frankenstein

Post hier jouw trots

Re: frankenstein

Berichtdoor Wietze » vr 06 jun 2014, 11:53

Ben je gek!!! ik ben erg benieuwd naar de verzonnen oplossingen. Het ding heet niet voor niets FRANKENSTEIN 2thumbs
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: frankenstein

Berichtdoor dueporte » vr 06 jun 2014, 11:54

Zo heten alle maserati's van voor 2000 Wietze
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: frankenstein

Berichtdoor Wietze » vr 06 jun 2014, 15:11

Blij dat we elkaar begrijpen!!!! lachebekkie
It is mei sizzen net te dwaen
Avatar gebruiker
Wietze
Donateur
 
Berichten: 596
Geregistreerd: vr 18 maart 2011, 11:05
Woonplaats: Badhoevedorp

Re: frankenstein

Berichtdoor charles » do 26 jun 2014, 21:48

Het eerste begin is gemaakt om de bak los te halen zodat de wagen voorzien kan worden van een zwaardere koppeling. Absolute noodzakelijkheid, zodra er wat boost inkomt gaat het toerental omhoog, maar de snelheid niet, en het begint ook te stinken
zit nog ff te wachten tot ik de spulletjes binnen heb..............
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: frankenstein

Berichtdoor charles » za 23 aug 2014, 21:29

had een koppelingsplaat laten bekleden met kevlar, offerte ~250eur, krijg ik de rekening........428,-(incl.korting) WTF!!! hamersmiley en dat zonder vooraf overleg
ik zit nog te overdenken wat te doen, afnemen en betalen(not likely) of mn verlies nemen (oorspronkelijke plaat foetsie) en voor 300 een kant en klare ophalen
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: frankenstein

Berichtdoor lqpl » za 23 aug 2014, 22:31

Was dat een offerte op papier of een mondelinge over een ongeveer-bedrag? In dat laatste geval heb je geen zaak.
Als een nieuwe 300 kost en je kunt je over je rotgevoel heen zetten moet je de kevlar nemen. Het is maar 128 verschil en dan heb je wel wat je wilt.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: frankenstein

Berichtdoor lqpl » di 26 aug 2014, 08:19

Net op BiturboZentrum:

"I think I bought a new stock clutch and sent it along with the disc to HR Clutch. http://www.hrclutch.com/
It was many years ago now that I did the clutch and has never worn out since I upgraded it. The new "original type" clutch only lasted through two years of track days before it started slipping.
It was a while ago and HR re faced the disc with racing material that would also work well for street driving. They added the extra weights to the original diaphragm for added clamping strength. I don't think they would remember it as anything special or me if you contact them, it was just another weak clutch they made stronger.
Nothing is ever simple though and when I got it back in the car I had to limit the pedal travel because it was starting to re engage when fully depressed. So I put an adjustable nut and bolt on the firewall that allowed me to bottom the clutch pedal out sooner on the floor board because it was going too far."

Waar liet jij je koppelingsplaat behandelen?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: frankenstein

Berichtdoor cassiopeia » di 26 aug 2014, 10:23

Mijn eigen ervaring is het dat het bij bedrijven die een offerte afgeven, geregeld voorkomt dat er een prijs ex BTW wordt genoemd. Dat is een ingeslopen ritueel bij bedrijven die maar in beperkte mate diensten verrichten voor particulieren. Is dat hier misschien ook het geval?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: frankenstein

Berichtdoor Boomerang » di 26 aug 2014, 10:23

Interessant.
Op het USA Maseratiforum zijn een aantal mensen serieus bezig geweest met kevlarvoeringtests in de Gransport.
Heeft veel geld, tijd en moeite gekost, maar Is op een fiasco uitgedraaid.

Wellicht is het "andere aanpakken" van kevlar met een voetbediende koppeling wél beheersbaar te krijgen?!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: frankenstein

Berichtdoor charles » di 26 aug 2014, 18:04

ik heb het bij dbm engineering laten doen. de opgegeven prijs was idd excl. maar de btw had ik al ingecalculeerd. bij aanvraag heb ik gevraagd of zij zelf het werk deden (ja dus) maar achteraf blijkt dat ze het hebben uitbesteed, dat helpt ook niet.......
resumé , afgesproken prijs 250(incl) rekening 428, >3wk wachten, geen overleg over 180% prijstoename.....ik niet weer bij hun
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten