lqpl's quattroporte III

Post hier jouw trots

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 14:59

Marten schreef:Een maatje van mij heeft zo'n setje ooit gebouwd om zijn Alfaatje goed te synchroniseren, als je d'r om verlegen zit kan ik vragen of hij die set nog heeft en uit wil lenen.

Bedankt maar als ik er zelf een wil koop ik een hele mooie - gewoon ook voor de hep.

Marten schreef:Heb je wel de slagen geteld van je verstelbare sproeiers? Ik heb vroeger altijd geleerd de slagen rechtsom te tellen totdat de sproeiers en flow-afstelschroeven vast liepen voor ze eruit te halen.

blush1 hamersmiley

Marten schreef:Dit geeft een basisafstelling, maar bij de meeste carburateurs geldt: helemaal indraaien en dan ongeveer 2 slagen uit als basis.

Gelukkig maar... Tssk5
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » di 16 apr 2013, 23:15

Druk bezig met het reinigen (met thinner) van de webers. Als het kan buiten in het zonetje, maar vanavond in de garage, met gasmasker op. Er zitten overal veel ingedampte benzineresten op.

Afbeelding
Afbeelding

Sproeiers en dergelijke worden nog in een ultrasoon bad gereinigd.

Ik experimenteer met de kleur voor de kleppendeksels, en met het rimpellakken zelf. De koppen en de deksels zijn normaal zwart gerimpellakt. Ik heb naar foto's van Ghibli-motoren gekeken en dan zie je ze met zwart gerimpellakte koppen en deksels, met kale koppen en zwarte deksels maar ook met alles kaal. Die laatste staat heel licht en fraai in de motorruimte. Met grijs gerimpellakte koppen zou dat misschien nog mooier zijn. Dus ik ben de deksels nu aan het voorbereiden op grijze rimpellak.
In het aluminium van de deksels zitten talloze putjes en gaatjes en daardoor krijg je dit effect met rimpellak - de verf trekt weg van de gaatjes. Lelijk.

Afbeelding

Dus ook een keer getest met primer - maakt niet veel uit omdat primer de gaatjes niet goed vult. Bovendien is het om een of andere reden gaan schubben:

Afbeelding

Dus vervolgens met spuitplamuur aan de gang. Dit is het resultaat (vandaag gespoten - de verf begint net te rimpelen dus dit is niet het eindresultaat, dat naar verwachting fijnere rimpels zal hebben):

Afbeelding
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Boomerang » di 16 apr 2013, 23:25

Al doende leert men.
Ook ik ben trouwens niet bijster enthausiast over het innosoftspul.
Wel is duidelijk geworden dat na behandeling en inwerken , afspoelen met een sterk verdund mengsel gunstig werkt.
Toch wel redelijke resultaten uiteindelijk, maar nog steeds arbeidsintensief.

Eigenlijk zou je voor het reinigen van aluminium zoals o.a. jouw kleppendeksels, een soort etsmiddel moeten hebben.
Gewoon een dun laagje aluminium er af.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » di 16 apr 2013, 23:30

Kun je foto's laten zien van het resultaat? Ik heb een weber er ook mee behandeld maar ik zie vrijwel geen verschil. Hoe lang laat je het inwerken?

De deksels hebben vrij diepe gaatjes - daar is etsen niet tegenop gewassen.

Overigens maak ik ze schoon met afbijt van het oude soort. Dat etst ook lekker!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Giulia » wo 17 apr 2013, 09:06

Jammer dat HArley Davidson de black wrinkle niet meer verkoopt want dat was echt perfect spul met prachtig eindresultaat. Je kan ook met VHT gaan werken. Goed laten uitharden en dan een grijze laag erover heen (niet te dik) spuiten...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » wo 17 apr 2013, 09:14

Waarom black wrinkle overpuiten met grijs als er grijze wrinkle is?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor lqpl » wo 17 apr 2013, 09:15

Hier een voorbeeld van een Ghiblimotor zonder zwarte rimpellak. Rode letters vind ik niks, maar de lichte look bevalt me wel.

Afbeelding
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Giulia » wo 17 apr 2013, 09:21

lqpl schreef:Waarom black wrinkle overpuiten met grijs als er grijze wrinkle is?


Nog nooit tegengekomen...

Anders heb ik wel een adres die Soda straalt. Prachtige finish zonder materiaal weg te nemen. Daarna even in de alu protector zetten. Mooi!
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor PeterM » wo 17 apr 2013, 09:23

Naar aanleiding van de loslatende rimpellak op het ding waarvan de naam niet meer genoemd mag worden kreeg ik als commentaar: "had je ook maar primer moeten gebruiken".
Klinkt logisch... crybaby maar dan is de reactie van de garagist waar de auto nu staat interessant: "primer heeft geen zin, want die primers kunnen niet tegen de werktemperatuur van een motorblok!"

Dus: het moet toch met een goede kwaliteit krimplak. Hij noemde een merk, gezien het warme contact dat jij met hem hebt ik zal dat nog even voor je navragen.

Tja ... en dan de voorbehandeling. Dat van die wegtrekkende lak zodat cirkelvormige gaatjes ontstaan hadden we destijds ook met het spr#$%€uk .. volgens mij zoek je een materiaalbehandeling waarmee het materiaal op microscopisch niveau opruwt.

Vliegtuighuidplaten van aluminium worden geanodiseerd, zoiets.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: lqpl's quattroporte III

Berichtdoor Boomerang » wo 17 apr 2013, 09:31

Een goede primer, mits zeer dun opgebracht, kan prima tegen hoge temperaturen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten