424V's 3200 en hoe dat ging

Post hier jouw trots

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Boomerang » za 25 jun 2016, 10:17

cassiopeia schreef:Binnenkort dus invoerrecht + BTW betalen voor auto's en onderdelen (Eurospares!) die uit het UK komen.
Ook is de typegoedkeuring (certificate of conformity) niet meer geldig in de EU.


Waarom zou je onderdelen bestellen in UK terwijl het ook in NL kan?
Waarom zou je een links gestuurde Maser willen importeren?

Benieuwd hoe hard het spel van uittreden gespeeld gaat worden.
Erg interessant brexit topic op het UK forum.
Grappig om te lezen hoe meningen en visies daar, soms haaks op elkaar staan.
Misschien ook wel gevaarlijk; tegenstellingen die groter worden, kunnen problemen veroorzaken die anders niet zouden zijn ontstaan.
In dat kader: Schotland, Ierland...wat gaan die doen?

Bizar; de grootste profiteur van EU gelden binnen het koningkrijk, Wales, heeft met grote meerderheid van stemmen voor uittreden gekozen.
Best gevaarlijk, die referenda; soms wordt gestemd op basis van irrationele overwegingen, onderbuikgevoelens.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Giulia » za 25 jun 2016, 10:54

En er is nog nooit zoveel gegoogled op EU sinds gisteren. Hoop filmpjes al gezien van stemmers die voor Brexit stemden omdat ze dachten dat ze het toch niet zouden halen hamersmiley

Bovendien heeft de groep halsstarrige Engelsen van boven de 55 het grootste aandeel in de Brexit winst.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor cassiopeia » za 25 jun 2016, 14:38

Die eilandbewoners hebben hun kaart duidelijk overspeeld. Ze hadden nooit een referendum moeten uitschrijven voor mensen die in meerderheid niet begrijpen waar het over gaat en wat de impact is. Dat schijnen ze nu ook zelf door te krijgen omdat er al meer dan een miljoen oproepen binnen zijn voor een nieuw referendum. Dat moet dan gekoppeld worden aan een opkomstpercentage van 70 en een vote van 60. En de Schotten zijn woest. Ze willen vooralsnog eigen onderhandelingen openen met de EU omdat ze zich niet meer door Londen vertegenwoordigd willen zien. Het Schotse parlement gaat aanstaande week al beginnen met de voorbereidingen tot een onafhankelijkheidsreferendum. Dat gaat ze dit keer zonder twijfel lukken! "Brittania rules the waves" is nu toch wel verder weg dan ooit.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor PeterM » za 25 jun 2016, 16:06

Die Britten zijn ongelooflijke sukkels die zijn vergeten dat het British Empire en het Gemenebest al lang niet meer bestaan en dat ze in hun eentje geen moer voorstellen. Zij weten niet wat goed voor ze is.

Bij dit soort referenda (Oekraïne idem) stemmen mensen over dingen die ze niet snappen en niet kunnen overzien. Het is te gek voor woorden. En omdat we nu eenmaal vrijheid van meningsuiting het allerbelangrijkste vinden mag je niet eens meer hardop zeggen dat de mensen zich bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben.
Die mensen zijn bang en hebben allerlei gevoelens van onvrede - die ik respecteer. Handige populisten als Wilders, Le Pen en nu Boris Johnson manipuleren die angsten en gevoelens, mobiliseren die onvrede om hun eigen belang en machtshonger te dienen en spannen zo de mensen voor hun karretje.

Boris Johnson wil premier van de UK worden en gebruikt dit referendum om dat doel te bereiken. Het is helemaal niet voor of tegen, alleen omdat Cameron voor is is hij tegen. Alle collateral damage neemt hij voor lief. Dit soort kerels moeten ze opsluiten en daarna de sleutel ver weg gooien.

Ik zeg niet dat de EU goed functioneert - integendeel.
Het is een irritante veel te dure bureaucratische ambtelijke bende waar weinig goeds vandaan komt. Ze bemoeien zich met dingen waar ze ver van moeten blijven en wat ze wel moeten regelen krijgen ze niet voor elkaar. Enfin, uiteindelijk zijn we het allemaal zelf want alles wat er toe doet gaat alleen door als 28 parlementen unaniem besluiten - en dat is kansloos. Maar wel democratisch, dat dan weer wel.

Het achterliggende idee is goed, het moet alleen veel beter worden uitgewerkt. Je moet samenwerken om tegenspel te kunnen bieden aan de andere wereld machten - USA, Rusland, China, India. Een verdeeld Europa speelt Poetin in de kaart. De economische crisis heeft Europa al een achterstand bezorgd die we voorlopig niet meer inhalen. Om de Brexit te regelen moet Europa de komende drie vier jaar weer de energie in de verkeerde dingen steken. Doodzonde.

We worden met z'n allen een toeristische bestemming voor de Chinezen en de Indiërs - wen er maar aan.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor 4.24V » ma 27 jun 2016, 12:25

Maser73 schreef:Klinkt toch als een goeie deal en niet geheel onbelangrijk een leuk avontuur. Tja, RDW moet je proberen te vermijden op maandag en dinsdagochtend. Komen veel handelaren met spul wat ze in weekend opgehaald hebben om te registreren. Je leert wel veel nieuwe talen met zo'n ochtendje rond hangen winks .

Voor buiten EU geïmporteerde autos moet je idd afspraak maken, is ook een stuk relaxter maar zo zie je niet elke ervaring is gelijk.

Auto pre-apk' voor rit RDW is ook raadzaam zodat je niet nog een keer terug hoeft. Toch altijd weer een hele onderneming.

Klopt bij verhuisgoed, is helemaal vrij van btw, bpm, invoer etc mits 6 maanden in bezit en geregistreerd.

Ps; weet niet of je bewust hebt gedaan maar in je documenten hierboven staan al je naw gegevens tot aan paspoortnummer aan toe open en bloot op web.


goeie..zal ik even aanpassen...in de haast niet goed opgelet.
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor 4.24V » ma 27 jun 2016, 12:27

lqpl schreef:
Maser73 schreef:Ps; weet niet of je bewust hebt gedaan maar in je documenten hierboven staan al je naw gegevens tot aan paspoortnummer aan toe open en bloot op web.


Heb ik al doorverkocht...

Moet bij de berekening van de totale kosten niet de bestede tijd worden opgeteld tegen een voor een industrieel als 424v geldend tarief van zeker 300 per uur? Plus de inmiddels evt gedane reparaties.


aan iemand op Mozambique zeker..

Ja gedeeltelijk mee eens: vervanging van een benzinepomp...nee 300 p/u voor een hobby is niet redelijk...maar aan uren is het wel wat, maar daarom heet het ook hobby..
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor lqpl » ma 27 jun 2016, 13:52

4.24V schreef:
lqpl schreef:aan iemand op Mozambique zeker..


Daar heten nu mensen Jeronimo Casadecampo...

300 was inderdaad wat dik aangezet. Maar je kunt je afvragen of je wat meer had willen uitgeven aan een heel goed exemplaar zonder 'werk'. Ik tuin er zelf steeds weer in. Goede auto en die paar dingetjes los ik wel even op - dus kopen. Dat 'paar dingetjes' en 'even' valt meestal tegen omdat ik er aanvankelijk niet rationeel genoeg tegenaan kijk. 'Hobby' is dan wel het mooie excuus...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor cassiopeia » ma 27 jun 2016, 16:51

lolololol Héél sterk!

Tja, heb je het nu over het declarabel uurtarief van La Moglie?
En het is natuurlijk weer ontzettend Nederlands: zo min mogelijk willen betalen en daarvoor heel veel verwachten. Dat gaat zelden goed.
Toen ik in september 2009 mijn evo kocht bij Franco, waren er allemaal roepers die beweerden dat ik "veel te veel" had betaald voor die auto.
Binnenkort zijn we zeven jaar en 37.000 nagenoeg probleemloze kilometers verder. Als ik de balans opmaak, dan weet ik het wel. In geld, in tijd, in ergernis.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor PeterM » ma 27 jun 2016, 19:38

Je suggereert nu dat hier alleen maar mensen meepraten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. En daarna op de koffie komen. Verdiende loon, na, na, na, na, na.

Maar je weet best: al die technische malheur heeft niks te maken met de prijs van de auto. Ze zitten allemaal slecht in elkaar. Dus ja, je hebt teveel betaald en gewoon geluk gehad, de uitzondering die de regel bevestigt winks.

Geen zorgen Cass, het is je van harte gegund VinenAr5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor cassiopeia » ma 27 jun 2016, 23:00

Je vermeldt niet het volgende: een heel goed adres heeft een reputatie te verliezen en die verkoopt geen auto waar ze niet voor 100% achter staan. En ze kunnen er achterstaan als ze zo'n auto zelf bijna steeds in onderhoud hebben gehad. En ja, voor die waarborgen vragen ze een compensatie in de verkoopprijs. Daarvoor betaal je dan meer dan voor die op het oog zo aantrekkelijke aanbieding op autoscout of marktplaats.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron