Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Post hier jouw trots

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » do 11 apr 2013, 19:54

Nou, daar zeg je zo wat. Net tijdens het rijden een behoorlijk onregelmatig lopende motor tijdens het optrekken, en soms flink inhouden. De accumeterdinges gaf 11,5 aan. Gisteren is er een andere krukassensor in gezet i.v.m.het bokken, met matig resultaat. Mijn monteur weet het niet, een Maserati-kenner geeft ondanks verzoeken niet thuis. Tsja, wat is nu wijsheid....
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2057
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor Giulia » do 11 apr 2013, 20:32

Bougies controleren. Moeten krapper staan dan voorgeschreven dus even eruit halen.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6547
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » do 11 apr 2013, 20:46

Is al een tijdje geleden gebeurd Sad5
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2057
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 07:53

Is er al naar de spanningregelaar op de dynamo gekeken?
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5956
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » vr 12 apr 2013, 13:37

Net even de garage gebeld; de V-riem van de dynamo is gespannen, en trouwens, vanmorgen was de accuspanning na starten 13..
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2057
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 14:33

Je bent de terminologie in een klap meester!
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5956
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » vr 12 apr 2013, 14:34

Ha ha, nee hoor, amigo (ja ja, is geen Italiaans), ik heb voor de zekerheid de garage even gebeld om het eens goed op te noteren hamersmiley
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2057
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 14:37

Ik zou overwegen om de v-snaar en de poelie te vervangen, zoals juul eerder suggereerde. Bij de biturbo's is alles, op de pk's en oppervlakte leer na, krapjes bemeten en moet in goede staat zijn om naar behoren te functioneren.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5956
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor stijn » vr 12 apr 2013, 14:38

Denk je dat daarmee ook dat stotteren dan verholpen zou KUNNEN zijn, zoals Charles lijkt te zeggen? Hoewel die accuspanning vanmorgen dus 13 was, stond hij gisteren bij het rijden op 11,5. Het is iedere keer iets anders.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2057
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 15:04

Nou, die snaar en poelie moet je sowieso vervangen denk ik. Wat betreft dat stoterige rijden: de spanningregelaar van mijn 968 heeft zijn beste tijd gehad en ik heb inmiddels alle voltages tussen 10,5 en 14,5 (gevaarlijke spikes!) gehad - verandert met de dag en met het uur. Plus zo nu en dan stevig inhouden en dan even doorbokken. Door de klus aan de qp is het van vervangen nog niet gekomen, terwijl ik er een op de plank heb liggen. Toch kom ik zondag met de 968... hamersmiley
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 2.24v 1990; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; Quattroporte V CC 2004; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5956
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten