Mijn Biturbo 2.5

Post hier jouw trots

Mijn Biturbo 2.5

Berichtdoor Jac » wo 24 feb 2016, 21:02

Vandaag voelde ik mij een beetje jarig. Al 10 jaar in mijn bezit en in die jaren slechts 1500km mee gereden, mijn origineel hollands geleverde Maserati Biturbo 2.5 uit 1984. Zo'n 6 weken was de auto bij Kout Automobiles in Wieringerwaard (www.koutauto.nl). Vanmorgen kreeg ik de Biturbo volledig gereed gemaakt van André terug. Ik mag weer met de Biturbo rijden.....

Toen de auto 25 jaar werd, ik had hem toen al zo'n twee jaar in bezit, heb ik de die kilometers gemaakt. De komst van andere Maserati's deed mij vlot daarna besluiten de auto minder (achteraf helemaal niet meer) te gebruiken. Al die jaren heb ik de auto gekoesterd, gepoetst en bewaard in de hoek van mijn garage. Misschien 1a2 keer per jaar even naar buiten en de straat op en neer om de motor te laten draaien. De distributieriem werd spannend, de hemel ging hangen, de remmen liepen aan, het starten werd steeds lastiger.... Uitstel, uitstel, uitstel, maar ik ga er weer mee rijden. Wat ben ik blij met dit apparaat.

Hoe ik de auto heb gekocht? Deze auto had ik al jaren in het vizier. André vertelde mij ooit; "de mooiste en meest originele Biturbo heb ik in onderhoud en als hij hier eens staat dan bel ik je". En dat deed hij ook. Ik was 21 jaar en had mijn eerste Biturbo reeds via Kout Automobiles gekocht. Niet de mooiste, maar ik had hem wel! De LL-84-BN was toen nog beige. Daar stond een bordeaux bruine Maserati met een lage kilometerstand en super verzorgd op de werkplaatsvloer. Ooit zal ik die hebben, wauw.... Love5

De jaren gingen voorbij en de auto ging over in de handen van een goede vriend van Kout. Een bijzondere man met wie ook ik een bijzondere relatie onderhield. Henk was vaak bij Kout als ik even kwam kijken en daar dronken wij koffie samen. Een zeldzaam unieke vent, prachtige verhalen, altijd enthousiast je te ontmoeten en tijdens diverse beursen spraken wij af.
Inmiddels was het ergens in 2004 toen André mij belde. "Jac, ik weet niet of het gelegen komt, maar de Biturbo komt nu te koop, Henk heeft plannen met een andere bijzondere auto". Natuurlijk kwam het financieel niet gelegen, maar waar een wil is, is een weg.

Een paar uur later stond ik in Wieringerwaard. "De Maserati is al verkocht" vertelde André, zelf ook verbaasd. Ziek was ik ervan, al die jaren en ik grijp mis! Zo loopt het en handel is handel. Maar het goede plan om mijn telefoonnummer aan de koper te geven met de mededeling dat ik de auto ook graag wilde kopen kwam later van pas. Want het duurde slechts kort voordat de nieuwe eigenaar mij belde met de vraag of ik mijn toezegging na wilde komen. NATUURLIJK woot

In de loop der jaren heb ik leuke hebbedingen bij de auto gekregen; kentekenbewijs deel II van de eerste eigenaar. En januari dit jaar werd ik weer verrast. De papieren van Henk kreeg ik via een mede-chatter en tevens een hele goede bekende van Henk. Bijzonder? Ja heel bijzonder; Henk heeft het aardse na een oneerlijke strijd in 2014 verlaten, wat een extreem gemis.

Met de mededeling dat het wat weken kon duren voordat hij gereed zou zijn, werd de auto thuis opgehaald per trailer. Zo'n zes weken geleden. Distributie, alle filters, remmen, nieuwe apk, carberateurs..... gewoon alles werd nauwkeurig nagelopen, ververst en vervangen. Ook de hemelbekleding zit weer strak in de auto.

Deze Biturbo is al sinds eind jaren 90 bij Kout in onderhoud. En dat laten we ook zo!
André, bedankt voor de goede zorgen. Driving5
Jac
Donateur

Re: Mijn Biturbo 2.5

Berichtdoor Otto C. » wo 24 feb 2016, 21:15

Plaatjes?
Otto C.
Donateur

Berichtdoor stijn » do 25 feb 2016, 14:57

mooi verhaal Jac!
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Dennis » do 25 feb 2016, 16:29

Een auto met een bijzonder verhaal
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor Techno » do 25 feb 2016, 18:13

Mooi verhaal Jacco, ze zijn al zeldzaam!
Techno
Donateur

Berichtdoor PJ » do 25 feb 2016, 20:31

Stoer hoor, Jac!
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Michele » vr 26 feb 2016, 13:13

stoer.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor dueporte » vr 26 feb 2016, 22:21

Mooi verhaal Jac. Veel rijplezier!
dueporte

Berichtdoor Andrea » vr 26 feb 2016, 23:53

Mooi verhaal, mooie auto! Hij stond toch op het M gebeuren bij SvD begin 2014?
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor Jac » za 27 feb 2016, 19:22

Andrea schreef:Mooi verhaal, mooie auto! Hij stond toch op het M gebeuren bij SvD begin 2014?

Dat klopt inderdaad. Ik had hem toen in de hoek staan met een rode maserati-hoes erover... lachert
Jac
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati