De admin heeft weer nu toch weer wel een Maserati!

Post hier jouw trots

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Danny » wo 30 maart 2011, 09:58

Mooi werk Dut!

Heb je meteen ook Rudy geprobeerd over te halen om weer terug te komen op het forum? Ik zou het serieus jammer vinden als hij zich hier niet meer zou vertonen.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2636
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Vince » wo 30 maart 2011, 13:44

Mooie klus! Wat is die Rudy toch handig he? Laatst was Peter M. (niet de onze!) bij me met zijn QPIV otto.
Hij is met die wagen naar EPS geweest en heeft er RVS onder laten zetten, dat klinkt érg mooi. Maar kost ook een lieve duit.

Ik denk dat je met het weghalen van de vlammendovertjes en het leeghalen van de einddemper (bypass) ook een hele mooie sound moet kunnen krijgen.
Echt bleren zal het niet zo snel doen, daar smoren de turbo's het geluid te veel voor.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Dutchy » wo 30 maart 2011, 17:53

Vince schreef:Mooie klus! Wat is die Rudy toch handig he?


Wat wil je hier nou mee zeggen.... dat ik niet handig ben? Tsss ik heb gewoon mee gesleuteld hoor. machanic1
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Vince » wo 30 maart 2011, 21:14

Ben je net zo handig als Rudy? Wil je dat zeggen? kloink

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Dutchy » wo 30 maart 2011, 21:35

Nee ik zeg ik heb gewoon mee gesleuteld.....meneer Afbeelding
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Vince » wo 30 maart 2011, 21:42

I rest my case... kloink

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9122
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor anton » ma 04 apr 2011, 22:52

Misschien een beetje laat, maar beter laat dan .... ik had nog wat leeswerk in te halen , sorry &&^^*

mooie auto en leuk verhaal , dutch.... Ik ben blij te lezen dat admin in ieder geval weer in een maser rijdt... dat kon echt niet hoor ^)(*& .
Heeft het veranderen van een reflectie demper bij een turbo motor geen nadelig invloed op het vermogen??? Er is toch een bepaalde tegendruk nodig voor een optimale werking, lijkt mij.... confused
Ghibli GT '97
Mercedes CLK 2,3K
anton
 
Berichten: 159
Geregistreerd: ma 22 nov 2010, 20:38

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor Dutchy » di 05 apr 2011, 09:49

Thnx Anton... }{}{|

Zoals mij verteld is worden turbo motoren vaak door het uitlaat systeem wat ingetogener omdat er minder flow is voor de afvoer.. dus de tegendruk juist iets te groot is. Door sportuitlaten cq free flow systemen bereik je vaak dat de turbo juist iets beter oppakt door het vrijer adememen.

De huidige potten helemaal leeg halen is een boel werk en of we er het beoogde resultaat mee gaan bereiken betwijfel ik. Je zult dus echt de 5 pijpen en 2 schotten moeten verwijder en met een Y pijp vanaf de inlaat pijp in de demper naar de twee eindstukken moeten. Dan zul je ook nog wat moeten opvullen om een blikkerig geluid te voorkomen.

12 april ga ik naar Buddy en die zet er twee andere dempers op. De twee kleine voordempertjes zullen dan ook verdwijnen.

Afgelopen zaterdag met zijn allen naar Blijdorp gereden met de QP. Bij het starten kreeg ik een "error". Maar na de motor even uitgezet te hebben was het lampje weer uit. Heerlijk ritje geweest op een prachtige dag en super genoten. Wel gemerkt dat mijn veersysteem niet helemaal top meer is maarrrr inmiddels Igino gesproken en die heeft wellicht een leuke verbetering voor mij in petto. (kom ik nog op terug).

Ik heb de matten van Arjen overgenomen die hij besteld had voor de QP. Shame on me... maar ik heb ze nog niet eens even gepast. Doe ik eerdaags even... ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien in het blauw.

Het enige dat ik eigenlijk na de uitlaat en de Igino behandeling nog wil doen aan de QP zijn de voor en achterbumper fatsoeneren en wat plekjes laten bijwerken. Uiteraard wel nog even zomerbanden erop en even uitlijnen. Welke banden raden jullie nou aan. Nee ik zoek niet de duurste want racen ga ik toch niet.

Tot op heden super veel Bang For The Buck!!! "(^&$@
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor lqpl » di 05 apr 2011, 13:27

Falken F452 of Yokohama
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5931
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De admin heeft weer een Maserati!

Berichtdoor cassiopeia » di 05 apr 2011, 13:58

Heb zelf alleen (goede) ervaringen met de Pirelli Zero en de Michelin Pilot Sport.
Hoor veel goeds over de Continental Sport Contact 3 (iets goedkoper).
Verder heeft de Interstate Sport IXT 1 een goed testresultaat in de zomerbandentest 2009 van Autovisie. De Interstate kost de helft, heeft een W-indicatie (tot 270km) maar is wat minder op high-performance eigenschappen. Kost dan ook ruim de helft minder als Pirelli.
Wel even bij vergelijking kijken of de band beschikbaar is in 245/45 (achter).
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4375
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten

cron