Pagina 1 van 2

PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 16:24
door PJ
Wat zijn die "oude" BIturbo's toch kwalitatief geweldige auto's! woot
Net het apparaat na onderhoud weer bij Franco opgehaald, alleen olie, filters en distributie.
Vorig jaar idem, zonder distributie.
Niet super veel kilometers gereden de afgelopen 2 jaar (ca. 5.000), maar toch.

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 18:08
door Jac
Is ook echt een mooie auto! Zag hem donderdag bij Franco staan en toen zei ik dat nog tegen hem.
Niet realiserende dat het jouw auto betreft. Heb er gelijk nog foto's van gemaakt want wanneer zie je er nog een.

gr. jac.

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 19:11
door charles
biturbos zijn geweldige wagens! het enige echt slechte is de zekeringkast, de rest is niet slechter of beter als tijdgenoten

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: za 26 apr 2014, 19:53
door stijn
Mijn dag wordt beter en beter 2thumbs

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 09:47
door Wietze
Helemaal mijn gevoel. Immers buiten de modificaties die ik zelf wil heb ik ook nauwelijks storingen. Ik gebruik de auto iets meer,
een kleine 5k jaarlijks. Van gebruiken worden ze nix minder eerder blijven ze langer goed. Stilstand is achteruitgang. Forza bi turbo!!! Driving5

Hoewel.............
Gisteren naar Jorit gebracht voor beurt en distributieriem, hopen dat ik niet voor mijn beurt heb gesproken...... lachebekkie

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 13:16
door Jimkempe
Jac schreef:Is ook echt een mooie auto! Zag hem donderdag bij Franco staan en toen zei ik dat nog tegen hem.
Niet realiserende dat het jouw auto betreft. Heb er gelijk nog foto's van gemaakt want wanneer zie je er nog een.

gr. jac.


Posten dan die foto's ik ben benieuwd!! Als het van PJ uiteraard toegestaan is... woot

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2014, 13:55
door Marten
charles schreef:biturbos zijn geweldige wagens! het enige echt slechte is de zekeringkast, de rest is niet slechter of beter als tijdgenoten


Helemaal mee eens. M'n 228 net weer terug van Jorrit, oa kleppen laten stellen, moest echt gebeuren en geen tijd en geen spullen voor. Aircopomp ging stuk tijdens de proefrit (keerring lek), kan gebeuren...de 228 is inmiddels 24 jaar en gelukkig had Jorrit nog een hele beste liggen voor een schappelijke prijs.

Verder in de afgelopen 4 jaar geen onoverkomelijke zaken gehad. Gewoon goed onderhouden en normaal (warm) rijden.

Zekeringkast probleem opgelost door voor de grote verbruikers een aparte zekeringkast in te bouwen en de draadboom aan te passen.
4 jaar geleden gedaan en werkt nog steeds, zelfs Jorrit is er over te spreken terwijl die zaken het liefst origineel houdt.

Wij rijden er inclusief vakantie ongeveer 5-6 k per jaar mee 2thumbs

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: ma 28 apr 2014, 11:24
door Michele
Dit weekend op en neer geweest met de 2.24v naar Nieuwpoort en Ieper voor een toertocht met de Maseratisti Fiamminghi. Zonder enig probleem!!! Dat geeft weer vertrouwen! : )

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2015, 21:58
door PJ
In het pinksterweekend een poging gedaan om met de 2.24v de Spa Classic te bezoeken. Tot Utrecht ging het goed. Daarna inhouden en afslaan. Toen 3 keer achterelkaar binnen ca.5 KM, de auto op de vluchtstrook geparkeerd en de hulp van de ANWB ingeroepen. Auto afgevoerd naar het technocentrum in Utrecht, maar geen reparatie binnen een uur mogelijk. Vervangende auto gekregen (net even anders zo'n atmosferische Astra station zonder turbo) en met 2 uur vertraging naar Spa gereden. Dinsdag auto door ANWB naar Franco gebracht.
Afgelopen zaterdag auto weer opgehaald en zondag naar Assen geweest, ca. 600 KM zonder problemen. Benzinepomp en relais vervangen.

Re: PJ's 2.24v

BerichtGeplaatst: do 11 jun 2015, 21:56
door Jac
Wat ben je dan weer blij he, als de auto weer top rijdt. Dan blijf je toch verliefd op zo'n auto.
Gister even klein rondje met de Racing gereden. Stond al heel lang stil, maar je wordt zo blij van zo'n auto.