Eric's Biturbo SI

Post hier jouw trots

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Eric » za 16 jul 2011, 20:02

Zo. De Si heeft de jaarlijkse APK weer glansrijk doorstaan. Meneer Franco heeft gelijk het beruchte "getik" van de steekassen eens goed onder handen genomen. Dat was een doorn in mijn oog (en oor). "Beter dan nieuw en boven verwachting goed" volgens Franco. Nou, daar ben ik het volmondig mee eens! Wat een vers nieuw tandwiel en de benodigde hoeveelheden Locktite kunnen doen in de handen van een vakman, niet te geloven...

Ze rijdt weer als nieuw. smiley_driving adhd

Wát een verschil zeg. Ook al houdt het gemiddeld maar zo'n 15 á 20.000 kms voordat het fenomeen weer terugkeert, voor mij zéker de moeite van de investering waard. Helaas geen fotootje kunnen maken hoe ze daar stond te glanzen naast de Quattroporte van LQPL. Ze was in goed gezelschap dus &&^^*

Binnenkort het draadje van de Indy maar weer eens updaten. Het is er immers weer voor momenteel ^%$

Wordt vervolgd
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Avatar gebruiker
Eric
Donateur
 
Berichten: 234
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 16:12

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor koen2224v » za 16 jul 2011, 20:04

zonde van je geld eric,geloof niet dat het echt goedkoop was
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Eric » za 16 jul 2011, 20:09

koen2224v schreef:zonde van je geld eric,geloof niet dat het echt goedkoop was


Klopt Koen. Maar ik rijd niet meer dan gemiddeld zo'n 1000 kms/jaar met haar. Betekent dus dat ik met een beetje mazzel toch wel zo'n jaartje of 10 "tik-vrij" zou moeten kunnen toeren. Voor mij dus een zeer acceptabele investering. Heb overigens wel de KM stand genoteerd om eens goed in de gaten te houden hoe lang de ingreep het daadwerkelijk volhoudt (voor diegene die dit mogelijk in de toekomst ook overwegen te laten doen).
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Avatar gebruiker
Eric
Donateur
 
Berichten: 234
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 16:12

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor koen2224v » za 16 jul 2011, 20:12

vind het zonde van je geldhad zgan steekassen voor je leggen
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Maarten Zwart » za 16 jul 2011, 23:02

Wat bedoelen jullie dan met steekassen en welk(e) tandwiel(en) vervangen en gelocked??
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Vince » za 23 jul 2011, 17:35

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat de ingreep heeft gekost, Eric?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Eric » za 23 jul 2011, 18:07

Vince schreef:Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat de ingreep heeft gekost, Eric?

Tuurlijk mag dat Vince. je hebt PM.
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Avatar gebruiker
Eric
Donateur
 
Berichten: 234
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 16:12

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Eric » za 23 jul 2011, 18:34

Maarten Zwart schreef:Wat bedoelen jullie dan met steekassen en welk(e) tandwiel(en) vervangen en gelocked??


Hoi Maarten,

Zie je vraag nu pas. Sorry! Misschien ook wel gesteld aan de verkeerde omdat ik nogal een technofoob blijk. Carrosserie- en electra technisch gaat het wel maar voor de rest moet ik leunen op expertises van anderen. Hoewel ik wel probeer mijzelf hierin te verdiepen overigens...

Het gaat dus om de steek-assen. Dat schijnen die twee assen te zijn die vanuit de aandrijflijn de nodige PK's trachten over te brengen op de achterwielen. Vanuit de fabriek worden deze klaarblijkelijk al gelijmd. Klinkt gek maar eigenlijk ook weer niet (als je je realiseert dat de gemiddelde Boeing 747 al voor zo'n 80 % in elkaar gelijmd is...)

Nou schijnt het dat die steekassen na een slordige 20.000 kms een nare eigenschap kunnen gaan vertonen. Ze gaan dus "tikken"door de speling, omdat de lijm zijn werk niet meer doet. Hoogst irritant en je probeert zelfs als bestuurder de boel op te vangen qua koppeling, gas geven etc. Niet zoals het hoort dus.

Dit nare euvel is nu dus geheel opgelost bij de Si en ze rijdt weer als nieuw. Hopelijk helpt dit een beetje?
o'Toole's statement: Murphy was an optimist
Avatar gebruiker
Eric
Donateur
 
Berichten: 234
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 16:12

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor Vince » za 23 jul 2011, 18:39

Bekend euvel idd. Ghibli's hebben het ook. Op een gegeven moment ga je eigenlijk raar rijden om te voorkomen dat hij dat nare geluid maakt.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Eric's Biturbo SI

Berichtdoor madmax » za 13 aug 2011, 22:03

Nice Si !
madmax
 
Berichten: 228
Geregistreerd: za 13 aug 2011, 21:31

Vorige

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron