424V's 3200 en hoe dat ging

Post hier jouw trots

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Boomerang » di 28 jun 2016, 09:26

Cass heeft wel een punt. ( hij moet alleen wat minder met z'n aankoop dwepen, dat geeft irritaties tongue )
Natuurlijk hebben de auto's allemaal dezelfde zwakke punten.
Maar het komt er op aan of:
1) De problemen werden opgemerkt
2) De behoefte werd gevoeld het probleem op te lossen, of het te laten zijn voor wat het is/lange baan.
3) Indien opgelost, wie dat deed. (een bedrijf met gevoel voor het merk, of "een vrije jonge" die het niet zo nauw nam?)
4) Er voldoende budget was, ook bij de volgende eigenaren, om alles perfect te blijven (laten) doen.

Ik denk dat er veel ogenschijnlijk perfect onderhouden auto's zijn, waar onderhuids toch van alles mee mis is.
Als ik terug kijk naar het avontuur met de diva; "perfect onderhouden" bij merkdealers en specialisten........maar waarom werd die forse dreun in de aandrijving dan nooit aangepakt?
Waarom nam men genoegen met een regelmatig optredend CEL, ipv de oorzaken op te sporen?
En waarom werden de kleppen niet gesteld?
En waren de waterslangen boven de knocksensoren allemaal lek?
En misten er boutjes in de onderplaat van het inlaatspruitstuk?

"prefect onderhouden" wordt zo wel een lachertje.

Het is al vaker gezegd; je kán geluk hebben, maar met een Maser..... meestal niet.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor lqpl » di 28 jun 2016, 09:48

Prima discussie. Kan dit bij de aankoopadviezen?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor PeterM » di 28 jun 2016, 10:31

Boomerang schreef:Cass heeft wel een punt. ( hij moet alleen wat minder met z'n aankoop dwepen, dat geeft irritaties tongue )
Natuurlijk hebben de auto's allemaal dezelfde zwakke punten.
Maar het komt er op aan of:
1) De problemen werden opgemerkt
2) De behoefte werd gevoeld het probleem op te lossen, of het te laten zijn voor wat het is/lange baan.
3) Indien opgelost, wie dat deed. (een bedrijf met gevoel voor het merk, of "een vrije jonge" die het niet zo nauw nam?)
4) Er voldoende budget was, ook bij de volgende eigenaren, om alles perfect te blijven (laten) doen.

Ik denk dat er veel ogenschijnlijk perfect onderhouden auto's zijn, waar onderhuids toch van alles mee mis is.
Als ik terug kijk naar het avontuur met de diva; "perfect onderhouden" bij merkdealers en specialisten........maar waarom werd die forse dreun in de aandrijving dan nooit aangepakt?
Waarom nam men genoegen met een regelmatig optredend CEL, ipv de oorzaken op te sporen?
En waarom werden de kleppen niet gesteld?
En waren de waterslangen boven de knocksensoren allemaal lek?
En misten er boutjes in de onderplaat van het inlaatspruitstuk?

"prefect onderhouden" wordt zo wel een lachertje.

Het is al vaker gezegd; je kán geluk hebben, maar met een Maser..... meestal niet.


Cass heeft een punt huh???????? Ik vind dat IK een punt heb winks .
Dit is precies wat ik bedoel. Kijk ook wat Jacco daarna nog met de Diva heeft meegemaakt - na alle energie die jij er in hebt gestoken. Je kunt er geen peil op trekken.
Nogmaals: groot respect voor de toewijding en het vakmanschap in Kwintsheul, denk dat "Franco onderhouden" ècht toegevoegde waarde heeft, maar garanties heb je niet bij deze auto's. Wat je er ook aan doet, er blijven defecten opspringen als vlooien op een Sint Bernardhond.
Laatst bijgewerkt door PeterM op di 28 jun 2016, 11:21, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Giulia » di 28 jun 2016, 11:09

Prijs zegt niet alles. Je kan geluk hebben voor iets wat laag geprijsd is en pech bij een prijs horende bij topkwaliteit. Mijn toenmalig QP met 85k op de klok was een absolute bargain....die heb ik toen gekocht voor 6,5 mille en geen echt grote pechzaken aan gehad. Wel logischerwijs de distributie ververst. Andersom kan ook...ik ken iemand die bij een zeer hoog aangeschreven adres een klassieke 911 (als gerestaureerd aangeboden) voor serieus geld heeft gekocht (denk aan 2 x een nette GS) en daar ondertussen denk ik nog een top 3200 aan heeft moeten doen.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor 4.24V » di 28 jun 2016, 11:14

lqpl schreef:
4.24V schreef:
lqpl schreef:aan iemand op Mozambique zeker..


Daar heten nu mensen Jeronimo Casadecampo...

300 was inderdaad wat dik aangezet. Maar je kunt je afvragen of je wat meer had willen uitgeven aan een heel goed exemplaar zonder 'werk'. Ik tuin er zelf steeds weer in. Goede auto en die paar dingetjes los ik wel even op - dus kopen. Dat 'paar dingetjes' en 'even' valt meestal tegen omdat ik er aanvankelijk niet rationeel genoeg tegenaan kijk. 'Hobby' is dan wel het mooie excuus...


Ok hier mijn 2 centen,

Het wordt doodsaai als er niks te sleutelen valt; dan wordt ik net zo lid van een autoclub die gewoon met een zak centen een hobby koopt. Ik vind het niet erg dat er wat mee is, echter het moet oplosbaar blijken, en daar ontbreekt het nog wel eens aan bij een Maserati, en ja hoeveel meer moet je neerleggen voor een laten we zeggen "probleemloos"exemplaar.
Ik moet zeggen dat behalve het "brandstofpompprobleem" nog niet veel meegemaakt heb met de 3200. (ik vergeet even te zeggen dat de airco niet inschakelt..soit). Ik ben toch ook niet de jongste meer en ouder wil niet zeggen wijzer..,ik val voor iets en dan is er geen houden meer aan. Dat is dus irrationeel, Net zoals ik destijds de Ghibli kocht. Het was de kleur die het hem deed, dat ik binnen 7 maanden de komplete motor gewisseld heb, hij was toch uit een collectie..van een ECHTE liefhebber met wel 7 Maseratis en meer spul dat, was duidelijk geen aanbeveling dus.

Het jammerlijke is wel dat een hobby geld kost en bij dit merk wel erg veul soms en dat steekt wel eens. een deurrubber voor € 1000 is niet normaal en beledigend voor de maseratist. Als er iets is dat me vreselijk teleurstelt is het dat; de schaarste bepaalt de waarde: bah en de hele wereld doet eraan mee, kijk eens op ebay..en for that matter hotels en vliegmaatschappijen in het algemeen. Het moet toch niet gekker worden: je gaat naar de AH en omdat er nog maar 2 pakken melk staan kosten ze 10 euro. De tent zou te klein zijn.

Maar we relativeren alles terug: het is vaak geluk en hoe zegt men het mooi: "geluk is slechts tijdelijke afwezigheid van ongeluk"
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor PeterM » di 28 jun 2016, 11:20

En hoop is uitgestelde teleurstelling ... crybaby
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Giulia » di 28 jun 2016, 11:55

En remmen is angst lolololol
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor Boomerang » di 28 jun 2016, 12:25

Peter heeft natuurlijk ook een punt.
Mbt de diva; bv Jacco's drama met de kachelradiator is dan inderdaad weer zo'n luis in de pels.
Je vervangt hem niet zolang er geen problemen zijn, dat doet ook Franco niet.
Maar als het moet gebeuren, baal je als een hele dikke stekker.
Hetzelfde geldt voor schokbrekers, die vervang je niet als ze nog goed functioneren.
Maar als ze gaan....., dan mot je dokke.

Ook ik koop vanuit de emotie, dat is al meerdere keren gebeurd.
Met alle gevolgen van dien.
Daarna puin ruimen en aftikken.

Kleur/km stand/interieur geven meestal de doorslag, "probleempjes" worden in een vakje gestopt.
Dat vakje heeft het label "binnenkort op te lossen".

(Laatste voorbeeld Alfa 166; gekocht vanwege km stand, kleurstelling, uitvoering, daarna kachelradiator moeten vervangen, comuter sportronic moeten repareren, gaspedaalpotmeter moeten vervangen, voor de zekerheid ook maar de bougies, filters, distributie incl spanrollen en waterpomp + twee homokineten gedaan)
hamersmiley

Overigens doet dit alles niets af aan de liefde voor vooral de Maser.
Juist door alle belevenissen, leeft zo'n auto meer dan welke andere ook.
Wat mij betreft is er nog steeds geen alternatief.
(Heel misschien een AM of Jag, maar die missen toch die flair en dat exotische)

Kortom, wat je terug krijgt is groter, veel groter, dan de pijntjes van al die bevallingen.
En in het geval van de Gransport stel ik vast dat de auto ook ándere weggebruikers blij maakt.
Echt leuk, de reacties die je soms krijgt.
Onbetaalbaar. winks
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor 4.24V » di 28 jun 2016, 12:49

Inderdaad Nederland kleurt op met deze schoonheden op de weg..!

Wel enige nuance; er is een verschil of ik met de 424 de weg op ga of met de 3200...snap nou werkelijk niet waarom..
Laatst bijgewerkt door 4.24V op di 28 jun 2016, 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: 424V's 3200 en hoe dat ging

Berichtdoor 4.24V » di 28 jun 2016, 12:52

overigens wel een klein gek probleemje met de 3200:

kachel...als je hem in stilstand op koud of warm zet: prima. Als je eenmaal rijd is er geen verstelling meer mogelijk: blijft koud of warm, afhankelijk hoe je hem hebt gezet toen je startte..gek hoor..
En de airco schakelt niet, afgevuld en als je het relais doorverbind op het schutbord: werkt als een trein. Later aantal keren uit en aangeschakeld tijdens draaiende motor: prima! Kom ik na een uur terug..hm weer niet...
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 261
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

cron