Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Post hier jouw trots

Re: Stijn`s 2.24v met donkere velgen die toch blijven zitten

Berichtdoor Vince » do 18 nov 2010, 23:03

Giulia schreef:Gulf Challenger is geen 98 maar bijna 100...kijk maar op de site naar de info sheets...

En merkbaar verschil! Zeker bij een turbomotor!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor stijn » vr 19 nov 2010, 08:23

stijn schreef:
De kans is inderdaad groot dat octaan straks niet meer leverbaar is in Nederland.

Arjan, ik bedoelde uiteraard dat octaan 98 straks niet meer leverbaar zou zijn.

Dank voor Uw verdere wijze raad, geen ethanol dus, en nu snel naar Gulf adhd
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor PJ » vr 19 nov 2010, 13:10

In het buitenland heb ik noodgedwongen wel eens mijn 2.24v met 95 Ron moeten volgooien.
Gewoon rijden geen probleem, maar het aanslaan van de motor bij het starten duur een stuk langer dan op 98 Ron.
Met V-Power was het probleem weg.
In NL tank ik meestal Esso Supreme, wat volgens mij gewoon een "luxe" 95 Ron is, die geen problemen geeft.

Groet

Paul
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur

Berichtdoor Michele » za 20 nov 2010, 00:10

Het valt mij op dat 98 vooral in NL niet meer te krijgen is. In Dld, Belgie, Frankrijk en Zwitserland nooit problemen gehad om dat spul te vinden, hier te lande wordt het steeds moeilijker. Zoals ergens anders al eens betoogd: volgens mij pure marketing. Nog heel veel auto's in het duurdere segment worden trouwens standaard afgeleverd met 98 octaan behoefte. Laatst leverde ik bijvoorbeeld een nieuwe 911 weer in bij de importeur en ik had moeite rondom Leusden een pomp te vinden die 98 tapte. Terwijl zo'n nieuwe 911 op 95 gewoon terugschakelt in de 'lager vermogen modus' als je d'r 95 in mikt. Blijft raar dat we d'r hier zo graag van af willen en alleen nog 'premium brandstof' mogen tanken van de benzineboeren. Laatst nog iemand dat programma keuringsdienst van waarde gezien?? Zelfs de ingenieurs van Shell konden niet eens uitleggen wat nu zo veel beter was aan hun Vpower, terwijl het motoren revisiebedrijf meldde: wij zien geen enkel verschil in vervuiling.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Modena » za 20 nov 2010, 12:46

Michele schreef:Laatst nog iemand dat programma keuringsdienst van waarde gezien?? Zelfs de ingenieurs van Shell konden niet eens uitleggen wat nu zo veel beter was aan hun Vpower, terwijl het motoren revisiebedrijf meldde: wij zien geen enkel verschil in vervuiling.

Aha. Bedankt voor de tip. Ga hem straks kijken. Lijkt mij erg leuk.
Modena

Berichtdoor cassiopeia » za 20 nov 2010, 14:06

Maar wel de klopvastheid, een heel belangrijke factor bij hoog belaste (turbo) motoren.
Verder extra dopes, met name op reinigend gebied. En die vervuiling? Ja, als je die meet bij een Opeltje, dan ligt dat echt anders dan bij onze motoren. Rijd je met je Opeltje 120, dan is hij normaal belast en zal er minder vervuiling zijn. Rijd ik dat met mijn V8 Biturbo, dan loopt hij nauwelijks boven stationair, is zeer laag belast en zal dan sneller inwendig vervuilen. Echt weer zo'n TV-verhaal, toegespitst op Jan Modaal. Wat denk je waarom fabrikanten van auto's met hoogbelaste motoren 98 voorschrijven en waarom die motoren bij gebruik van 95 in een andere modus overschakelen met minder vermogen? Als het allemaal niets zou uitmaken, waarom kiepen ze dan ook geen 95 in F1 motoren? Trek je dat (onzin) verhaal door, dan kan je ook wel olie van de bouwmarkt van drie euro de liter in het carter van je Maserati gieten. Die olie smeert immers ook wel @#$
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Michele » za 20 nov 2010, 18:17

cassiopeia schreef:Maar wel de klopvastheid, een heel belangrijke factor bij hoog belaste (turbo) motoren.
Verder extra dopes, met name op reinigend gebied. En die vervuiling? Ja, als je die meet bij een Opeltje, dan ligt dat echt anders dan bij onze motoren. Rijd je met je Opeltje 120, dan is hij normaal belast en zal er minder vervuiling zijn. Rijd ik dat met mijn V8 Biturbo, dan loopt hij nauwelijks boven stationair, is zeer laag belast en zal dan sneller inwendig vervuilen. Echt weer zo'n TV-verhaal, toegespitst op Jan Modaal. Wat denk je waarom fabrikanten van auto's met hoogbelaste motoren 98 voorschrijven en waarom die motoren bij gebruik van 95 in een andere modus overschakelen met minder vermogen? Als het allemaal niets zou uitmaken, waarom kiepen ze dan ook geen 95 in F1 motoren? Trek je dat (onzin) verhaal door, dan kan je ook wel olie van de bouwmarkt van drie euro de liter in het carter van je Maserati gieten. Die olie smeert immers ook wel @#$

Ho ho, Ik zeg niet dat je geen 98 moet gebruiken, ik klaag juist dat het spul vervangen wordt door lager octaangetal onzinbrandstof waarvan alleen in Nederland de reinigende werking en de 'zuiniger' verbruikswaarden er zo ingehamerd worden. Tis net Omo: "nieuw en verbeterd, nu nog schoner". Ik geloof die verhalen absoluut niet, zeker niet als ik zie dat in Dld juist Vpower als "extra krachtig" omschreven werd totdat de 100 octaan 'Ferrari power" ingevoerd werd. Ik heb een hekel aan die kieskeurige consumentenprogramma's als radar, maar Keuringsdienst van waarde kan ik wel waarderen. Die halen niet de onderste steen boven, maar stellen vaak vragen die aanzetten tot nadenken bij de kijker.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor koen2224v » za 20 nov 2010, 19:44

heb net een stukje kassa gekeken op de vara!we worden terpleke opgelicht,de goedkoepe benzine is net zo goed!
koen2224v

Berichtdoor stijn » za 20 nov 2010, 20:08

Zo langzamerhand stap ik maar over op zelfgestookte wodka met aardappelalcohol ":{& . `t maakt allemaal blijkbaar gewoon geen ene ruk uit ":{&

Of wacht, ik verkoop onze Smart en koop een electrische Smart terug )(*&

Geweldig om alle verschillende meningen te lezen. Ik vind het alleen toch wel opvallend dat onze Volvo v70 2.4t op 98 of een "gepimpte"benzine toch echt beter en zuiniger rijdt, laat staan toen ik in de zomer in Italië in de zomer octaan 100 tankte, dat was echt een enorm verschil. Tros radar/ keuringsdienst van waarde of niet.

De overheersende mening lijkt mij toch dat 95 kan, maar een opgewaardeerde benzine de voorkeur verdient. Laten we zeggen dat die op punten heeft gewonnen applaus06
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Vince » zo 21 nov 2010, 10:18

stijn schreef:Zo langzamerhand stap ik maar over op zelfgestookte wodka met aardappelalcohol ":{& .

Allemaal prima, maar wat gooi je in de auto?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati