Eric's Biturbo SI

Post hier jouw trots

Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Eric » za 02 okt 2010, 13:46

Beste allemaal,

Buiten de Indy ben ik ook nog trots bezitter van een Biturbo SI. De auto is in 1999 ingevoerd door Franco en wel in precies de staat waarin hij nu is (dus ook de OZ Racing velgen zaten er al onder). Met de originele velgen had hij m.i. iets beter tot zijn recht gekomen maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ze steeds mooier ga vinden.

Ik heb begin van het jaar erover gedacht om de auto te verkopen, en had zelfs al advertenties geplaatst. Hier ben ik echter (gelukkig snel) op teruggekomen. Ik heb nu besloten om de auto te conserveren voor de toekomst. Het is dus een blijvert in de familie. Mijn dochter loopt er zelfs al op te azen (en ze is nu 13 jaar... Maserati zit dus klaarblijkelijk in onze familie genen... adhd )

Uiteraard wordt 'ie s' zomers af en toe uitgelaten maar gaat dan gelijk weer op zijn verwarmde en goed geventileerde stal. Er is in de loop van de tijd flink aan verspijkerd, hij is nu in topconditie. Verleden jaar nog een RVS uitlaat van voor tot achter etc etc en uiteraard is de gehele onderhoud-geschiedenis bekend. (en nee, hij is NIET (meer) te koop %$#@ )

De auto heeft nu 107000 NAP kms gelopen, en uiteraard heb ik de op de foto ontbrekende SI "voor op de bips" alweer besteld en ontvangen (original Maserati spares), ik moet ze er alleen komende zomer nog opzetten.

Dit is hem;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Eric
Donateur

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Modena » za 02 okt 2010, 13:52

Helemaal goed. Niks meer aan doen. Behalve conserveren. Wat betreft de velgen. Ook ik zou liever de originele hebben gezien, maar deze passen wel bij de auto en het tijdperk waaruit hij komt. Ze zijn zeker niet ordinair of te modern voor de auto. Heb je het interieur goed aangepakt met de nodige (Swissvax) middelen? Je ziet nog maar weinig bruine interieurs die er fris uitzien. Deze ziet er overwegend goed uit. Ik zou een expert inschakelen om dat zo te houden en de puntjes op de -i- te zetten.
Modena

Berichtdoor Boomerang » za 02 okt 2010, 18:06

Een heel mooi exemplaar!
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Michele » za 02 okt 2010, 18:30

hebbuh....
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Eric » za 02 okt 2010, 19:14

Modena schreef:Heb je het interieur goed aangepakt met de nodige (Swissvax) middelen?

Da's een goede tip. Heb ik nog niet in afdoende mate gedaan vrees ik, maar is idd beter voor het behoud. Svissvax schijnt het summum op de markt te zijn. Beter dan Meguiars?

Wat denk je, is dit iets wat ik zelf wil of moet ik daar kennis en expertise voor inhuren? Poetsen gaat me wel goed af (auto's tenminste, in het huishouden tracht ik mijn snor te drukken.. %$#@ )
Eric
Donateur

Berichtdoor Danny » za 02 okt 2010, 19:31

Inderdaad een erg mooi exemplaar. Maar waarom heb je hem hier in "My other garage" geplaatst? Als je aan een moderator wilt vragen om hem te verplaatsen dan moet je trouwens niet bij Vince zijn...
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 02 okt 2010, 19:44

Zeker niet als die net een goed wijntje heeft losgetrokken. %$#@
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Eric » za 02 okt 2010, 20:00

Danny schreef:dan moet je trouwens niet bij Vince zijn...

Boomerang schreef:Zeker niet als die net een goed wijntje heeft losgetrokken. %$#@

Oh Vince, kan jij deze MORGENOCHTEND voor mij verplaatsen naar My Maserati? %$#@ Zitten immers toch geen kritieke hyperlinkjes in... ^"{})#
Eric
Donateur

Berichtdoor Giulia » za 02 okt 2010, 21:21

Boomerang schreef:Zeker niet als die net een goed wijntje heeft losgetrokken. %$#@

Dat zit wel goed want die koopt hij bij mij! adhd
Giulia
Donateur

Berichtdoor Giulia » za 02 okt 2010, 21:22

Overigens werden de BIturbo's wel geleverd af fabriek met dergelijke honingraat velgen...ik vind het erg mooi en time period...laten zo Eric applaus06
Giulia
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati