door Boomerang » wo 08 nov 2017, 12:04
Die camvariatorkwestie is echt wel een dingetje.
Vanaf een bepaald motornummer en pakweg bj 2011, zou het door de fabriek opgelost moeten zijn.
Bij eerdere auto's is controle op een wel/niet verrichte modificatie sterk aan te raden begreep ik.
Granturismo=is absurd veel waar voor je geld.
Geen enkele auto geeft je zó veel tegenwaarde, voor pakweg >50k.
En het ontwerp is tijdloos mooi, het interieur idem.
De vraag is alleen, hoe het voor dit soort auto's uit zal gaan pakken mbt toekomstige milieubelastingen.
Eerlijk gezegd hou ik daarvoor mijn hart wel een beetje vast.
Met 330 gram uitstoot en bijna 1900 kilo, hoort ook de "gewone" 4.2 al tot de serieuze kandidaten voor toekomstige "strafbelastingen".
Nu zelf importeren lijkt daardoor ook al minder lonend, want vanaf 2008 speelt die uitstoot ook al een behoorlijke rol in de BPM berekening.
Die Zf 6 traps automaat is fijn en zou ik persoonlijk verkiezen boven de gerobotiseerde varianten.
Je zit dan weer met dat ruige karakter, die slijtagegevoelige koppeling en de minder verfijnde aandrijflijn.
Die heel ruige versies, vind ik sowieso wat geforceerd overkomen met al die randen, kerven, luchthappers enz.
Alleen al vanwege afmetingen en gewicht, is de GT eerder een echte Grand Tourer dan een circuitracer.
Juist het oorspronkelijke ontwerp klopt helemaal: gracieus, harmonisch en tijdloos.
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.