Pagina 2 van 2

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 18:18
door Maarten Zwart
Ik had onder de Renault 5 GT die teflon stabiblokken, maar weer verwijderd, alsmede de bussen in de draagarmen. Doordat het zo hard is geeft het best klappen op de rest van het onderstel met dienstgevolge schade

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 19:23
door PeterM
Heb ze er nooit onder gehad, dus ik kan niet vergelijken. Maar ik kan mij voorstellen dat het allemaal te rauwdauwerig wordt.
Ooit is in mijn auto het subchassis achter vervangen, en dat was HET moment om ook voor hardere bushings te kiezen.
Heb ik op advies van Gijs Heinicke, niet gedaan, om de auto niet te oncomfortabel te maken. Er zijn wel nieuwe, originele Maseratirubbers onder gekomen, en dat was voelbaar.

|qp| had destijds op zijn QPIV EVO het Modena Performance onderstel, inclusief hardere blokken en was positief op het effect op de koersstabiliteit bij hoge snelheden.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 19:48
door lqpl
Ja die grote bushings van het subframe maken de auto niet minder comfortabel als ze van een iets hardere compound zijn. Je voelt wel dat de auto minder over die dingen heen en weer beweegt. Voor het overige zou ik de bushings wel origineel houden.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011, 23:32
door Modena
lqpl schreef:Ja die grote bushings van het subframe maken de auto niet minder comfortabel als ze van een iets hardere compound zijn. Je voelt wel dat de auto minder over die dingen heen en weer beweegt. Voor het overige zou ik de bushings wel origineel houden.


Goede info. Heb je ooit harde bushokje gehad, zodat je het verschil kon proeven?

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011, 22:38
door dueporte
Nou Jouke,

ziet er inderdaad strak uit. Sinds kort bezit ik een ghibli gt en rij er iedere dag in. Zou voorlopig niet zonder kunnen!

weet iemand hoeveel ghibli rijders er op maseratichat zitten? groot genoeg voor een meeting?

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011, 22:42
door Vince
In principe kun je met twee personen een meeting houden...

Maar volgens mijn zijn we met een stuk of 5 Ghibli-rijders hier.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011, 23:27
door Jouke JS
Goed idee, alleen dan wel in de buurt van een circuit (?)...
Na jaren lidmaatschap van Scarb, RGB, Maseraticlub etc. heb ik de puzzelritten etc. wel een beetje gezien.
Veel plezier met de Ghibli(s). Jouke.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011, 00:54
door Sam
PeterM schreef:
lqpl schreef:Mooie modificatie Jouke. Ik vermoed dat dit de stabi's van de kit sportivo zijn. In de club heeft iemand zijn cup ooit van deze stabi's voorzien dus het lijkt me dat ze standaard met dunne stabi's zijn afgeleverd.


Ik denk het ook. De dikte en de kleur kloppen i.i.g %$#@ .

Ik heb ze ook onder mijn QPIV. Voor is zonder meer passend, achter bijna, met een beetje laswerk om het echt goed te maken.
Die teflon bussen heb ik niet.
Wat ik er voor terug heb gekregen is heel veel rust, zowel rechtuit als in bochten. Inderdaad superstrak. Het heeft navolging gekregen, Franco heeft snel alle "Kits" die hij nog in Italiƫ kon krijgen verzameld en op een stuk of vijf , zes NL QP's gemonteerd.



Bedankt voor de informatie heren (en Jouke voor de foto), afgelopen week de betreffende dikkere stabi's bij Franco besteld (hij heeft ze dus nog), ben erg benieuwd naar het verschil. Medio maart/april gaan ze eronder (Ghibli 1A, dus met wat laswerk).

Nogmaals dank.

Re: Ghibli Cup

BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2016, 12:26
door koen2224v
En hoe gaat het met de Cup?