Pagina 6 van 7

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2016, 21:14
door Jac
ohh die zwarte 222 met die witte velgen, wat gaat dat ding van kiet. Niets overhellen en top geluid.

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2016, 23:08
door Michele
Antenne is meestal aftermarket. Ik heb gewoon een antenne bij de Conrad besteld. Kostte 100 euro of zo. Zat een Alfa antenne in de 224 totdat het ding ermee stopte (nooit de kofferbak opengooien met spelende radio... rolleyes ).

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2016, 09:23
door lqpl
Jac schreef:ohh die zwarte 222 met die witte velgen, wat gaat dat ding van kiet. Niets overhellen en top geluid.


Over welke auto heb je het?

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2016, 19:16
door Jac
Degene die als een raket over het parcours gaat. Een 222 met witte velgen. Heel cool.

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 12:45
door lqpl
De 424 is nog steeds in gebruik. De switch naar de 968 voor de lente en de zomer is er nog niet van gekomen - die moet nog door de APK en de remschoenen moeten nog worden vervangen).

Ik heb de waste gates gangbaar gemaakt. Dat was nodig omdat elke keer bij volgas de ECU ingreep ivm te hoge turbodruk. Het lag niet aan de selenoideklep.
Hier zie je hoe ik met een tool de wastgate rechts heb losgewrikt. Links kon ik er met een lange schroevendraaier een directe tik op geven. Ze zaten beide muurvast. De ECU is nu tevreden. Advies: geef tijdens een rit een paar keer volgas om te voorkomen dat waste gates gaan vastzitten.

Tijdens de aanstaande schorsing moet er nog heel wat gebeuren.

Engine-out job:
Lek uitlaatspruitstuk rechts - vervangen
Stuurpomp gaar en v-snaar giert: vervangen
Olielekkage voorkant verhelpen
Distributieriem vervangen
Startmotor vervangen

Stuurhuis mogelijk ook aangetast ivm slijpsel? - vervangen
Carrosseriewerk afmaken
Handrem afstellen (doet nu helegaar niets)
Winterbanden op rechte velgen zetten
Auto spoort als een hond: uitlijnen (en dan toespoor achter op nul om onderstuur te verminderen)
Wiellager linksachter aan gort: vervangen
Carterbescherming monteren

Enfin, heel blij met deze auto.

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 13:25
door Maser73
lqpl schreef:Technisch is er weinig werk

Had je gelijk in je eerste bericht na aankoop, de lijst aan werk valt mee..............voor een biturbo dan... lolololol

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 13:43
door lqpl
lachebekkie Dat was lang geleden.

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2017, 23:17
door lqpl
De 424 is op de dyno geweest tijdens de techcomdag van de MCH bij Dutch Performance Engineering. Die dag was georganiseerd samen met de SM-club. Een heel leuke dag. Hier het resultaat.

Ik weet niet of het terugrekenen van de achteras naar de krukas correct is geweest maar de resultaten zijn iets onder de maat. Ondanks dat de motor door Jeroen 424v een aantal jaren geleden is getuned.

Opstelling bij DPE (die bril dat ben ik niet hè)
Afbeelding

Resultaat
Afbeelding

Specs af fabriek
Afbeelding

Het koppel zou tot 4000 tpm boller moeten lopen. Bij 400tpm is er een steile piek en daarna loopt het snel af. Dat merk je ook tijdens het accelereren - een flinke duw en dan, mwah.
Vermogen zou boven 400 tpm niet zo moeten afvlakken.
De test liet ook zien dat het mengels boven de 4000 te arm wordt.

Ik ga dus eerst kijken of er voldoende benzinedruk is. Zet maar blij het lijstje. Verder nog tips?

Jeroen 424v zou eigenlijk de dynoresultaten van valk na de tuning moeten opduiken. Doe eens wat voor je vriend.

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: di 23 mei 2017, 11:03
door PeterM
Precies, misschien is er iets verlopen. Jeroen was destijds erg tevreden met het tuning-resultaat. Of zou hij vooral van schoppen houden en minder van doorduwen woot ?

Re: lqpl's 424v

BerichtGeplaatst: wo 24 mei 2017, 12:23
door Danny
Of misschien had ie voorafgaande aan de tuning slechts de helft van het vermogen: dan ben je blij met elke vooruitgang.