Ghibli GT uit 97

Post hier jouw trots

Re: Ghibli GT uit 97

Berichtdoor Techno » za 17 aug 2013, 15:57

Snelheidsmeter hoeft het (gek genoeg) voor de APK niet te doen..... Meevaller(tje) dus
Techno
Donateur

Berichtdoor anton » ma 19 aug 2013, 18:35

lqpl schreef:Kende je koen dan nog niet?

Nee ik ben niet zo heel erg bekend met alle namen en aliassen...... ben er sinds kort achter hoe Techno echt heet en waar hij vandaan komt.. lachebekkie volgens mij heb ik in het verleden ook wel mensen door elkaar gehaald.... hamersmiley

Maar goed wie is Koen en kan hij mij helpen aan een occassie dashbord of de film gemonteerd achterop het dashbord.( wat me overigens lastiger te vervangen lijkt..... crybaby
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor Techno » ma 19 aug 2013, 19:25

Ik stuur je z'n nummer per PM
Techno
Donateur

Berichtdoor anton » zo 13 jul 2014, 09:52

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum actief ben geweest of meegedaan heb aan een meeting of toerrit. Gewoon te druk en te veel in het buitenland.... En de Ghibli staat maar geschorst en zonder APK in de schuur .... Uiteindelijk via Koen aan een gebruikt dashbord van een QP gekomen ( Koen, nogmaals enorm bedankt voor je hulp hierin 2thumbs ). Het aangekochte dashbord heeft ook een houtlook aanblik echter de houtkleur kwam niet overeen met het hout in het interieur van mijn Ghibli.
Dus beide dashboards uit elkaar en van twee een gemaakt waarbij het klokje voor oliedruk en koelwater temperatuur wel van de QP overgezet zijn want dat was in eerste instantie de bedoeling en de reden van het oude dashbord te verwijderen.
Dashboard weer ingebouwd en uitproberen maar.............. motor loopt en alles werkt ....... behalve dat de oliedrukmeter niet van zijn plek komt en het rode puntje in dat klokje venijnig rood brand... crybaby

Hoe kan dit nu weer. in de tijd dat het dashboard uitgebouwd is waren er geen problemen met de oliedruk ... is dus nu ook niet aannemelijk dat hier iets mis mee is.
Toch wil ik dat eigenlijk wel controleren met een drukmetertje.... weet iemand een aansluiting waar je wel makkelijk bij kan om een drukmeter op bijv een slangetje te monteren.

Als je het contact aanzet geeft de brandstofmeter netjes aan , de spannings meter ook, controle lampjes werken allemaal en de oliedrukmeter gaat naar 5 bar ( zonder dat de motor loopt) .
Dit deed het vorige oliedrukmeter klokje nooit !! het zal toch niet zo zijn dat de stekker achterop het dashbord 180 graden verkeerd zit .... kan dit??

Gr Anton
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor anton » zo 13 jul 2014, 09:52

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum actief ben geweest of meegedaan heb aan een meeting of toerrit. Gewoon te druk en te veel in het buitenland.... En de Ghibli staat maar geschorst en zonder APK in de schuur .... Uiteindelijk via Koen aan een gebruikt dashbord van een QP gekomen ( Koen, nogmaals enorm bedankt voor je hulp hierin 2thumbs ). Het aangekochte dashbord heeft ook een houtlook aanblik echter de houtkleur kwam niet overeen met het hout in het interieur van mijn Ghibli.
Dus beide dashboards uit elkaar en van twee een gemaakt waarbij het klokje voor oliedruk en koelwater temperatuur wel van de QP overgezet zijn want dat was in eerste instantie de bedoeling en de reden van het oude dashbord te verwijderen.
Dashboard weer ingebouwd en uitproberen maar.............. motor loopt en alles werkt ....... behalve dat de oliedrukmeter niet van zijn plek komt en het rode puntje in dat klokje venijnig rood brand... crybaby

Hoe kan dit nu weer. in de tijd dat het dashboard uitgebouwd is waren er geen problemen met de oliedruk ... is dus nu ook niet aannemelijk dat hier iets mis mee is.
Toch wil ik dat eigenlijk wel controleren met een drukmetertje.... weet iemand een aansluiting waar je wel makkelijk bij kan om een drukmeter op bijv een slangetje te monteren.

Als je het contact aanzet geeft de brandstofmeter netjes aan , de spannings meter ook, controle lampjes werken allemaal en de oliedrukmeter gaat naar 5 bar ( zonder dat de motor loopt) .
Dit deed het vorige oliedrukmeter klokje nooit !! het zal toch niet zo zijn dat de stekker achterop het dashbord 180 graden verkeerd zit .... kan dit??

Gr Anton
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor Techno » zo 13 jul 2014, 11:13

Lijkt me niet waarschijnlijk want bedrading Ghibli en QP komt in hoge mate overeen. Ik zou eerst eens beginnen te meten aan de betreffende stekkers. Trouwens, waardoor liep de auto destijds niet of slecht?
Techno
Donateur

Berichtdoor charles » zo 13 jul 2014, 12:09

het lijkt erop dat de betreffende stroomkring sluiting maakt , de drukmeter en het waarschuwingslampje worden beide naar + geschakeld door het contactslot. vanaf de meter en het lampje gaan twee draden de motorruimte in naar de betreffende sensoren . bij toenemende oliedruk gaat de oliedruksensor meer naar massa geleiden waardoor de naald van de meter meer uitslaat. de waarschuwingssensor staat normaal in kortsuit-modus, zodra er voldoende oliedruk is gaat de inwendige schakelaar open en geleid hij niet meer, waardoor het lampje uitgaat. ergo, ergens in je dashboardcluster heb je een verkeerd contact.....
charles

Berichtdoor anton » zo 13 jul 2014, 13:24

Bedankt voor de reacties allemaal,

Dat er ergens een draad in het cluster onder mijn dashboard verkeerd contact maakt lijkt inderdaad het meest waarschijnlijke.

Zucht kan dat dashboard er weer af .... crybaby
De auto liep destijds niet lekker door haperende relays in de motorruimte, deze zijn vervangen en toen liep tie weer als een kanon. Omdat mijn koelwater temperatuur metertje het niet deed had ik daarvoor een andere geregeld en ben ik nadat de auto weer goed liep pas aan het dashboard begonnen.... vandaar dat ik niet twijfelde aan het feit dat er olie druk is..
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton

Berichtdoor dueporte » zo 13 jul 2014, 19:49

Bij mij slaat de oliedrukmeter op hol bij vochtig weer. Normaal, bij droog weer gaat alles goed. Wat is jullie tip hiervoor? Met ik ook het dashboard eraf halen en een stekker vastzetten? crybaby
dueporte

Berichtdoor Techno » zo 13 jul 2014, 19:54

Stekkers op de sensor schoonmaken of vervangen
Techno
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati