De admin heeft weer nu toch weer wel een Maserati!

Post hier jouw trots

De admin heeft weer nu toch weer wel een Maserati!

Berichtdoor Dutchy » ma 21 maart 2011, 23:17

Jawel ik ben vanaf vandaag de trotse bezitter een Quattroporte IV Evoluzione (je weet wel van die 400 puntjes ^)(*& )

Ik heb de auto aangeschaft om lekker mee te rijden en maak er ook geen overdreven koester werk van. adhd

Ik heb de QP van Koen gekocht.... hij heeft hem kort in zijn bezit gehad maar het ging em allemaal toch wat te snel %$#@ en hij heeft op dit moment andere prioriteiten. Dat gevoel dat ken ik dus we konden elkaar al snel van dienst zijn. Overdracht is bij Igino geweest want hij heeft Koen en mij bij elkaar gebracht en enig voorwerk voor deze deal verricht. Bij deze mijn dank voor je gastvrijheid en assistance Igino.

Zojuist heeft Igino de QP even hierheen gereden en als beloning heb ik hem met de bloedsnelle audi A6 weer even huiswaarts gereden. Lekker mistig op het dijkje maar ongeschonden doorheen gekomen. %$#@

De QP heeft wel wat werk maar voor zover ik nu kan zien is deze ondanks de KM stand technisch in goede staat. Motor loopt mooi en met de befaamde power knop is ie goed bij de les. Alles functioneert van alarm tot de diverse vering standen tot het befaamde klokje. Het interieur dient wel een poetsbeurtje te krijgen en daar ga ik mee aan de slag. De buitenkant heeft zeker nog wel wat puntjes ter verbetering... her en der is er wat bij gekalkt met een verfkwast en dat toont niet echt helemaal top. Met de tijd als ik eens een niet al te dure spuiter vind wil ik eens kijken wat we er low budget aan kunnen doen om het smoelwerk een opfrisbeurt te geven.

Verder zal ik wanneer er even tijd is er een paar zomerbanden onder gooien dat is wel een vereiste want je merkt toch goed dat er nu winterbanden onderliggen waarvan er ook een aantal richting het einde van hun latijn gaan.

Nou dit was het voor nu even... ik ben er zeer content mee en met de tijd zullen we hem langzaam wat opknappen. Geen haast!

Hier wat fotootjes....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Boomerang » ma 21 maart 2011, 23:29

Wow!!!
Gaaf man, erg leuk ook om te horen dat je weer een Maser hebt en wát voor een.
Van harte gefeliciteerd joh!
Hoe zijn je eerste indrukken?

Zijn we het er ondertussen over eens dat (wanneer je tenminste een goede treft) de prijs/kwaliteits-exclusieviteits verhouding van deze auto's ondertussen wel heel erg verschrikkelijk goed is?
Wanneer ik meer ruimte had, mocht er hier ook met alle plezier een komen logeren. @!#$
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 21 maart 2011, 23:48

Thnx Luuk...

Jazeker die verhouding is prima nu, mij hoor je niet.

Nog geen echte eerste indrukken... even kort gereden naar het postkantoor voor de overschrijving en even naar de benzine pomp...pfff. Viel mij op dat toen ik even wat harder op het gas ging ik rechts iets hoorde wat ik niet goed kon plaatsen. Nog eens naar luisteren eerdaags. Dashboard had een licht tikje maar zoals het ernaar uitzag allemaal netjes op te lossen. Echt beoordeling geef ik pas wanneer ik er een langere rit mee heb gemaakt.

In dit geval zit er een perfect sluitende historie bij. Alle boekjes netjes afgetekend.. zo erg zelfs dat ze een nieuw boekje hebben moeten gebruiken om door te kunnen schrijven qua beurten en km standen. Is dat toch wat.... had Maserati ff geen rekening mee gehouden dat een auto zoveel km's zou meegaan. %$#@

Verder heeft Koen er een pak bonnen bij... die moet ik nog van hem krijgen maar dat is natuurlijk wel een leuk stukje historie en geeft een goed beeld van hoe het verloop qua vervanging en revisie is geweest. Enige dat ik nu weet is dat er 40k kilometers geleden 2 nieuwe turbo's op zijn gegaan. Wat er verder met de motor is gebeurd zullen de papieren eerdaags uitwijzen. 1 ding is zeker op het onderhoud is niets aan te merken.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Emilio » ma 21 maart 2011, 23:49

eurgh..?
Hey Dutchy, gefeliciteerd man!

Doet me zeer deugd dat de admin er nu weer écht helemaal bij hoort adhd

Mooie auto ook, geweldig!
(Misschien vind ik 'm ook wel beter bij je passen dan een 3200GT, kweenie waarom?)

Ik vind het anderzijds wel een beetje scary, wéér een QPIV, begin te twijfelen of ik er ook niet eentje moet hebben. %$#@
Heeft zo'n QPIV wél 5 zitplaatsen (met gordels) overigens?
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Emilio
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 21 maart 2011, 23:53

Mooi Dutchy, gefeliciteerd. Prima dat je weer een Maser hebt, en dan nog zo 'ne goeie. Wist natuurlijk al een beetje wat er aan zat te komen, maar nu is-ie er echt!!

Leuk trouwens dat deze EVO maar 399 verbeteringen heeft. Het bi-turbo klokje zit er weer terug in adhd
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 22 maart 2011, 00:04

Prachtig, hoor!
Ik zei het een tijd geleden al, de QP IV begint zeer populair te worden.
Het zal niet lang meer duren of er is geen goede meer te vinden gezien de beperkte produktie.
En wat een prachtig mat hout zie ik! applaus06 In combinatie met een analoog klokje - dat heb ik alleen gezien bij de (Japanse) genummerde Cornes editie.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Momus » di 22 maart 2011, 08:37

dikke proficiat ! %$#@
zo'n wagen heeft toch klasse op overschot !@#$%
Momus
Donateur

Berichtdoor Danny » di 22 maart 2011, 09:51

Gefeliciteerd Dut! Leuk om te lezen dat er weer een Maser voor de deur staat.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor stijn » di 22 maart 2011, 10:07

Heul errug mooi, Dutchy. Maar hoe groot is de kans zo langzamerhand dat er een afsplitsing van QPIV rijders komt ":{&

Op RDW lijk ik te kunnen zien dat het een originele NL auto is, klopt dat?
Chique blauw, hoe heet die kleur in het Italinees?
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Vince » di 22 maart 2011, 10:17

JAAAAAAHOOOOOOOOR!!!!!!!! adhd adhd adhd

GEFELICITEERD MAN! Ik weet niet wat ik lees hier!
Supergoed nieuws, een prachtige wagen in een schitterende kleurstelling.
Ik benijd je!

Wat is de km-stand trouwens?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Volgende

Keer terug naar My Maserati