mijn QP IIItje

Post hier jouw trots

mijn QP IIItje

Berichtdoor am330rvg » wo 06 okt 2010, 15:04

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
is het geen schatje...... %$#@
Waarom in godsnaam een QP III?
Nou.... begin jaren 80 bezocht ik met een neef die net zo autogek is als ik veelvuldig de Hessing showroom om daar alles wat we aan boekjes en folders mee mochten nemen op te halen.
Daarbij stonden we ons natuurlijk te vergapen aan alles wat er in die tijd stond. Niet alleen Maseratis, maar ook De Tomaso's, R R's en nog veel meer als het maar exclusief was }{}

Op de een of andere manier is de QP III mij altijd bijgebleven, later zat ik miami vice te kijken en daar kwam deze auto ook vaak in voor, altijd bereden door de juiste zakenlieden %$#@

Het merk met de double chevron is altijd een grote liefde van mij geweest en daarvan heb ik bijna alles gereden. De CX is nog steeds 1 van mijn favorieten (ja ja lach maar). Een beetje comfort vind ik wel van belang. Omdat citroen eigenaar is geweest van Maserati had ik al wel het een en het ander over dit merk gelezen en het sfeertje sprak me wel aan. Grote GT's met prachtige interieurs daar kom ik mijn bed wel voor uit en als hoogtepunt (voor mij) die QP dus.

Via een kleintje in de telegraaf heb ik mijn QP zo'n 10 jaar geleden gevonden bij een klassieke MB dealer. Ik vond de auto helemaal achteraan op het terrein als een leftover en de eigenaar had er niet veel mee zo bleek. Ik maakte, als grapje nog de opmerking dat het de enige echte auto was die hij had staan, maar dit viel niet in goede aarde geloof ik. met een booster kregen wij toch nog leven in de auto en toen was ik direct verkocht........ iedereen rade mij het af natuurlijk. Een slechte Maserati kopen is nu niet bepaald verstandig, maar eigenwijze dingen doen hoort een beetje bij mij. Dus stonden we op een vrijdag avond een autoambulance te verlossen van 2 ton exclusieve italiaanse "schoonheid".

De volgende dag werd er aangebeld, ik vreesde voor een boze buur die even kwam informeren hoelang dat stuk schroot in de straat zou blijven staan. Het was echter een monteur van Hessing die bij een bezoek aan z'n ouders de QP had zien staan. Ik kreeg een stortvloed aan informatie over de auto (hij had er veel aan gewerkt) een paar opmerkingen bleven me bij:
"rijd als een tank", "boven de 160 rijd hij pas lekker" en "goed onderhoud is het toverwoord" Na die opmerking keek ik even naar wat ik had aangeschaft en er bekroop me een ongemakkelijk gevoel. en idd. na een jaartje of 5 was de auto weer in rijdbare staat %$#@ (hij stond wel 2 jaar bij de spuiter die het wel even in de, spaarzame zo bleek, verloren uurtjes zou doen)

nu rij ik alweer zo'n jaar of 5 "probleemloos" met deze wagen technisch is er wel eens een kleine reparatie nodig, en natuurlijk het reguliere onderhoud, maar verder is het een betrouwbare en heerlijke reisauto.

Mijn vrouw noemt hem consequent de pooierbak !@# (de schat) en olieboot of mafiaslee komen ook wel eens voorbij. Een opmerking als "mooie BMW meneer" ^)(*& is dan weer minder en bij een tolpoortje op franse A29 werd mij in gebrekkig engels gevraagd welk model Jaguar het was, tsja. "Cést un Maserati, Copain" zei ik en na het ontvangen van het wisselgeld gaf ik even net iets meer gas dan normaal. Hopelijk had hij z'n schuifraampje net dicht voor hij een overdosis CO naar binnen zou krijgen %^#@(

voorlopig ziet het er naar uit dat ik nog wel even blijf genieten van alles wat de auto te bieden heeft. Al blijft een nieuw project altijd trekken.
Laatst bijgewerkt door am330rvg op za 04 dec 2010, 16:47, in totaal 1 keer bewerkt.
joie de vivre
am330rvg

Re: mijn QP IIItje

Berichtdoor Danny » wo 06 okt 2010, 15:06

Zeer fraai!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Dutchy » wo 06 okt 2010, 15:17

Wat voor een tapijtje zit er nou tegen het plafond aan? Of zeg ik nu iets heel fouts?
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Boomerang » wo 06 okt 2010, 15:28

Ja. &*%$#@
Boomerang
Donateur

Berichtdoor am330rvg » wo 06 okt 2010, 15:30

!@# tapijt? het is een prachtig stukje italiaanse ruitstof in jaren 70 tintjes, komt bij innocenti vandaan (het hele interieur) en je vindt het dan ook in hun 90/120 serie uit die tijd..
joie de vivre
am330rvg

Berichtdoor Dutchy » wo 06 okt 2010, 15:32

Oei dan biedt ik bij deze mijn nederige excuses aan.... respect06
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor SpyderGT » wo 06 okt 2010, 16:07

am330rvg schreef:Afbeelding
is het geen schatje...... %$#@

Nu je het zegt, van voor kijkt hij eigenlijk best schattig. Net zo'n hond die je vragen zit aan te kijken waar zijn eten nou blijft. Of ga ik nu te ver?

Mooie auto!
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Vince » wo 06 okt 2010, 16:24

Wat een vette bak is dit toch... Kan me de aanblikken op de snelweg nog goed voor de geest halen.
Als dit ding aan komt denderen in je binnenspiegel maak je beter wat ruimte...

Er achter rijden is trouwens ook geen sinecure. Na 5 minuten ben je high namelijk... adhd

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor am330rvg » wo 06 okt 2010, 16:29

wat wil je met een co waarde van 4.5 volgens de boekjes, werkt zeer adequaat tegen bumperkleven @!
joie de vivre
am330rvg

Berichtdoor Vince » wo 06 okt 2010, 16:30

am330rvg schreef:wat wil je met een co waarde van 4.5 volgens de boekjes, werkt zeer adequaat tegen bumperkleven @!

CW-waarde van 45 zul je bedoelen. adhd

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati