Pagina 15 van 17

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016, 10:56
door Techno
Turbodruk heeft wel degelijk veel invloed. 1 cilinder met 2 bar merk je stationair niet zo door de lage compressie, maar bij veel boost wel degelijk omdat 1/6 van de uitlaatgassen niet bijdraagt aan de draaisnelheid van de turbo.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016, 11:46
door lqpl
Verder in ander topic

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2016, 22:18
door lqpl
De 3200 had vorige week een luid tikkende klep. Dat ging weg bij warme motor. La Moglie ongerust. Vuil in hydrologische klepstoter? Bij garage Werkhoven Forté flush laten doen, olie vervangen en Forté top end treatment toegevoegd. Probleem opgelost.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2016, 22:36
door Otto C.
Sinds wanneer heeft een 3200 hydraulische klepstoters? Tssk5

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2016, 09:46
door lqpl
Hebben ze die uit je racer weggehaald?

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2016, 10:46
door Boomerang
Inderdaad beetje vreemd.
Otto heeft gelijk.
Ik breek daarom m'n kop over de oorzaak van een felle tik in je motor.
De biturbo V8 heeft mechanische stoters en klepspelingsregeling via stelplaatjes.
Daar kan nooit zo maar iets gaan tikken, tenzij er iets defect aan het gaan is...
Daarom extra vreemd dat het na de genoemde activiteiten is verdwenen.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2016, 12:18
door lqpl
O jee. Nou gelukkig is het getik weg. Toch een vuiltje ergens?

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 00:29
door cassiopeia
Boomy moet toch steeds een door zorgen gekweld leven hebben waarin z'n Maser de hoofdrol speelt...... crybaby

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 08:32
door Boomerang
Valt mee Cass, zorgen heb ik vnl over de wereld waarin we leven.
Maar wat jij je kennelijk niet kan voorstellen, is dat zo'n verhaal als dat van IqpI, je in technisch opzicht flink kan bezighouden.

De klepspeling in een biturbo bedraagt pakweg 0.4 mm.
Dan is alles relatief stil.
Om een felle tik te kunnen krijgen, moet de klepspeling plotseling naar 0.7 of meer gaan.
Maar dat kan helemaal niet, want een klepstelplaatje wordt niet plotseling dun.
En wordt na een motorflush en nieuwe olie niet plotseling weer dik. hamersmiley
Die tik moet dus haast wel ergens anders vandaan gekomen zijn.
Dáár breek ik dan even m'n kop over.
Gek hè. lachert

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 11:15
door lqpl
Dus bij hydrolische klepstoters was het verhaal plausibel geweest en bij vulplaatjes niet. Goed punt. Snap ik.

Getik van injectoren wordt ook wel eens verward met getik van kleppen. Getik verdween wél bij warme motor - kan het dan een injector zijn?
En toeval bestaat. Dus de flush kan los staan van het verdwijnen van het getik - het gebeurde toevallig gelijktijdig. Als het een injector was die plots stil werd is er de kans dat deze ook plots weer gaat tikken. Even afwachten. Is dit plausibel?