Spyder GT

Post hier jouw trots

Re: Spyder GT

Berichtdoor Danny » zo 01 jan 2012, 13:53

Het geluid was waanzinnig maar 6000 euro zou ik er niet voor betaald hebben. Ik had er een Capristo systeem onder zitten en die zat er al onder toen ik de auto kocht. Bovendien kost dat systeem voor de F355 "slechts" 2500 euro. Zou ik die prijs ervoor hebben betaald? Ik denk het wel. Misschien nog interessanter is om eens te kijken naar 2e hands systemen, die worden nog al eens aangeboden en aangezien ze van RVS gemaakt zijn zou kwaliteit van een gebruikt exemplaar geen issue moeten zijn. Kijk eens in de USA (www.maseratilife.com), daar worden meestal meerdere setjes aangeboden.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Spyder GT

Berichtdoor PaulSpyder4200 » zo 12 feb 2012, 22:57

Vince, Danny, was van de week bij Kroymans (stond een mooie Lambo! Whistle5 en de nieuwe 458 Spider overigens) en aldaar is me verteld dat alle F355's kleppen in de uitlaten hebben?
Avatar gebruiker
PaulSpyder4200
Donateur
 
Berichten: 314
Geregistreerd: zo 09 okt 2011, 19:18
Woonplaats: Parkstad

Re: Spyder GT

Berichtdoor Danny » ma 13 feb 2012, 10:54

Klopt. Het is 1 klep, de "bypass valve". Nr. 12 op het onderstaande plaatje. De standaard bypass valve heeft als ontwerpfout dat de "default-stand" dicht is. M.a.w.: als er problemen zijn met deze valve of met de luchtpomp die hem aanstuurt, dan blijft hij dus dichtstaan en dat kan bij flink doorrijden leiden tot hitteopbouw in het uitlaattraject en uiteindelijk zelfs tot motorschade.

Daarom is het aan te bevelen om de Capristo bypass valve te monteren. Is niet zo heel duur en bij deze valve is de "default-stand" open. M.a.w.: bij het starten staat hij open (geeft een gigantisch gaaf geluid), waarna hij onmiddelijk dicht gaat door het opbouwen van druk door de luchtpomp. Vervolgens gaat hij steeds weer open bij het bereiken van een bepaald toerental, net zoals bij de standaard valve. Mocht er een probleem optreden dan keert hij altijd terug naar z'n rust-positie = open.

Ik had op mijn Spider (helaas) de standaard bypass valve maar met een Capristo einddemper. Maar de Capristo bypass valve zou het eerste zijn geweest dat ik had laten vervangen als ik de auto zou hebben gehouden. Het geluid van de Capristo zal me trouwens nog heeeeeel lang bijblijven. Wat was dat gaaf zeg.

Afbeelding
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Spyder GT

Berichtdoor Vince » ma 13 feb 2012, 10:58

Ik denk dat de buren de Capristo ook nog wel zullen kunnen heugen....

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Spyder GT

Berichtdoor PaulSpyder4200 » ma 13 feb 2012, 19:16

Elk voordeel heeft meestal ook zijn nadeel. Danny alweer Thnx5 voor je super uitleg (moest even zoeken naar de 12 Hamered5 )
Avatar gebruiker
PaulSpyder4200
Donateur
 
Berichten: 314
Geregistreerd: zo 09 okt 2011, 19:18
Woonplaats: Parkstad

Re: Spyder GT

Berichtdoor Danny » zo 19 feb 2012, 22:09

De gozer die onze voormalige F355 Spyder heeft gepoetst, bleek nog een mooie opname te hebben gemaakt van het uitlaatgeluid van de Capristo:

Zie hier: http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=20&t=609&start=220#p36718
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Vorige

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron