lqpl's quattroporte III

Post hier jouw trots

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor PeterM » do 20 jan 2011, 20:42

Wat nu? Een impulsaankoop?
Ben benieuwd hoe dit past in je visie op wagenparkbeheer %$#@ .
Gaat er ook wat uit, of komt dit er gewoon bij?

Vergeet in alle consternatie je nog te feliciteren, van harte hierbij adhd

Vindt het uitstekend dat er weer een V8 bij is. Die bak is natuurlijk veel te groot, maar de motor is gaaf ... dat geluid!
En met de WAF is het blijkbaar ook in orde .... verbazend, wat trekt haar aan in deze slee?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2407
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor cassiopeia » do 20 jan 2011, 20:51

Otto C. schreef:Trouwens, een collega beweerde dat, indien je kan bewijzen dat een auto in 1986 is geproduceerd, maar in 1987 is gekentekend, je de auto toch wegenbelasting vrij kan krijgen. Geen idee of dit ook echt waar is. Maar hij heeft het uitgezocht en gaat het proberen met z'n M3.


De RDW is erg strikt met de data kentekenregistratie. Ik heb daar ervaring mee, zij het dat die wat anders ligt. Mijn Mercedes 190SL is geproduceerd in november 1955. In mijn bezit is een officieel “geboortecertificaat”, dat Daimler-Benz AG op verzoek verstrekte. Op dat certificaat staat de productiedatum vermeld. Mijn SL is destijds nieuw geleverd naar België en werd in 1972 gebruikt ingevoerd in Nederland. Op het kenteken deel 1 staat als afgiftedatum 07/07/1972 en als toevoeging (met schrijfmachine ingetikt): Bouwjaar +/- 1956. Op het moment dat de online kentekengegevens door het RDW beschikbaar werden gesteld, stelde ik vast dat er bij datum eerste toelating en datum eerste toelating Nederland dezelfde datum stond vermeld: 07/07/1972. Fout dus, maar dat heb ik maar zo gelaten. Een paar jaar geleden werd de regeling ingevoerd dat auto’s waarvan de datum eerste toelating lag voor 1 januari 1960, werden vrijgesteld van de APK-plicht. Toen ging het fout. Ik kreeg een, automatisch uit het register gegenereerde, bon wegens het niet tijdig voldoen aan de APK-plicht. Beroep aangetekend. Dat leek, in eerste instantie, fout te gaan want men baseerde zich op de verkeerde invoerdata in het RDW-register. Wilde het beroep gehonoreerd worden, dan moest ik zelf maar zorgen voor een wijziging van de RDW-registratie. Dat werd een hele klus, want dat doet het RDW niet snel. Ik moest een kopie van mijn originele Deel 1 opsturen. Was niet meer beschikbaar bij het RDW: de originele versie met de schrijfmachine-aanvulling bouwjaar +/- 1956. Zou dat zijn zoekgeraakt, dan had ik een groot probleem gehad met de gewenste wijziging van de datum eerste toelating. Onder overlegging van een kopie van mijn Deel 1 en het geboortecertificaat van de fabriek, bleek men bereid om de datum aan te passen. Maar niet in de aangetoonde productiedatum. Argument was, dat er ALTIJD een tijdsverloop van, minimaal, enkele maanden ligt tussen productiedatum en datum eerste toelating. Uiteindelijk werd het de fictieve datum 30/06/1956. Voor mijn doel was dat acceptabel. Ik ben nu af van de APK-plicht voor de 190SL. Conclusie uit bevind: het RDW is zeer strikt met de wijziging van data in de registratie. Je moet met steekhoudende argumenten en onder overlegging van bewijsstukken kunnen aantonen, dat er sprake is van een fout in de RDW-registratie. Dat lijkt mij in het geval van de QP III niet aan de orde. Zeker als duidelijk is, dat het een poging is om onder de magische grens van 1 januari 1987 uit te komen. Ze zijn niet gek, daar in Veendam.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4290
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor Danny » do 20 jan 2011, 21:12

Gefeliciteerd Ig,

Ik vind het wel zeer onverwacht dat jij in zo'n ding gaat rijden en op de één of andere manier past het ook niet bij jou. Als het gaat over het verwijderen van een katalysator dan schreeuw je moord en brand terwijl je nu in een mastodont gaat rijden waarmee bij 1 keer flink gasgeven, de mussen dood van het dak vallen... !@#

Vind het wel een erg tof ding hoor!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor lqpl » do 20 jan 2011, 21:16

Danny schreef:Gefeliciteerd Ig,

Ik vind het wel zeer onverwacht dat jij in zo'n ding gaat rijden en op de één of andere manier past het ook niet bij jou. Als het gaat over het verwijderen van een katalysator dan schreeuw je moord en brand terwijl je nu in een mastodont gaat rijden waarmee bij 1 keer flink gasgeven, de mussen dood van het dak vallen... !@#
Vind het wel een erg tof ding hoor!

Ik ben ook niet voor een gat te vangen. Overigens, ik zal hiervan geen kat verwijderen...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5791
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor lqpl » do 20 jan 2011, 21:16

V8 schreef:Gefeliciteerd!
Foto's: Quattroporte


Dit is mijn auto!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5791
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor Maarten Zwart » do 20 jan 2011, 22:03

wreed adhd

een veels te grote, veel te vierkante maffiosiebak adhd

en nu maar aandelen BP aanschaffen %$#@
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor Giulia » do 20 jan 2011, 22:19

Nogmaals gefeliciteerd Dottore!

@ Cas...het is wel zeker mogelijk om via het chassisnummer een attest bij de fabriek te krijgen waarbij de geldende productiedatum leidend is. Ik ken een aantal lieden die dat met een Alfa 90 gelukt is bij de RDW/Belastingdienst...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6542
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor Vince » do 20 jan 2011, 22:21

Dottore, zoals ik vanmiddag al tegen u zei; dit is naar mijn mening een auto die goed bij je past.
Onaangepast en de meeste mensen vinden hem niet echt mooi. De puist lawaai die hij maakt past hem precies in je straatje denk ik.

Van harte gefeliciteerd met je GEWELDIGE aanwinst! Ik kom hem snel eens bekijken!

Vince

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor koen2224v » do 20 jan 2011, 22:24

waarom feliciteerd niemand mij?
koen2224v
 
Berichten: 909
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:09

Re: La mia bellissima quattroporte III

Berichtdoor Vince » do 20 jan 2011, 22:26

koen2224v schreef:waarom feliciteerd niemand mij?


Gefeliciteerd met je ........ Koen!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten