Mijn Ghibli 2.0 uit '94

Post hier jouw trots

Re: Mijn Ghibli 2.0 uit '94

Berichtdoor Koepeetje » za 01 jun 2013, 16:04

Bedankt voor de reacties allemaal!

@PeterM: Het koplampglas was via Jacco al geregeld bij Maserati Spares, het kost wat maar weinig alternatieven inderdaad.

@Techno: Het filmpje op autoweek had ik al eens eerder bekeken, dat is hem niet. Volgens mij heeft die ook een beige interieur (beige nuvolato?), in tegenstelling tot de mijne, die grijs is (Grigia).

@Jacco: Bel me van te voren maar even, ik zit bijna de hele dag op de tennisbaan vanwege de laatste competitiedag van beide jongens. Maar ik fiets zo even naar huis, geen probleem.
Maserati Ghibli 2.0 V6 24v biturbo, blu sera, 1994
Alfa Romeo 159 1.9JTS Distinctive Sportwagon, Marrone Luci Di Bosco, 2008
Fiat Panda 1.2 Emotion, 2006
Koepeetje
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » zo 02 jun 2013, 22:12

Prachtige Ghibli! Gefeliciteerd. Die ghibli op autoweek heeft inderdaad een (donker) biege interieur, dat was onze vorige auto en als ik mij niet vergis is die nog steeds in handen van The Mexx.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor TheMexx » ma 03 jun 2013, 17:45

SpyderGT schreef:Die ghibli op autoweek heeft inderdaad een (donker) biege interieur, dat was onze vorige auto en als ik mij niet vergis is die nog steeds in handen van The Mexx.

Inderdaad, wordt nog met liefde onderhouden en met veel plezier in gestuurd op de rustige landweggetjes in Friesland e.o. Driving5
TheMexx

Berichtdoor Koepeetje » za 13 jul 2013, 21:02

De Ghibli heeft een aantal weken bij Jorrit gelogeerd en er zijn wel een paar dingetjes aangepakt:

- Eén kromme velg vervangen
- Stuurkogels vervangen
- Lekkage in koelsysteem aangepakt
- Olie van versnellingsbak en differentieel vervangen
- "Kloenken" van het differentieel opgelost met loctite, hopelijk blijft dit een tijdje goed werken
- Keerring in diff vervangen ivm. lekkage
- plus nog wat kleine zaken....

Blijft nog over dat de Michelins die nu om de velgen zitten van 2002 zijn (jaja met nog 6mm profiel).
Ik heb het idee dat de auto jarenlang op deze banden stilgestaan heeft en dat ze een flinke platte kant hebben en voor trillingen zorgen. Daarnaast vind ik 11 jaar oude banden om deze auto geen fijn gevoel, dus ze gaan vervangen worden.

Nu is de maat van de achterbanden (225/45R16) naar ik heb begrepen een vrij lastige, dus de keuze is vrij beperkt. Als ik voor en achter dezelfde type band wil hebben, blijft er een kleine aantal merken over (o.a. Kumho, Uniroyal, Toyo en Continental......).
Ik denk dat ik maandag de Toyo Proxes T1-R ga bestellen, het feit dat die in de regen minder zijn doet me niet zoveel, ik zal toch bijna nooit in de regen rijden.

En dan afwachten hoe trillingsvrij de Ghibli dan is.
Koepeetje
Donateur

Berichtdoor Danny » za 13 jul 2013, 21:39

Leuk verslag! Hou je ons op de hoogte na het monteren van nieuwe banden?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Koepeetje » ma 15 jul 2013, 07:02

Ga ik zeker doen Danny !!

Alleen zit ik nu te twijfelen of ik de velgen bij Wheeltrim gelijk netjes laat maken.
Ze zijn alle vier rijkelijk voorzien van stoeprandschade en de naafkapjes zijn ook behoorlijk beschadigd.
Die beschadigde naafkapjes snap ik eigenlijk niet, alsof iemand dacht dat daar een enorme moersleutel op moet om het wiel los te krijgen huh???????
Ik neem toch aan dat ze met de bijgeleverde sleutel redelijk goed los te krijgen zijn?
Koepeetje
Donateur

Berichtdoor Techno » ma 15 jul 2013, 09:06

Ik heb er -voor- net Bridgestone ER300 Ecopia's onder zitten. Volgens mij zijn die ook als achterband leverbaar. Ik weet niet hoe het met jouw bodemvrijheid zit, maar ik zou meteen voor 50-sectie banden gaan. Scheelt ongeveer 1.7cm extra bodemvrijheid. Nu hoef ik niet meer met samengeknepen billen een drempel tegemoet te rijden.....(vooral de katalysator heeft dan nogal te lijden)
Techno
Donateur

Berichtdoor Koepeetje » ma 15 jul 2013, 10:52

Bedankt, hele goeie tip techno !!!

Ik zit gelijk te kijken of die 50-sectie een optie is, want ik heb in mijn weinige ritten al twee keer de katalysator geschraapt op een drempel.
Mijn wiskundige achtergrond zegt dat een 225 band 0,05*225 = 11,25 mm = 1,125 cm hoger komt te staan, de 205 band 1,025 cm.
Op de huidige 9 cm bodemvrijheid is dat een hele verbetering natuurlijk!

Dan ga ik mijn onderzoek even opnieuw doen, want dan komen er opeens een aantal merken op het lijstje bij.
Hoe bevallen trouwens de Bridgestones?
Koepeetje
Donateur

Berichtdoor Techno » ma 15 jul 2013, 14:24

Zitten er net onder, dus kan ik je daar nog weinig over melden. Maken in elk geval weinig lawaai. Van de "gewone" ER 300 kan ik je melden dat die bij een week staan al platte stukken heeft, maar na een paar kilometer rijden is dat weer weg. Die band was heel plezierig: goede stuurprecisie, weinig herrie, slijtvast, kortom: weinig mis mee.
Techno
Donateur

Berichtdoor Koepeetje » di 16 jul 2013, 21:45

Zoals wel vaker is alles weer anders gelopen dan verwacht.
Mijn leverancier hier in het dorp kwam telkens wel met andere alternatieven, Toyo werd opeens zeer afgeraden, het V-vormige profiel zou voor cuppen en veel lawaai zorgen. Bovendien zou het V-profiel uit zijn unsure
Uiteindelijk kwam zelf hifly naar voren, nooit van gehoord, dus laat maar zitten.

Hier op het forum heb ik veel goeds gelezen over Matterhorn in Hilversum, dus hun maar een belletje gedaan.
Zeer vriendelijk geholpen, ze nemen daar ook echt de tijd voor je.

Allerlei voorstellen, het begon bij Michelins (zonder de benodigde maat te weten), maar de verkoper had al snel door dat ik niet voor de hoofdprijs wilde gaan. Alternatieven in de goede maat waren Pirelli's, Falken of Nokian banden, waarbij deze laatste echt bijzonder voordelig werden aangeboden. Na wat tests doorgenomen te hebben (Nokian wordt in Duitsland zeer regelmatig goed getest) de knoop doorgehakt en voor de Nokians Z G2 gegaan. Aanstaande vrijdag worden ze al gemonteerd.
Vanwege de extra bodemvrijheid voor 205/50R16 (voor) en 225/50R16 (achter) gegaan, snelheidscodering W zou voldoende moeten zijn.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat en zal daar hier natuurlijk een verslagje van schrijven!
Koepeetje
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati