Mijn Maserati QP IV 2.0 V6 (1996)

Post hier jouw trots

Mijn Maserati QP IV 2.0 V6 (1996)

Berichtdoor kipper » do 01 okt 2015, 20:30

Daar is ze dan, groen van binnen, groen van buiten; enigszins monsterlijk maar toch ook wel 'mooi'. Een stoere krachtbron, maar een toch wel vrouwelijk aandoend claxon-geluid..., en we noemen haar:

--- Fiona! ---

...het was het eerste wat een van mijn kinderen riep met een grote lach toen ik tijdens een van onze eerste ritjes de claxon een keer gebruikte!

In april 2013 gekocht. Wist niet waar ik aan begon. Was een jaar of 20-25 eerder gevallen voor het fenomeen Maserati bi-turbo en dat is nooit uit mijn gedachten verdwenen. Och, wat vond ik die toen toch bijna mooi van lelijkheid! In de loop van de jaren ben ik het steeds meer gaan waarderen: een redelijk onopvallende auto met een serieus prestatievermogen. Grappig dat kenners het telkens ook zo herkennen en weten te waarderen!

Ik wist dus echt niet waar ik aan begon. Ja, ik zocht een 'dikke' auto van tenminste 15 jaar oud (zakelijk nog redelijk in bijtelling) geschikt als auto voor 4-5 personen. Al zoekend naar een vette, dikke Mercedes (zo voor de hand liggend) ook op wat andere merken gezocht totdat ik weer dat vermaledijde -door mij bijna vergeten- Maserati tegenkwam. Waarom ook niet!? Een oude auto kost altijd wel wat aan onderhoud en reparaties. Aanbod van auto's als Mercedes is behoorlijk groot, maar allemaal met 300 - 500 duizend km... Dan lijkt 58.000 km niet veel, toch? Eerste proefrit: supertof! Bijna meteen genomen.

Eerste 2 maanden: geen centje pijn! Maar toen, ineens: trrrrrrrrrr....!!!!!! Probleem... Axiaallagers kapot. Laten maken, paar duiten kwijt. Nou dacht ik: dan kunnen we er nu echt verder mee. Helaas. Na ongeveer 10.000 km bij eerstvolgende garagebezoek bleek weer wat mis met de lagers. Probleem niet opgelost.

Uiteindelijk weer veel wikken en wegen en afwegen, hield mijn enthousiasme voor Fiona de overhand... hoezo auto is emotie?

De oplossing? Nieuwe (ruil)motor... Lijkt nu sinds een maand of 7-8 geleden helemaal in orde! Ik rij al zo'n 20.000 km zonder echte problemen -natuurlijk gaat er altijd wel iets kapot of hapert er iets- en met veel met veel plezier!

Ik wist niet waar ik aan begon, maar zou ik er weer aan beginnen? Zonder twijfel: JA!
Laatst bijgewerkt door kipper op di 17 nov 2015, 19:09, in totaal 1 keer bewerkt.
kipper

Re: Mijn Maserati QP IV 2.0 V6 (1996)

Berichtdoor kipper » do 01 okt 2015, 20:35

Ik krijg het niet voor elkaar een paar foto's te uploaden. Weet niet wat ik fout doe.
Iemand een suggestie?
kipper

Berichtdoor PeterM » vr 02 okt 2015, 08:35

Welkom en gefeliciteerd ... realiseer mij opeens dat die quote van Barend Servet is en dat waarschijnlijk niemand meer weet we dat ook al weer was.... Nou ja

Deze groene met groen kennen we van de advertenties, erg leuk om hem nu terug te zien op de chat. Dapper volgehouden, zo te horen.
Is op zich wel speciaal die lagerproblemen. De twee liters kunnen normaliter wel tegen een stootje. Vrees dat een vorige eigenaar toch te zuinig is geweest met de motorolie. Ook wel intrigerend: de motor is uit elkaar geweest voor het axiaallager - dat gaat vrij ver - en daarna toch voor een tweede keer problemen met de lagers. Eerst keer niet goed gekeken? Geen garantie? Dit soort verhalen vinden wij interessant .. weet je er meer van? En wie had de ruilmotor voor je?

Foto's: het beste is ergens publiceren in een album op het web en dan hier links plaatsen via haakje img haakje, dan de link, en afsluiten met haakje /img haakje. Ik bedoel de rechte haken : deze dus [ en ].
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Michele » vr 02 okt 2015, 11:56

Hiep hiep van harte! en welkom hier!! Was jij de man met de groene QP op wings & wheels??
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor kipper » di 06 okt 2015, 12:57

Nee, nooit geweest. Ken dat ook niet...
kipper

Berichtdoor dueporte » di 06 okt 2015, 21:08

Leuk om je hier te zien en te horen. Ik zag je een maand of wat geleden rijden op n65 en voor mij links de afslag nemen richting beek. Leuk om een liefhebber te hebben op een paar kilometer afstand!
dueporte

Keer terug naar My Maserati