Pagina 2 van 9

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 08:25
door Boomerang
Mooi Peter, top!
Vertel eens wat meer over "motor loopt goed en rustig".
Timing en compressie zal nu optimaal zijn; merk je verschil qua prestaties?

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 09:32
door lqpl
Eerst inrijden lijkt me. En trouwens de motor ging voor de revisie als de brandweer. Het enige waar PeterM op kan hopen is minder olieverbruik, denk ik.

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 10:14
door PeterM
@ Boomerang: timing en compressie durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken, Jeroen (van Dijkhof) is een vakman, hij werkt heel zorgvuldig. Het vermogen is er zeker, maar ik ben de motor nu aan het inrijden en verlang nog niet het uiterste. Kijk wel of ik een keer in Zuid-West Drente verzeild raak, dan kun je zelf kijken en luisteren.
Zoals |qp| terecht opmerkt, de motor "voor revisie" had best wat in huis ... en dan bedoel ik de motor die er tot drie en half jaar geleden in zat, voor het hele avontuur begon. Dit leg ik nog wel een keer uit.
Het olieverbruik in de 2013-motor was gewoon niet vol te houden, ook al vanwege de bijkomende vervuiling van de zuigers.
Houd jullie op de hoogte!

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 12:33
door cassiopeia
PeterM schreef:....en verlang nog niet het uiterste


Dat is sowieso erg onverstandig om te doen met een Maserati. Klap, grote witte wolk en je kan aan de minstens vierde motor beginnen sady

PeterM schreef: Kijk wel of ik een keer in Zuid-West Drente verzeild raak


Ook dat moet ik je sterk afraden, want daar lopen tegenwoordig wolven door woonwijken.
Anders dan normaal zou zijn, is dat beest helemaal niet schuw. Riskant dus.
Als ik me goed herinner, had Boomy het al niet op honden. Dit wordt dus een dramatische ontwikkeling voor hem want het blijft natuurlijk niet bij die ene, solitaire wolf.

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 13:15
door Boomerang
Eigenlijk was ik vooral benieuwd of je onderin wat meer kracht voelt dan vroeger.
Juist in de toerengebieden waar de turbo nog maar weinig druk levert, zou je met een gezonde motor wat meer kracht/respons kunnen verwachten.
Turbo's die voldoende druk leveren, maskeren een beetje compressieverlies met gemak, zeker op hogere toerentallen.
Daar wordt je dan sowieso niet veel wijzer van.
Je hebt juist kans dat bij een optimale/maximale compressie, de antiklopregeling wat eerder ingrijpt, dan bij een motor die met wat meer interne lekverliezen kampt.

Trouwens,
De wolf is op weg naar Groningen, dus is er geen enkele reden om Meppel te mijden. lachert

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 15:56
door lqpl
Morgen zware aardbeving aldaar, daar houden wolven niet van. Dus Bor komt wel weer jouw kant op.

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 18:21
door Otto C.
Sjiek hoor!

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 20:44
door PeterM
Thanx! Het gaat lekker tot dusver.
@ boomerang: de auto heeft genoeg kracht onderin en komt goed van z'n plaats, maar ik kan niet zeggen of het meer of minder is dan vroeger. Het is gewoon te lang geleden voor een betekenisvolle vergelijking.

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 21:31
door dueporte
Mooi hoor. Hij ziet er tip top uit, veel plezier ermee!

Re: Mijn zwarte Otto

BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 20:14
door stijn
Veel probleemloze kilometers gewenst!