Tridente's Ghibli

Post hier jouw trots

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Vince » ma 11 okt 2010, 07:22

Gewoon kats weg, dan ben je er volgens mij vanaf.
Hoewel de ene Ghibli toch wat hoger lijkt te staan dan de andere...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor lqpl » ma 11 okt 2010, 08:32

'Gewoon' cats weg vind ik te gemakkelijk. Die zitten er niet voor niets onder Vince.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Vince » ma 11 okt 2010, 12:56

Het verschil in uitstoot tussen een Ghibli met of zonder cats kan nooit zo groot zijn.
Bovendien maakt de wagen maar zeer weinig kilometers. Denk dat die diesel waar Ton dagelijks in rijdt veel meer milieuschade doet.

Maar ik begrijp je punt wel, lqpl. Het is niet nodig de wagen nóg milieu-onvriendelijker te maken.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Tridente » ma 11 okt 2010, 18:57

Vince schreef:Het verschil in uitstoot tussen een Ghibli met of zonder cats kan nooit zo groot zijn.
Bovendien maakt de wagen maar zeer weinig kilometers. Denk dat die diesel waar Ton dagelijks in rijdt veel meer milieuschade doet.

Maar ik begrijp je punt wel, lqpl. Het is niet nodig de wagen nóg milieu-onvriendelijker te maken.



Inderdaad 25000 diesel km's (zonder roetfilter) versus 5000 vieze benzine km's. Ik tank wel Shell V-power 98 (België natuurlijk), misschien dat dat nog weer wat goedmaakt. @!@
Ton 1993 Ghibli, Fast as the wind!!!
Avatar gebruiker
Tridente
Donateur
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:18
Woonplaats: Geldrop

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Modena » ma 11 okt 2010, 19:32

Gaan we nu proberen elkaar te verkopen dat wij er alles aan doen om milieuvriendelijk te zijn met een Maserati? Dan kunnen we ze beter in de garage zetten en hybridchat.nl beginnen.

Wat betreft de katalysator. Uitvoer van uitlaatgassen is volgens mij een specialisme. Tegendruk is weer goed voor het koppel van de motor. Het loont denk ik om er iets genuanceerder over te denken.
Modena
 

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Vince » ma 11 okt 2010, 22:11

Ik begrijp juist dat het weghalen van de kat meer koppel onderin geeft.

Tridente?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor PeterM » vr 18 maart 2011, 09:31

Ton, leuk verhaal in de Tricolore. Om de één of andere reden dacht ik dat je de auto al langer had, maar vier jaar dus. "t is zo herkenbaar allemaal. Met als enige verschil dat ik toen niet bij Ronald Barning terecht ben gekomen, maar bij een ièts duurdere specialist (*

Ook weer leuk om te zien dat we de goede raad die we aan andere geven ("de beste die je vinden kan", onderhoudshistorie, laten keuren door een specialist, etc) zelf ook zo consequent toepassen! %$#@ %$#@
Op het moment dat die auto voor je staat wil je hem alleeen nog maar hebben.

Laten we maar zeggen dat al die wijsheid het product is van ervaring... De vòlgende keer doen we het allemaal anders ^)(*&
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor lqpl » vr 18 maart 2011, 10:11

Leuk artikel! Die uitgelichte opmerking "Airco-unit? Die moet je niet naar Italie sturen, de eerste keer konden ze het al niet, en rapereren kunnen ze nu nog steeds niet" (MCH-leden die hun auto's naar Italie brengen voor restauratie zullen hier wel een eigen mening op na houden) is weer de typisch ongenuanceerde Barning maar hij kan ze idd wel goed repareren. Jammer van de nadruk op het weghalen van de kats op het eind. Slecht vor je imago... Maar verder ook hier een pluim voor je doorettingsvermogen om deze auto helemaal in orde te krijgen! applaus06
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor Jos Red Racing » vr 18 maart 2011, 22:34

Goed verhaal inderdaad. Het stukje over het roerstaafje is briljant "(^&$@

Jos
Jos Red Racing
Donateur
 
Berichten: 206
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 11:56

Re: Tridente's Ghibli

Berichtdoor SpyderGT » za 19 maart 2011, 17:00

lqpl schreef:Leuk artikel! Die uitgelichte opmerking "Airco-unit? Die moet je niet naar Italie sturen, de eerste keer konden ze het al niet, en rapereren kunnen ze nu nog steeds niet" (MCH-leden die hun auto's naar Italie brengen voor restauratie zullen hier wel een eigen mening op na houden) is weer de typisch ongenuanceerde Barning maar hij kan ze idd wel goed repareren. Jammer van de nadruk op het weghalen van de kats op het eind. Slecht vor je imago... Maar verder ook hier een pluim voor je doorettingsvermogen om deze auto helemaal in orde te krijgen! applaus06

Absoluut een pluim, leuk om te lezen. Erg fraaie auto ook, soms hebben wij nog wel eens een beetje heimwee naar een Ghibli in die kleur blauw..
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast