Maarten's 430_te koop

Post hier jouw trots

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor stijn » wo 16 maart 2011, 10:18

lqpl schreef:Ik ben vorig jaar heel goed geholpen door de WW

Waar werk je nou dan? Ja, ja, ik wil ook eens een wakkere opmerking plaatsen.

Maarre, over die ANWB: de Smart en Volvo hebben een abonnement bij de ANWB. Nog nooit iets nodig gehad, en ik sta er dus niet eens bij stil dat een abonnement voor de 2.24v toch wel eens slim kan zijn. Dus Maarten: dank voor je herinnering.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor Vince » wo 16 maart 2011, 10:21

Abbo staat toch op naam, niet op auto?

WW zijn toppers idd!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor stijn » wo 16 maart 2011, 10:36

Vince schreef:Abbo staat toch op naam, niet op auto?

WW zijn toppers idd!


Maar dan moet ik neem ik aan nog altijd abonnement 3 afsluiten voor de 3e auto?
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 16 maart 2011, 10:42

nee, ik was/ben lid voor de Renault 5, tenminste.. daarvoor afgesloten destijds.

in het systeem vroegen ze om welke auto het ging, de Maser was automatisch toegevoegd. Abo is dus persoonsgebonden, mijn vriendin zal dus wss niet geholpen zijn als ik er niet bij was geweest
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor Michele » wo 16 maart 2011, 11:02

lqpl schreef:
Michele schreef:
Modena schreef:Wegenwacht is echt super. Altijd aardig en vaardig. Dat het kan voor die paar tientjes per jaar.

Totdat je een Italiaanse auto rijdt... dan krijg je op een gegeven moment te horen: Houdt u wel rekening met het feit dat er een maximaal aantal hulpoproepen per jaar is meneer? Ik zie dat u al voor de vierde maal een beroep doet op de wegenwacht...

Lijkt me op zich terecht dat er een cap is. Ik ben vorig jaar heel goed geholpen door de WW (spyder) en ik kan we voorstellen dat ze op bepaald moment zeggen dat ik de problemen maar eens structureel moet oplossen.

Tuurlijk, maar in mijn geval was het iedere keer iets anders... Met de Maser een losgeschoten bout in de koppeling... BDP sensor van de Alfa stuk dus stilvallen bij stoplichten en in de file en vervolgens niet meer willen starten, duurde lang voor we dat hadden... Aarde niet goed dus zonder prik komen te staan... nog zo'n geintje. ANWB abo staat op naam inderdaad, maar 5x in een jaar was wel wat gortig. En toen alles weer oké leek te zijn plofte de motor van de Alfa op kerstavond. Dat was 6....
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Maarten's 430_eerste (ANWB) trip

Berichtdoor lqpl » wo 16 maart 2011, 12:16

Maarten Zwart schreef:nee, ik was/ben lid voor de Renault 5, tenminste.. daarvoor afgesloten destijds.

in het systeem vroegen ze om welke auto het ging, de Maser was automatisch toegevoegd. Abo is dus persoonsgebonden, mijn vriendin zal dus wss niet geholpen zijn als ik er niet bij was geweest


Abo is persoonsgebonden en je kunt een familycard aan je partner geven.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Maarten's 430_te koop

Berichtdoor Maarten Zwart » di 19 jul 2011, 22:57

Zoals te lezen in de topictitel mag de Maserati weg !@#$%

Op de vorige pagina's staat genoeg te lezen over de auto, die ik heb gekocht als winkeldochter en hiervoor bijna 10 jaar binnen in de showroom heeft gestaan.
Velen waarschuwden mij, gelukkig en al met al is het allemaal reuze meegevallen en is er tot moment van schrijven ook geen narigheid.

De auto is met een aanhanger naar Lelystad vervoerd, waar onder andere de benzinepomp is vervangen voor een ander gebruikt exemplaar. Nadat het alarm is gereset door een elektronicadeskundige werkt de pomp zoals bedoeld.
Daarnaast heeft de auto groot onderhoud gehad wat ik zelf heb uitgevoerd. Hierbij zijn alle sappen vervangen (motorolie, transmissie olie, dif. olie en koelvloeistof), de waterpomp en distributieriem met spanrollen, de bougies, bougiekabels, oliefilter, versnellingsbakfilter en luchtfilter.

Het probleempje dat ik had met de snaar van de dynamo is verholpen nadat ik er een nieuwe dynamo onder heb gesleuteld met wederom een nieuwe snaar.

De airco is ook opnieuw afgevuld en werkt naar behoren, binnenin wordt het aangenaam fris als de buitentemperatuur zomerse temperaturen aangeeft.

Laatste tijd had ik last van een uitvallende toerenteller en een wisselend werkende snelheidsmeter. Nadat ik het instrumentenpaneel heb losgehad, uit elkaar heb gehaald, contacten heb schoongemaakt, werkt alles weer.

De bekleding en interieur zijn echt in bijzonder mooie staat, deze zijn volledig gepoetst en glimmen weer als vanouds. De carrosserie is ook nog erg netjes en nagenoeg deuk -en roestvrij. Enige minpuntje zit onder het achterraam, daar zit een klein gaatje. De bodem, wielophanging en vering zijn in goede conditie, geen roest en niet versleten. Een bevriend garagebedrijf heeft de auto goed onder de loep genomen.

Oorspronkelijk is dit het model met de 2 dubbele koplampen, waar ik achteraf de zgn. kattenogen in heb gezet en het nieuwe type velgen heb gemonteerd. De oude velgen (de dichte) worden bijgeleverd met goede Michelin banden erom.

Al met al heeft de auto mij in huidige staat iets meer dan 4.000e gekost. Een bod hier in de buurt is voldoende om van eigenaar te wisselen. De auto gaat niet weg omdat deze tegenvalt, maar ik rij er te weinig in en om eerlijk te zijn is de auto in een opwelling gekocht.

Oja... na een schrikbarend verbruik van 1op5 de eerste tijd is het verbruik tegenwoordig rond de 1op8 !@#$%

Mochten er vragen zijn, zet ze gerust hieronder in het topic, ik zal er eerlijk antwoord op geven. De auto is erg mooi, mooier hoef ik deze niet te maken.
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Maarten's 430_te koop

Berichtdoor cassiopeia » di 19 jul 2011, 23:35

Jammer. @#$ Na acht maanden alweer in de aanbieding. Je gaat Juul achterna. ^%$
Morrend vrouwvolk?
Nu weer Golfje, Toyota en Renault 5? Dat zal wennen worden.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Maarten's 430_te koop

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 20 jul 2011, 07:03

Ach... dat is altijd de basis geweest, dus een bepaalde gewenning zit daarin !@#$%

De Golf is van de zaak, dus daar rijd ik zowiezo dagelijks in, de Aygo is van de zaak van m´n vriendin (enkel zakelijk gebruik dus geen bijtelling) en de Renault 5 staat al 3 jaar in de garage, die is nog niet eens helemaal klaar.

De Maserati staat nu te koop, ik doe er veel minder mee dan ik bedacht had. Echt kleine stukjes ermee rijden heeft geen zin, voordat de Aygo verplaatst is, de M de garage uit rolt, ben ik bij wijze van spreken met de Golf al op locatie.
Het is geen gedwongen verkoop, maar er zal ongetwijfeld iemand zijn die meer plezier uit de auto haalt !@#$%
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Maarten's 430_te koop

Berichtdoor stijn » wo 20 jul 2011, 09:10

Zonde Maarten, en je had nog wel zo`n mooie garage er omheen gebouwd. Als je hem weg doet om het weinige rijden, is jouw reden hem weg te doen vaak een ander zijn reden hem vooral te houden; als je er weinig in rijdt blijft iedere tocht een belevenis.
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast