FF voorstellen

Post hier jouw trots

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Senna1975 » zo 05 nov 2017, 23:29

Heb de foto’s geupload op de Facebook pagina.
Cordiali Saluti
Avatar gebruiker
Senna1975
 
Berichten: 21
Geregistreerd: zo 02 jul 2017, 10:49

Re: FF voorstellen

Berichtdoor PeterM » ma 06 nov 2017, 09:02

Kunnen we natuurlijk doen, de banden aanhalen. Goed plan! Wat gaan we eraan doen?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: FF voorstellen

Berichtdoor lqpl » ma 06 nov 2017, 09:06

Mooie auto. Wit staat heel goed. Mijn oog was al eens gevallen op een witte met grijsblauw leer bij Sam van Dalen. Heel mooi. Een eenvoudiger uivoering met 4.2 motor.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: FF voorstellen

Berichtdoor lqpl » ma 06 nov 2017, 09:13

PeterM schreef:Kunnen we natuurlijk doen, de banden aanhalen. Goed plan! Wat gaan we eraan doen?


Met de wijn- en brillenboer zo goed als uit beeld en glasnost bij de MCH wordt het misschien tijd voor perestroika. Eerst maar eens met Michele babbelen.

Terug on topic.

Senna, kun je de titel van dit topic veranderen in zoets als ‘mijn granturismo s’? Dat ‘ff voorstellen’ is wat opaak.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Boomerang » ma 06 nov 2017, 09:26

Goed plan IqpI.
Wat meer leven in de brouwerij zouden we goed kunnen gebruiken.

Prachtig, deze witte GT, had hem in Nunspeet zien staan en verbaasde met toen over het feit dat wit het zo goed doet op dit model.
4.2 of 4.7.....ik vermoed dat zelfs de 4.7 wat minder levendig aanvoelt dan de Gransport, maar eigenlijk vind ik dat niet (meer) zo belangrijk.
Wat meer comfort en een echte automaat zou ik nu extra waarderen.
Dus, of ik een 4.7 met bv 100k KMS zou verkiezen boven een 4.2 met pakweg 40k kms......

Wél schrik ik van de camvariator kwestie , waarover op het USA forum best veel wordt geschreven.
Vooral de automaatversies met wet sump hebben er last van, ook in de QP natuurlijk.
Ingrijpende en kostbare reparatie!
Maar het zou me niet weerhouden zon GT ooit aan te schaffen.
Het begint te broeien...
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4896
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Techno » ma 06 nov 2017, 10:29

Volgens de dealer is de aanpak van dat probleem ongeveer 20 uur werk. De lagerkappen van de nokkenassen worden naar GB opgestuurd waar men ze modificeert (oliekanaal boort). De eerste serie V8 schijnt er geen last van te hebben trouwens. Verder hangt het van je motor-versie af of je er wel of -nog?- geen last van hebt.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Boomerang » ma 06 nov 2017, 11:26

Zoals ik al zei, de eerste serie had dry sump en een cambiocorsa bak, minder of geen problemen door de aanwezige non retrun valves.
Waarom men voor de wetsump varianten die kleppen meende weg te kunnen laten, is mij een raadsel.
Die non return valves die in de kappen van deze varianten worden aangebracht, zijn als ik het goed heb begrepen, in de loop van de productie ook toegevoegd.
Dus vanaf een bepaald chassisnummer zal het probleem wel niet meer, of veel minder, spelen.
Onze specialist in kwintsheul heeft volgens mij trouwens een eigen adres voor de modificatie van de kappen.
Overigens, ook de vroegere motoren kunnen gaan ratelen na een lange tijd niet gelopen te hebben.
Ondanks de aanwezige non return kleppen, lekt de olie uiteindelijk wel weg uit de verstellers.
De motor slaat meestal sneller aan, dan de verstellers weer met olie gevuld zijn.
Volgens mij heeft Conrad van dit probleem al eens melding gemaakt.

Dat was iig reden genoeg voor mij, om die externe oliepomp met voeding rechtstreeks op het oliecircuit van de variators, toe te te voegen.
Werkt perfect.
Ook na een half jaar stilstaan, geen rateltje te horen.
Even de sleutel een seconde of vijf volledig doordraaien (alsof je de motor bij een normale variant start) en daarna de starttoets gebruiken.
Meteen: djiedjiedjiewroeaaam!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4896
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: FF voorstellen

Berichtdoor 4.24V » di 07 nov 2017, 13:39

wat een mooi woord weer: opaak....
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 15:43
Woonplaats: Nijmegen

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Maser73 » di 07 nov 2017, 14:03

Prachtige auto die klopt qua belijning en welkom. Moet nog steeds wennen aan de huidige maten van sportautos, als je in de jaren 80 en 90 bent blijven hangen is alles vandaag de dag zo kolossaal Ruudsterrr5
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: FF voorstellen

Berichtdoor Michele » di 07 nov 2017, 17:17

Hiep hiep hoera! Mooie auto! sport line heb ik altijd een beetje twijfelachtig gevonden omdat t bij veel versies aftermarket oogt, maar op wit staat 't heel goed. Mooi!
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3722
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten