Toch weer een Maser

Post hier jouw trots

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Otto C. » ma 03 dec 2012, 17:50

PeterM schreef: En wat ze aan het blok gedaan hebben om hem circuitproof te maken.

Hoe is het trouwens met de Pantera? Ben je al wat opgeschoten?


Gewoon veel sleutelen blush1. Er zit een heel boekwerk bij en ik zie diverse blokken voorbij komen. Dus misschien maar een voorraadje aanleggen?
(Pantera staat nog in een hoekje, heb geen goede ruimte, dus daar begin ik nog niet aan)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor duetto » ma 03 dec 2012, 19:29

Ze vertelden mij dat het blok redelijk 'bullet proof' was, en de auto niet vaak was uitgevallen wegens mechanische problemen. Het plaatje suggereert iets anders?
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Vince » ma 03 dec 2012, 19:53

Rokende banden. Meer niet. Hypocriet5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Otto C. » ma 03 dec 2012, 20:01

Vince schreef:Rokende banden. Meer niet. Hypocriet5


Nee een vette bougie

duetto schreef:Ze vertelden mij dat het blok redelijk 'bullet proof' was, en de auto niet vaak was uitgevallen wegens mechanische problemen. Het plaatje suggereert iets anders?


Het valt ook wel mee. Maar dit boekwerk verslaat een periode van acht jaar sprint- en endurance racen. Toch ben ik bang dat het niet zo bullet proof zal zijn als de BMW.
Maar wel een snelste rondetijd van 1.529 op Zandvoort. En das rete snel voor een auto die ooit 1600Kg woog.

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=AbHO-nUvpTk
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Otto C. » za 08 dec 2012, 11:35

Omdat de auto giga naar benzine stonk en inmiddels dus het hele huis, heb ik de tank maar eens uit gebouwd. Na wat draaien en schuiven kwam ik er achter dat het niet ging lukken. Wel had ik al gezien dat er erg veel kit in de watergootjes van de koffer bak was gesmeerd.
Zo doen ze dat dus in de racelarij. Haakse slijpert er in, hamer er bij. Tank naar binnen, kit er over, praten we niet meer over hamersmiley .
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor PeterM » za 08 dec 2012, 12:42

Van dik hout zaagt men benzinetanks crybaby
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Vince » zo 09 dec 2012, 12:36

Daar kijk ik niet van op. Het is geen concours natuurlijk, er moet gereden worden!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Otto C. » wo 30 jan 2013, 23:58

Zo, druk bezig. Vandaag mijn nieuwe racelicentie opgehaald, gelijk even een nieuwe distributieriem en oliefilter opgepikt. Gisteren een nieuwe bijrijders stoel met 6punt gordel gekocht.

De benzine stank kwam van de slangen. De auto heeft twee aanvoer en één retour slang, bij elkaar zo'n 15meter slang. De rubberen slang was kurkdroog, maar laat wel geur door (echt niet te harden).
Ik ben nu overgestapt naar teflon slang, dit moet wel 100% geur dicht zijn. Maar daar horen dan weer andere nippels en doorvoeren bij. Niet te geloven wat dat allemaal kost zeg! 10 tot 40eurotjes per nippel.

De veiligheids tank heeft een verlopen FIA keurdatum, nu mag dit wel bij de DNRT(geloof ik). Eigenlijk is de tank te groot, wel leuk voor endurance racen, maar dat ben ik toch niet van plan. Dus ff vragen wat een nieuwe kleinere kost. Bijna 1000 eurotjes meneertje :-(
O ja, dan moet er ook nog een nieuw setje slicks en een setje profiel banden komen en een aanhangert en een auto die de aanhangert dan weer mag trekken en een staatslot. blush1
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor lqpl » do 31 jan 2013, 08:06

Tja dat racen is niet voor niks. Ik hou het bij de 944. Daarmee mis ik natuurlijk wel wat van het spectakel dat jij gaat meemaken. Veel plezier met het project, misschien zie ik je ooit nog eens hard voorbij komen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Toch weer een Maser

Berichtdoor Danny » do 31 jan 2013, 09:36

Leuk dat je ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen Otto.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron