Onlangs heb ik mij voorgesteld als trotse bezitter van een QP IV. Daarop inhakend heb ik dit topic gestart.
Ik heb als doelstelling de auto puntgaaf te krijgen, en daar is niet heel veel meer voor nodig.
Om te beginnen ben ik begonnen met het poetsen van het chroomwerk van de neus (grille etc). Na het geheel gedemonteerd te hebben en met chroompoets te hebben aangevallenis het perfect glimmend terug gemonteerd Hierna ben ik uitgekomen bij de voorbumper.
Zaken die mij storen:
- kentekenplaat licht krom (wordt vervangen door een nieuw exemplaar met opgelegde letters)
- krasjes en steenslag in de voorbumper, met name t.p.v. de luchtinlaat;
- de louvres (zwarte lamellen) zijn licht beschadigd (scheurtje, valt te repareren).
- gescheurde beugel tbv de louvres repareren (naast mistlamp)

Het plan is om de bumper in zijn geheel te demonteren en te laten spuiten door een goede spuiter. Dit besteed ik liever uit aan de professional.
Omdat ik het leuk vind om te doen heb ik afgesproken met de spuiter om zelf het voorbereidende werk te doen bij de spuiter (schuren, primeren, repareren waar nodig).
Wat mij nog te doen staat is de voorbumper te demonteren. Heeft iemand een idee waar de bumper is vastgezet en eventueel een tekening hiervan?
Kan de sierlijst apart gedemonteerd worden (boven de mistlamp)?
Waar moet ik nog meer rekening mee houden?