlaten geplaatst, onderhoud is ook hele leven bij officiele kanalen geweest.
Vinden jullie dat hier nog aanspraak gemaakt kan worden op een coulance regeling van maserati ?
We praten toch over een reparatie van rond de 30.000€ ontstaan door het slecht functioneren van een van hun onderdelen....

brrt......

De Ferrari blijft in de garage en die heb ik losstaand van dit probleem gekocht, ik was al een hele tijd op zoek naar een goede 550..... De quattroporte was mijn dailydriver dus daar moet een vervanger voor komen...
Ik vindt het moeilijk want na 1800km was ik de auto absoluut nog niet zat, maar de auto heeft inmiddels wel een nare nasmaak nagelaten.....Voor dagelijks gebruik wil ik een 4-deursauto hebben, en eigenlijk kan niks tippen aan de quattroporte in mijn beleving...... het bedrijf waar hij nu staat heeft aangeboden om het **WRAK** te kopen want die willen de auto zoiezo van een nieuwe motor voorzien....
EJ

Berichtdoor duetto » za 03 mei 2014, 10:42

Ik word van dit soort verhalen wel wat zenuwachtig, want ik rijd nog steeds zo'n 500-600 km per week met m'n 4200 Coupe, en ik controleer eigenlijk nooit de olie. blush1 En snelheden die met 'n 2 beginnen tik ik op rustige avonden ook wel eens aan. Volgende week meteen maar 'ns de motorkap open om de olie te bekijken.

OT: sterkte met de beslissing over hoe het verder moet met de daily driver. Op zichzelf is het prijsverschil tussen een jonge gebruikte QP V en een nieuwe Ghibli niet meer zo groot (althans hier in Nederland), dus dat is misschien een optie, wanneer je deze nog voor een beetje normaal bedrag kwijt kunt.
duetto
Donateur

Berichtdoor Giulia » za 03 mei 2014, 12:55

Uiteraard ten eerste heel vervelend voor jezelf. Verder is het natuurlijk van de zotte dat dit kan gebeuren met zo'n jongen auto. Onderstreept mijn mening ook maar weer eens dat lage KM en dealer onderhouden ook niet altijd wat zeggen. Je moet blijkbaar ook geluk hebben. Coulance heb ik zo mijn twijfels over...je kan het proberen. Succes.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Andrea » za 03 mei 2014, 17:21

Er zijn hier forummers die meer ter zake kundig zijn, maar obv het conformiteitbeginsel ben ik eens in gesprek gegaan met een dealer en tot een oplossing gekomen. Dit is niet wat je redelijkerwijs mag verwachten bij een product dat door officieel erkende partijen wordt onderhouden. En de schade is van een zodanige omvang dat je er wel een deskundige op kan zetten. Kan ook iets bedenken waarbij zowel M als F samen een redelijke oplossing bieden. Succes!
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Vorige

Keer terug naar My Maserati