Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Post hier jouw trots

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor cassiopeia » vr 29 aug 2014, 10:45

De sensor is vervangen in april 2012. Volgens de factuur is de omschrijving "oliedruksensor 338" en het vermelde onderdeelnummer op de factuur van Franco is 183452. Prijs € 110,83 ex.
De oude heb ik niet en het probleem is met de vervanging niet opgelost.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor Boomerang » vr 29 aug 2014, 11:21

Nog steeds te lage oliedruk dus?
Zet maar alvast een opvangbak onder de motor dan, om al het mataalgruis op te vangen.

Of is die evo oliedrukmeter niet helemaal lekker. lachebekkie
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor Giulia » vr 29 aug 2014, 11:34

Een van de "verbeterpunten"...weglaten, scheelt weer gewicht.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor Techno » vr 29 aug 2014, 12:21

cassiopeia schreef:De sensor is vervangen in april 2012. Volgens de factuur is de omschrijving "oliedruksensor 338" en het vermelde onderdeelnummer op de factuur van Franco is 183452. Prijs € 110,83 ex.
De oude heb ik niet en het probleem is met de vervanging niet opgelost.


Verbeterde (vochtbestendige) aansluiting zo te zien. Kan natuurlijk inwendig best beroerde kwaliteit zijn. De prijs is best correct lijkt me. Benieuwd wie de fabrikant is.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor Boomerang » vr 29 aug 2014, 12:27

Ok, even serieus dan;

Is het niet net als bij de 3200 zo, dat de koperen moertjes achterop het klokkenpaneel, die de verbinding leggen tussen de gedrukte bedrading en het meetinstrument, gewoon slecht contact maken?
Strak aandraaien deed iig menig voltmeter weer normale waardes aangeven.
Tis maar een idee.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor cassiopeia » vr 29 aug 2014, 12:57

Gaan we naar kijken!

Zeker tachtig procent van de tijd geeft de meter volledige druk aan.
Combinatie druk 5 icm brandend lampje wat zich laatst (voor het eerst) voordeed, is ook heel wonderlijk.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor lqpl » vr 29 aug 2014, 21:06

Als je bezig bent meteen de cel vervangen/plaatsen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor RedRacing » zo 14 sep 2014, 09:43

Het probleem met de koppeling was dus een defecte koppelingscilinder. De auto is opgehaald door Gijs Heinicke die de koppelingscilinder heeft vervangen. Voor groot onderhoud ben ik van plan om naar Franco of misschien Munsterhuis te gaan. Gijs heeft geen tester voor een 99er. Voor zo'n koppelingscilinder was dit echter prima omdat Wolvega gewoon dichtbij is. Ik had niet geweten hoe ik een bezoek aan Kwintsheul weer in mijn schema had moeten inpassen, nog daargelaten dat de auto niet meer rijdbaar was en de auto dan vanuit Kwintsheul had moeten worden opgehaald en ik hem weer daar had moeten ophalen.

De 3200 snort weer lekker en nog geen nieuwe CE. Heb er nu één gehad. Die wordt binnenkort uitgelezen met een eigen tester. Geen overbodige luxe als je in Groningen woont. Ik heb begrepen dat bij een 99er er meerdere stekkers op verschillende plekken zitten. Kan iemand mij vertellen waar ze zitten? Ik meen dat het er een stuk of zes zijn.

@Charles: Nu hij weer rijdt kan ik eindelijk een keertje bij jou langskomen en jouw Frankenstein weer eens goed bekijken (en een biertje drinken uiteraard).

Groeten,

Jos
RedRacing
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za 14 jan 2012, 22:19

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor charles » zo 14 sep 2014, 11:12

goed idee!
Avatar gebruiker
charles
 
Berichten: 374
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:46

Re: Na jarenlang erover lullen eindelijk een 3200GT gekocht

Berichtdoor RedRacing » zo 26 okt 2014, 13:50

Het is weer eens tijd voor een tussentijdse update over mijn blauwe aanwinst.

Zoals bekend had ik een tijdje terug een CE. Na de accu eraf te hebben gehaald en een uur later weer aan te sluiten was de melding weg.
De laatste twee weken kwam de melding terug. Vreemd genoeg als ik met de auto wegreed in de ochtend niet, maar als ik de auto heet ergens neerzette en een half uurtje later weer vertrok was de CE direct aanwezig. De volgende ochtend was de melding dan weer weg.

Gisteren van Danny in Groningen zijn laptop met de tester voor een 99er model (pré SD2) overgenomen. Met Danny direct de boel aangesloten en uitgelezen. Hij gaf aan storing 331, te weten knocksensor 2. Echt super zo'n apparaat. Hoef ik niet voor iedere pop-up op het dashboard naar Kwintsheul of Munsterhuis. Heinicke heeft die apparatuur niet.

Ik heb dus een storing die echt verholpen moet worden en niet alleen maar hoeft te worden gewist. Het benzineverbruik is ook hoger geworden. Ik hoop dat het een one day job is. Ik kan dan naar Kwintsheul rijden. Hotelletje nemen, dag later in alle vroegte auto naar Franco brengen en 's avonds weer naar huis. Of is dat te optimistisch gedacht?

Groeten,
Jos
RedRacing
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za 14 jan 2012, 22:19

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron