Pagina 1 van 2

Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 15:18
door Jouke JS
Een van de weinige in NL, auto dateert van 30.06.1996. Begin 2002 zelf uit Italie geimporteerd, stond Ferasin (Maserati dealer) te koop km stand ca. 55.000. Inmiddels er ruim 70.000 bijgereden. Een super fijne auto, inmiddels door Franco een beetje aangepast met Open Cup stabilisatoren voor en achter, een spaghetti uitlaatspruitstuk en een RVS uitlaat. Enige nadeeltje blijft de relatief kleine remmen, daardoor moeten er regelmatig nieuwe schijven op... Met de Pagid blokken gaat het overigens wel wat beter. Wat foto's voor de liefhebbers. Groeten, Jouke

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PS. Ja ik weet dat het nummerschildje op de verkeerde plek zit, vandoor ook niet vastgeschroefd.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 15:59
door PeterM
Mooie bak Jouke! Het weggedrag blijft altijd het zwakke punt, dus logisch dat je daarmee aan de slag gaat.Ik neem aan dat het weggedrag er op vooruit is gegaan door die andere stabi's?
Die "Open Cup" stabi's - zijn dat nu dezelfde als in de Kit Sportivo? Of heb je die in de Cup standaard al?

Kun je wat schrijven over het verschil na modificatie?

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 16:03
door Vince
Wat een kanon.... @!#$

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 16:56
door Danny
Mooie, stoere auto zo'n Ghibli Cup. Leuk ook dat je hem relatief veel gebruikt! Ik heb jaaaren geleden ook eens een bezoekje gebracht aan Ferasin. Leuke, kleine dealer met aardige mensen. Na afloop nog wat door het (naar later bleek) ontzettend leuke stadscentrum van Vicenza geslenterd en derhalve een hele leuke dag gehad.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 20:34
door Giulia
Monstertje hoor Jouke! adhd

Gaaf.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 22:34
door Techno
Mooie auto Jouke! Binnen de MCH zijn er (nog) maar een paar. Ik ken er 1 in dezelfde kleur maar met nog minder km's. Volgens mij wordt er nauwelijks mee gereden. Of ie daar nou beter door blijft of meer waard door wordt betwijfel ik ten zeerste.
Zo te lezen zorg je goed voor dit stukje " italiaans cultureel erfgoed".Hulde!

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 22:55
door Jouke JS
PeterM schreef:Mooie bak Jouke! Het weggedrag blijft altijd het zwakke punt, dus logisch dat je daarmee aan de slag gaat.Ik neem aan dat het weggedrag er op vooruit is gegaan door die andere stabi's?
Die "Open Cup" stabi's - zijn dat nu dezelfde als in de Kit Sportivo? Of heb je die in de Cup standaard al?

Kun je wat schrijven over het verschil na modificatie?


Of de Ghibli Cup af fabriek dikkere stabi's heeft ten opzichte van de GT weet ik niet. De stabi's die er nu onder zitten (in teflon blokken in plaats van het zachtere spul) zijn echt een super verbetering. Veel strakker sturen en ook achter lekker stevig, een aanrader voor elke Ghibli. Ik zal nog wel een foto plaatsen voor de duidelijkheid. Groeten, Jouke.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2011, 23:04
door Jouke JS
Een foto van de stabilisator (voor de liefhebbers/collega Ghiblisti):
Afbeelding

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 08:03
door lqpl
Mooie modificatie Jouke. Ik vermoed dat dit de stabi's van de kit sportivo zijn. In de club heeft iemand zijn cup ooit van deze stabi's voorzien dus het lijkt me dat ze standaard met dunne stabi's zijn afgeleverd.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 09:16
door PeterM
lqpl schreef:Mooie modificatie Jouke. Ik vermoed dat dit de stabi's van de kit sportivo zijn. In de club heeft iemand zijn cup ooit van deze stabi's voorzien dus het lijkt me dat ze standaard met dunne stabi's zijn afgeleverd.


Ik denk het ook. De dikte en de kleur kloppen i.i.g %$#@ .

Ik heb ze ook onder mijn QPIV. Voor is zonder meer passend, achter bijna, met een beetje laswerk om het echt goed te maken.
Die teflon bussen heb ik niet.
Wat ik er voor terug heb gekregen is heel veel rust, zowel rechtuit als in bochten. Inderdaad superstrak. Het heeft navolging gekregen, Franco heeft snel alle "Kits" die hij nog in Italiƫ kon krijgen verzameld en op een stuk of vijf , zes NL QP's gemonteerd.