Pagina 16 van 17

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 11:44
door PeterM
De injectoren in een bi-turbo V8 kun je soms horen tikken .. dat kan ik bevestigen.
Maar of dat getik weggaat als je flusht? rolleyes

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 12:47
door Otto C.
Kool afzetting of oxidatie op de klepstelen. En dat komt dan op den duur tussen de steel en de geleider. Bij een koude motor is de passing wat strakker en houd de geleider de klepsteel even vast. Of een prop die uit de krukas boring kwam?
Meer horror theorie├źn heb ik even niet meer blush1

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 14:56
door lqpl
Haha. Enfin, het tikken is weg.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 14:57
door lqpl
Vraag aan Boomerang: hoe kom ik aan een contactloze betrouwbare gaspedaalpotmeter?

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 20:30
door Boomerang
Lastig, in de UK denk ik.
De sensoren kan ik niet meer krijgen, nadat ik eerlijk had aangegeven wat ik er mee deed.
Men wil voor deze toepassing geen verantwoordelijkheid nemen.
Dat geeft aan de andere kant ook wel weer te denken.

Heb je problemen?
Je kan eerst eens de bekende koppeling aan brengen tussen de witte en de gele draad.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016, 21:14
door lqpl
Zodat je de evt verschillen wegneemt?

Even de symptomen op een rijtje:
- het gaspedaal lijkt soms een eigen leven te leiden, met net iets meer of net iets minder gas dan je input was.
- ditto, maar dan gaan de toeren omhoog naar 2500 of meer zonder dat je het gaspedaal aanraakt. Dit komt niet zo vaak voor maar is een griezelige ervaring.

Na de reset van het gaspedaal bij Louwman schakelt de automaat veel rustiger, dat weer wel.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 17:58
door lqpl
Gasklephuis is vervangen en de spanning op de gele en witte draad van de gaspedaalpotmeter is 396 resp 417 mV. Dat werkt allemaal prima.

Daarna alsnog CEL en vervolgens ERROR en airbaglampje, ramen niet meer open, geen richtingaanwijzers, geen mistlampen, etc. La Moglie not amused en op het randje van afhaken richting een Giulia of dergelijke.

Louwman heeft er een paar uur op mogen studeren en ze vonden uiteindelijk 2 zekeringen waarvan de pootjes geoxideerd waren en nog maar 8V hadden. Geen vocht te bekennen en verder was het zekeringhuis prima. Zekeringen werden vervangen en toen ging de kerstboom meteen uit. Bizzarre storing maar wel lekker ( lachebekkie ) dat het niet een dieperliggend probleem was met de bridge can of dergelijke.

De CEL is gebleven en dat ligt aan een pingelsensor. Huh5 Die waren kortgeleden door Werkhoven vervangen icm startmotor en alle slangetjes onder het inlaatplenum. Jammers dus. Volgens Louwman ligt er koelvloeistof in de V maar ik zie zwart spul, dus olie lijkt me. Plenum moet gelicht worden, koelsysteem op druk, om te kijken of daar een probleem zit - worstkees is koppakking. Zit onder dat plenum een slang van de carterventilatie? Ik dacht dat de breather pipes alleen aan de buitenkant liepen.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 18:14
door Boomerang
Van olie zouden de sensoren niet stuk mogen gaan.....
Het hoort daar kurkdroog te zijn, dus als daar drab ligt,is er wellicht een foutje gemaakt ergens.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017, 20:22
door lqpl
Ben dr ook bang voor. Gaat allemaal goed komen.

Het blijft een fijne auto. Elke keer als ik even overstap van de 424 op de 3200 voel ik hoe modern en geciviliseerd de 3200 is vergeleken met de oudere biturbo's. Uitstekende wegligging als je er niet al teveel mee smijt. Weer terug in de 424 is het enorme lol vanwege dat rauwe van de aandrijflijn, de roffel van de motor boven de 4000 tpm en het tekortschieten van het onderstel dat best is op te vangen met wat extra handelingen.

Re: 3200GT van La Moglie

BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017, 15:48
door lqpl
De 3200 heeft een zeer grote beurt gehad.

Koppakkingen vervangen - het gezweet van koelwater onder het inlaatplenum heeft voor de 2de keer een knock sensor gesloopt.

Klepgeleiders waren nog goed. Wel uitlaatklepzittingen gefreesd en 32 kleppen ingeslepen.

Gescheurde uitlaatspruitstukken vervangen. Gelukkig via eBay een paar goede gevonden voor relatief weinig geld (400).

Distributie ook meteen maar laten doen.

Automaat gespoeld. Schakelen gaat nu een stuk soepeler.

Aandrijfas laten balanceren door Technotrans in Veendam. Alle eerdergenoemde vibrazioni zijn verdwenen!

Dus het is weer in orde 2thumbs

Wel nog een turboslang vervangen want het suist nogal aan de linkerkant bij hard optrekken.