Ghibli GT uit 97

Post hier jouw trots

Re: Ghibli GT uit 97

Berichtdoor anton » zo 11 aug 2013, 20:29

Techno , bedankt voor je tips. Vandaag nog even mee bezig geweest na de afgelopen dagen elke keer weer voor een verrassing gestaan te hebben. Het een en ander reageerde zo onvoorspelbaar en op het laatst startte de hele motor niet meer.............. hamersmiley
Dus vandaag terug naar af en de oude relay's voor ontsteking en injectie weer teruggezet, accu weer aangesloten ( was leeg gestart dus weer opgeladen) en jawel het ding loopt........... Happy5 ........ alleen ik begrijp het niet meer..
Uiteraard nog wel even geluisterd hoe en of de injectors netjes tikken en dat klinkt bij alle zes hetzelfde
Met betrekking tot de sensors die je noemt heb ik deze week al de weerstand gemeten ( beide 693/694 Ohm en volgens het boekje moet dit 650 Ohm bij 20graden zijn, lijkt me in orde. ) Alle airgabs ( rev sensoren + phase sensoren) is 0,4 mm zoals afgesteld bij de revisie
Echter nu dient zich weer het volgende aan ... er is totaal geen power!!naast een vaag knipperend knipperlicht..... leuk om te zien dat deze het doen maar dit gebeurt ongevraagd !!!.... er zit niemand aan de knoppen Huh5

Voor wat betreft de power wil ik de ECU's weer op hun originele plek zetten en de turbo's controleren.
Voor wat betreft de knipperlichten ..... geen idee moet ik nog maar eens in de tekeningen van Enrico duiken...
Als iemand anders nog suggesties heeft houd ik me aanbevolen...
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor Techno » ma 12 aug 2013, 10:41

Loopt ie "als een natte krant"??? Reageert ie zowiezo traag op gasgeven? Slangetjes en stekkers van de MAP-sensoren controleren.
Techno
Donateur

Berichtdoor anton » ma 12 aug 2013, 18:48

techno wederom bedankt voor je reactie. Neem aan dat je met MAP sensoren bedoelt de sensoren die gebruikt worden voor de mapping van de motor .... ( lucht druk en temp sensoren e.d) ?

Vanavond overigens de ECU's weer terug gezet op hun originele plek, maar dit heeft verder geen effect.
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor Techno » ma 12 aug 2013, 19:28

GT heeft 2 MAP-sensoren. Deze meten de absolute druk in het inlaatspruitstuk. Zitten er 2 op met 1 stekker en een slangetje. Google maar voor foto
Techno
Donateur

Berichtdoor anton » ma 12 aug 2013, 22:32

Techno, wederom bedankt en duidelijk .... zitten achterop de intake box.
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor anton » di 13 aug 2013, 19:38

stekker verbindingen en slangetjes gecontroleerd van de MAP sensoren en schoongemaakt maar helaas geen verandering.
Ook nog gezocht naar het vaag knipperende achterlicht maar dit lag in het alarm dus dat is opgelost.
Is de werking van die MAP sensor nog te controleren? Je kan er slecht bij dus echt controleren of het lekt is heel lastig. Bovendien moet je wel wat stekkers van de boosters losmaken om er bij te komen en dan draait tie ook niet.

Alvast bedankt voor jullie suggesties
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor Jac » di 13 aug 2013, 20:09

Vol geinteresseerd lees ik je post!
Heb zelf al meer dan 1 jaar mijn Racing bij mijn garagehouder staan. Klere ding is continu niet goed. Is het een opgelost, geeft het volgende de geest. Van ontsteking tot lekker waterpomp (was echt nieuw en 40km gereden), van lekkende radiateur tot weigerende brandstofpomp, van stuurbekrachtiging die weigerde tot airco die stopte....... wordt helemaal gek van dat ding!! madster
Mijn laatste redmiddel: lucifers.... en alles is opgelost!
Dus als je er niet meer uit komt kan je er wat van mij lenen winks

Ik bewonder je geduld!
Overigens vind ik je combinatie super fraai!
Jac
Donateur

Berichtdoor Techno » di 13 aug 2013, 20:29

Anton, waar woon jij?
Techno
Donateur

Berichtdoor anton » za 17 aug 2013, 13:58

De laatste up date......... HIJ DOET HET WEER Happy5 Happy5 Love5

De reden van het probleem ligt hem in het relay box in de engine bay. Het relay dichtste bij de motor en dichtste bij het schutbord kan je soort van draaien in de passing ... Niet goed natuurlijk, maar als hij in een bepaalde stand staat loopt de auto als een raket.... dus met een ty- rep dusdanig gefixeerd .

Plan is natuurlijk in de winteruren hier een hele nieuwe relay box in te zetten.

Voor nu heb ik even andere prioriteiten want ik heb tevens de water temp en olie druk meters vervangen met als resultaat dat het hele dashbord het niet meer doet.......... sady
Tegen alle adviezen en raadgevingen in is helaas de computerfilm toch gescheurd..........
Rijd het kanon eindelijk, zie ik niet meer wat er gebeurd......... daar voel ik me niet echt lekker bij en heel ellendig maar 12 september moet tie weer gekeurd worden en als je niet je snelheid kan aflezen komt er mooi geen andere apk sticker op crybaby

Wie oh wie kan me helpen aan een occasie dashbord of weet waar die film te halen/ bestellen is.

Nogmaals alvast bedankt voor de reacties.
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor lqpl » za 17 aug 2013, 14:59

Kende je koen dan nog niet?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati