Mijn Biturbo 2.5

Post hier jouw trots

Re: Mijn Biturbo 2.5

Berichtdoor bimmer » do 03 maart 2016, 06:59

Mooi verhaal Jacco en een schitterende Biturbo!
m.v.g,
Stephan.
bimmer

Berichtdoor Jac » do 03 maart 2016, 19:36

bimmer schreef:Mooi verhaal Jacco en een schitterende Biturbo!

Jij kan het weten volgens Andre! Thumbsup5
Jac
Donateur

Berichtdoor Jac » wo 09 maart 2016, 12:41

Vanmorgen even proefgereden.
Zelf ben ik s'ochtends wat chagrijning. Ik moet even wakker worden zeg maar. Maar wat ik vergeten was is dat ik nog een huisgenoot heb die dat heeft. Start s'morgens eens een vroege Biturbo, die zijn pas chagrijnig! Met wat tegenzin, nukkig gedrag vertonend, gaat de auto de straat uit.

Heel rustig warm worden. Behoudend en voorzichtig rij ik weg. En dan, opeens is hij er. Hij is wakker. Het geluid is geweldig! De schakelgangen met het kleine houten pookje, nostalgisch. De lucht van deze auto, zoals iedere oude Maserati, authentiek. De zitpositie, comfortabel en zacht. Ik vind het geweldig....

En dan, die momenten die ik even vergeten was. Het zingende diff, de piepende remmen of de zenuwachtige snelheidsmeter. Bij terugkomst wordt mijn lijstje toch weer opgesteld. Of moeten we gewoon niet zeuren! Dat is het beste plan. We gaan gewoon weer sparen om die puntjes aan te laten pakken. Perfectie is tenslotte saai. En een Biturbo alles behalve; voor wie dat begrijpt tenminste. Driving5
Jac
Donateur

Berichtdoor martinws » wo 09 maart 2016, 12:53

Jac schreef: Perfectie is tenslotte saai. En een Biturbo alles behalve; voor wie dat begrijpt tenminste. Driving5

lolololol
Maserati 3200 GTA 2001
Audi A4 Avant 2.4 Quattro 1999
martinws

Berichtdoor PJ » wo 09 maart 2016, 12:54

Het is en blijft een "lekker ding", zo'n Biturbo! Happy5
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 09 maart 2016, 16:50

Zo herkenbaar, even nukkig maar zodra de choke weer terug kan rijdt het fantastisch.
Zingende diff, dansende snelheidsmeter; het hoort erbij. Staat al 10 jr op mijn lijstje maar ach.
Dit weekend gaat de Biturbo S ook weer van stal. Lang leve de lente!
Maser73
Donateur

Berichtdoor pmarzec » vr 13 mei 2016, 11:42

A dat zijn nog maar kleine puntjes. Ik herken ze wel van vroeger. Maar als je het 1x goed aanpakt heb je er nooit geen last meer van. Behalve van het starten dan. Als ze denkt het is te koud dan is ze nukkig als ze denkt het is te warm is ze nukkig en ja als je denkt dat alles goed is..... is ze ingereden.... Happy5
Maar inderdaad wat Maser73 zegt zodra de choke er af is rijd hij super. Al vind ik dat als je hem echt goed afstelt kost een halve dag dan is dat nukkige een stuk minder! In veel gevallen kan ik binnen 1 minuut al de choke uitzetten.

Gister avond haar ook weer even wakker gemaakt, zonder enige tegenzin starte ze en hebben we heerlijk rond gereden.

Nee ik vind het super dat je er voor gaat! Ga zo door!

p.s. een dansende snelheidsmeter is zeer eenvoudig zonder kosten op te lossen winks
pmarzec

Berichtdoor Jac » zo 30 okt 2016, 17:52

Vandaag een dag van twee uitersten; een prachtige rit met de digitale GranSport en een afsluiting van de dag met een analoge Biturbo.

Deze week de GranSport weer op mogen halen bij Franco na een nieuwe koppeling, F1 pomp, dynamo en nog wat zaken. De auto reed daarvoor heel erg goed, nu nog prettiger zelfs! Maar hier gaat het over de Biturbo.

Zoals Patrick bovenstaand al geschreven heeft, goed aanpakken en je hebt nagenoeg geen last meer van het betreffende onderwerp. Ditmaal het starten; contact aan, drie keer het gaspedaal bedienen en hij loopt. Slechts minimaal de choke erbij en voordat ik 1 kilometer verder ben kan de choke uit. Het geluid is uniek. Welke auto geeft die klank, die dreun? Ik vind het prachtig en heb weer volop genoten. Wat een soeplesse vandaag, wat een kracht en nogmaals: wat een geluid.

Is de auto nu helemaal top? Hij is gewoon heel erg goed, maar natuurlijk heb ik weer een klein lijstje gemaakt met "verbeterpunten". Vandaag met name van cosmetische aard. Of zal ik toch het diff maar aan laten pakken? Wensen te over dus en zo zal het bezit van een unieke auto je altijd bezighouden. .....
Jac
Donateur

Berichtdoor pmarzec » do 03 nov 2016, 11:54

Top Jac!

Ik heb ondertussen ook al mijn lijstje weer klaar voor deze winter.... lolololol oeps ben er al aan begonnen. Voor mij is de klus periode weer begonnen de komende 6 maanden. Happy5
En niet omdat die slecht is maar omdat ik vind dat het net als jij altijd beter kan. Dus ga zo door!
pmarzec

Berichtdoor Jac » do 03 nov 2016, 20:25

Dank je Patrick.
Maar van jouw aanpak kunnen wij ook wat leren. Hulde hoe secuur jij jouw Biturbo bij houdt.
Post een wat foto's. Dat zou heel gaaf zijn.
Jac
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati