Mijn Maserati's. Of: hoe ik ooit geld had en nu niet meer

Post hier jouw trots

Re: Mijn Maserati's. Of: hoe ik ooit geld had en nu niet mee

Berichtdoor duetto » ma 28 apr 2014, 23:22

Michele schreef:En gisteravond nog 30 liter 95 getapt bij Esso express Brasschaat voor 1.51 euro per liter....

Doet 'ie 't daar ook op, dan? Ik zou verwachten dat zo'n Biturbo alleen 98 octaan en hoger zou lusten.
duetto
Donateur

Berichtdoor Michele » di 29 apr 2014, 11:02

Officieel is 97 octaan of hoger aanbevolen, maar ik heb gemerkt dat ie prima rijdt op een mix van 98 en 95. Als het niet anders kan loopt ie ook prima op 95, maar dan is ie wat minder 'eager"op het gaspedaal. 100 Octaan vindt ie helemaal geweldig, maar in praktijk wissel ik t wat af. Afhankelijk van de pijs en de beschikbaarheid (je kan lang niet overal meer 98 krijgen).
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 29 apr 2014, 11:39

Volgens het instructieboekje mag er gewone Euro 95 in mijn V8 Evo.
Maar iedereen raadt dat sterk af en ik heb inmiddels de ervaring dat hij op RON 98 en hoger echt veel mooier loopt. In Duitsland is er hier en daar ook Racing 102 verkrijgbaar. Daar loopt 'ie helemaal geweldig op maar die Racing is ook in Duitsland duur: iets van 17 cent boven Euro 95.
Shell V-Power is in Nederland prima. Op de eigen website spreekt Shell over o.a. een "verhoogd octaangetal". Van intimi heb ik begerepen dat dit 97 zou zijn. Het mag daarom geen Superplus heten want dan moet het 98 zijn. Maar V-Power is, in tegenstelling tot Superplus, in NL goed verkrijgbaar.
Wat in NL dan weer opvalt is dat de hogeroctanige benzines percentueel veel duurder zijn dan in andere landen. Daar is het prijsverschil vaak maar een cent of vijf, zes.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor stijn » di 29 apr 2014, 14:08

Maar dan is ons dorpje Nuenen weer groots; onder eigen naam tank je bij http://www.kerkhoffautoservice.nl/ Vpower voor slechts 1 cent meer dan het gewone sapje.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Michele » do 28 aug 2014, 22:28

Zo.... update. De 2.24v heeft vorige week een nieuwe distributie gekregen bij Jorrit. Die heeft tevens de airco nagezien omdat er geen echt koude lucht meer uit het systeem kwam, en de oliedruksensor vervangen. Gevolg: weer een fijn autootje met een zeker gevoel, een zeer optimistisch oliedrukmetertje dat probeert de bovenzijde van zijn aanwijsvakje te verplaatsen en een ijskoude storm uit het dashboard. De airco bleek niet overleden, noch leeg, maar het relais was gewoon rot. Ik trek maar een trui aan als ik in de auto stap in de toekomst...

Binnenkort (als ik terug ben uit la douce France, bella Italia e grundlich Deutschland) nieuwe bougies en weer eens een beetje verse olie en dan naar de APK. Dat mag alweer in oktober namelijk. Twijfel alleen of ik voor die tijd de katalysator en lambda er nog even onderuit ruk... Tenslotte moet ik er ook nog mee naar de buitenlandrit van de MCH.

oftewel: Helemaal happy!
Afbeelding
Michele
Donateur

Berichtdoor Michele » do 18 sep 2014, 21:24

Zo. Back home van 3 dagen photokina in Deutschland. Met de Maserati geweest want 156 staat bij de spuiter.
Heerlijk gereden over droog Duits asfalt met 200+ op de 57 en leuk gespard met jaloerse Benzen en Audi's tussen Bonn en Keulen + bewondering geoogst van de bewaking dat ik mijn oude gebakje op de Ausstellerparkplatz tussen de BMW's mikte.
Michele
Donateur

Berichtdoor Michele » do 18 sep 2014, 21:26

Enige minpuntje: als ik achteruit inparkeer slaat ie af en als ik de airco op volle bak heb en ik schakel terug voor een stoplicht slaat ie ook af. Maar daar is mee te leven.... Autootje heeft als beloning ARAL 102 octaan gekregen in Bonn voor 1,61 de liter....
Michele
Donateur

Berichtdoor RedRacing » zo 21 sep 2014, 00:09

Als ik aan jouw 2.24 denk, denk ik aan die mooie groene kleur. Mooi dat ze het nog zo goed doet en je haar trouw blijft.
RedRacing

Berichtdoor Michele » wo 08 okt 2014, 16:10

Ondertussen weer uitgebreid gereden met de 2.24v. Onder andere tijdens de buitenlandtoer van de MCH.
Wat een feest! Alles doet het weer zoals zou moeten. Helemaal happy, ook al kwamen Ella en ik allebei thuis met een stijve nek en een lichte verkoudheid omdat de airco weer pefect werkt. Dat wil zeggen: het ding koelt alsof je een vrieskist openzet. Waren we even vergeten omdat we al zo lang zonder hebben gedaan. Leermomentje hamersmiley

Nou nog eens kijken waar ik de komende tijd geld vandaan ga halen om de roest in neus aan te pakken.
Michele
Donateur

Berichtdoor Michele » di 28 okt 2014, 23:13

En weer een verse APK! En nog een steekproef d'r overheen ook, dus maar goed dat ik de CO even helemaal teruggeschroefd had.... RDW keurmeester vond 'm erg mooi voor zo'n oud hok. "jammer van 't roestplekje vooraan". Wel volgend jaar verse voorbanden monteren want die komen nu wel op 't randje aan de randen.
Michele
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati