lqpl's quattroporte III

Post hier jouw trots

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Boomerang » do 11 apr 2013, 21:50

Mooi werk.
Morgen krijg ik Innosoft B570 binnen, spul wat oxidatie en vervuiling in RVS en Alu zou moeten verwijderen.
Ga ik uitproberen op het inlaatspruitstuk van de Monza van Janneman.

Als het wat is laat ik het wel even zien hier.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 07:46

Ik gebruik(te) het ook. Ik vind de werking ervan matig. Benieuwd hoe het jou bevalt (en hoe je het toepast). Het is ontwikkeld voor rvs maar zou ook moeten werken op alu. Alu blijft een beetje grauw en vlekkerig. Vandaar dat ik het nevel. Voorbewerking met thinner, als dat kan ivm pakkingen etc.

De carbs liggen volledig uit elkaar. Nog nooit eerder gedaan en youtube doet geloven dat het allemaal eenvoudig is. Het demonteren, schoonmaken en assembleren is geen rocket science. De afstelling van de carbs daar moet je denk ik wel wat handigheid in hebben. Plus een flowmeter.
Pakking/revisiesets zijn gemakkelijk te krijgen.

Op de foto's de onderdeeltjes van een dubbele weber 42 DCNF. Dit 4x, voorlopig in 4 appartje bakjes bewaard. Wel lekker door elkaar om het spannend te houden (hoewel ik van alles foto's maak) lachebekkie . De beschikbare exploded views zijn overigens geweldig en laten precies zien waar alles hoort. Bovendien kun je de meeste onderdeeltjes maar op 1 manier goed monteren en zijn er maar een paar afstelbare. Dan nog de video's, manuals en experts.... dit gaat zeker lukken. Tijd is de belemmerende factor. Gisteravond maar eens doorgehaald tot 2 uur. Opperste concentratie, radiootje erbij, schurisme in optima forma!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lqpl op vr 12 apr 2013, 07:49, in totaal 1 keer bewerkt.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Vince » vr 12 apr 2013, 07:48

Gaaf klusje! Lijkt me niet al te ingewikkeld als je foto's en exploded views hebt, dit gaat zeker goedkomen!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 08:50

En geen veertje weggesprongen....

Er is wel eerder aan geklAfbeeldingAfbeeldingt want er ontbraken washers op sommige boutjes. Niet essentieel maar het geeft aan dat er in het verleden niet secuur is gewerkt. Hekel an.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Giulia » vr 12 apr 2013, 09:40

Mooi! Zelfs met exploded view moet je echt opletten op de allerkleinste priegeltjes die je snel over het hoofd ziet.

Zomaar weer in elkaar zetten en een beetje draaien gaat het niet worden. Die moet je echt af laten stellen op een rollenbank waarbij er gekeken wordt naar echt ieder sproeiertje en of deze zijn werk goed doet onder de verschillende lasten.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Boomerang » vr 12 apr 2013, 09:44

Dat zeg ik, injectie. coolio

Maar wel gaaf dit, eerlijk is eerlijk.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 09:47

Giulia schreef:Zomaar weer in elkaar zetten en een beetje draaien gaat het niet worden.


Ha die Juul...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Vince » vr 12 apr 2013, 11:22

Waarom niet? Werkte bij mijn brommer destijds ook prima.

Behalve dat er vlammen uit de uitlaat kwamen bij gas loslaten. Happy5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor stijn » vr 12 apr 2013, 14:30

Bewonderenswaardige klus, IqpI
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Marten » vr 12 apr 2013, 14:44

Mocht je nog een adresje zoeken voor onderdeeltjes/revisiesets voor carburateurs dan heb ik die nog wel voor je en als flowmeter kan je ook gewoon vacuummeters gebruiken.
Een maatje van mij heeft zo'n setje ooit gebouwd om zijn Alfaatje goed te synchroniseren, als je d'r om verlegen zit kan ik vragen of hij die set nog heeft en uit wil lenen.

Heb je wel de slagen geteld van je verstelbare sproeiers? Ik heb vroeger altijd geleerd de slagen rechtsom te tellen totdat de sproeiers en flow-afstelschroeven vast liepen voor ze eruit te halen.

Dit geeft een basisafstelling, maar bij de meeste carburateurs geldt: helemaal indraaien en dan ongeveer 2 slagen uit als basis.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron