frankenstein

Post hier jouw trots

frankenstein

Berichtdoor charles » za 02 okt 2010, 13:36

hier dan maar een onderwerpje van mijn maserati. het is mijn derde maserati , na een 2.24v en een 430 type 2. het is een biturbo uit 82, dus een van de eersten, normalerwijze had hier dus een 2l 18v motor met carburateurs in moeten liggen, maar toen ik de wagen aanschafte was hij al voorzien van een injectiemotor en allerlei zaken die normaal ook niet op de wagen thuishoren zoals geventileerde schijven verlaagd onderstel ,skirts, aluminium spoilers, laat type spiegels en interieur, enz. vandaar de naam frankenstein. nu vind ik dat niet zo erg omdat ik graag knutsel en mn autos wil optimaliseren naar mijn inzichten, en een mooie originele biturbo verknoei je niet, met en die al duidelijk niet origineel is heb ik geen moeite.
inmiddels heb ik al heel wat zaken aangepast , zoals oa een 2.8 motor waarvan ik de koppen heb bewerkt, rvs "freeflow" uitlaat, bumpers van een 224, grotere intercoolers, ferodo ds 2500 racing remblokken, ander stuur wat verder naar binnenkomt (net als een verlengde stuurnaaf) enz......
omdat het een projectwagen is zal ik naar gelang budget er steeds dingen aan veranderen zoals een andere ecu zodat ik over kan op dis ontsteking, extra waterpomp en radiator, andere veerpoten ,eventueel 16" wielen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
charles

Re: frankenstein

Berichtdoor Modena » za 02 okt 2010, 13:58

Leuk verhaal. Ga zo door. Als je hem al gemodificeerd koopt, dan ligt de weg natuurlijk vrij om daar mee door te gaan. Vooral als je naast de verbetering van het vermogen ook kijkt naar de remmerij en de wegligging. Er zijn ook genoeg wielen te vinden die passen bij het tijdperk van de auto. Zie de Biturbo Si op dit forum. Persoonlijk zou ik die spoiler verwijderen. Dat heeft de auto toch helemaal niet nodig. Hoop dat je ons hier op de hoogte wilt houden van de ontwikkelingen.
Modena

Berichtdoor charles » za 02 okt 2010, 14:27

de spoiler is in werkelijkheid niet eens zo opdringerig, het ding is van aluminium en op maat handgemaakt (waarschijnlijk al in italie, de auto was tot begin deze eeuw nog in calabrie)
charles

Berichtdoor Modena » za 02 okt 2010, 15:51

Dat ben ik wel met je eens. Niet opdringerig en die stabilisator in het midden doet ook vermoeden dat het een kwalitatief goed product is.
Modena

Berichtdoor Jos Red Racing » za 02 okt 2010, 19:17

Ik vind het er wel gaaf uitzien die spoiler. Ik zou overigens willen dat ik het technisch inzicht had om ook zelf aan de auto te werken @#$ .

Jos
Jos Red Racing
Donateur

Berichtdoor charles » zo 27 mei 2012, 19:24

afgelopen periode me uit de naad gewerkt om de wagen voor viva italia klaar te krijgen, moesten wat plaatpest infecties verholpen worden en daardoor ook worden overgespoten. helaas blijkt een remslang vanbinnen gaar te zijn met een verstopping en vastzittende remmen tot gevolg cursing cursing
tja , niets aan te doen......
Afbeelding
Afbeelding
charles

Berichtdoor Andrew » wo 19 sep 2012, 18:43

leuke foto's van een mooie wagen.
Andrew

Berichtdoor Dennis » wo 19 sep 2012, 19:47

Mooie machine, maar wat is dat voor een gtv?
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor Giulia » wo 19 sep 2012, 19:54

Dennis schreef:Mooie machine, maar wat is dat voor een gtv?

6

Een van de iconen uit de automobielhistorie

Wou dat ik er ooit een had...kuch
Giulia
Donateur

Berichtdoor Dennis » wo 19 sep 2012, 20:06

hep r een gehad in de jaren 80 was wel een 4 cilinder, denk er nog met weemoed aan
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Volgende

Keer terug naar My Maserati