Twee maal vierdeurs

Post hier jouw trots

Re: Twee maal vierdeurs

Berichtdoor PeterM » wo 13 jul 2011, 19:11

Vince schreef:Geen fotohandleiding?

Nee ^)(*&

Binnenkort meer nieuws over de remtoestanden. De schijven blijven trillen, ook na afdraaien. Dat is dus ook de laatste keer geweest.
Gijs is iets op het spoor. Het lijkt erop dat ik zelfs carbon of keramiek op mijn jaren '90 sedannetje kan krijgen. Als ik maar betaal ...
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Dennis » wo 13 jul 2011, 19:16

Zijn de schijven van de auto gedemonteerd en in de klauw van de draaibank geplaatst om af te draaien of zijn ze op een naaf ingespannen geweest op de draaibank. Het laatste is wel de beste manier om ze goed uit te klokken op de draaibank, hierdoor krijg je nml geen slinger en dus rechte schijven die tijdens remmen geen trillingen veroorzaken.
lancia ypsilon 2000
Lancia delta 1.4 oro 2012
Maserati quattroporte V 2005
Dennis

Berichtdoor Giulia » wo 13 jul 2011, 19:18

PeterM schreef:
Vince schreef:Geen fotohandleiding?

Nee ^)(*&

Binnenkort meer nieuws over de remtoestanden. De schijven blijven trillen, ook na afdraaien. Dat is dus ook de laatste keer geweest.
Gijs is iets op het spoor. Het lijkt erop dat ik zelfs carbon of keramiek op mijn jaren '90 sedannetje kan krijgen. Als ik maar betaal ...

Zijn er geen verse schijven beschikbaar dan? Achterschijven? Ergens in de Joe Kee zit een mannetje/bedrijf dat schijven op maat maakt dacht ik. Maar ga die maar eens vinden.
Giulia
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 13 jul 2011, 20:11

Dennis schreef:Zijn de schijven van de auto gedemonteerd en in de klauw van de draaibank geplaatst om af te draaien of zijn ze op een naaf ingespannen geweest op de draaibank. Het laatste is wel de beste manier om ze goed uit te klokken op de draaibank, hierdoor krijg je nml geen slinger en dus rechte schijven die tijdens remmen geen trillingen veroorzaken.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het deze keer is gedaan. Bij voorgaande pogingen zijn de schijven op de auto gemonteerd gebleven en afgedraaid met een apparaat dat tijdelijk op de naaf werd gemonteerd. Op het oude forum heb ik hier een lang verhaal over geschreven. De conclusie is helaas wat alle deskundigen (Franco, Gijs Heinicke) van te voren al zeiden: het blijft misschien even weg, maar het komt weer terug.

Na drie keer afdraaien van twee verschillende sets schijven kan ik inmiddels niet anders dan de heren gelijk geven.
Door de oververhitting trekt niet alleen de schijf krom, maar veranderen ook de materiaal eigenschappen. De opppervlakte structuur is niet meer overal hetzelfde en dat voel ja als onregelmatig aangrijpen van de remklauw. En bij remmen vanaf 100 à 120 trilt de zooi gewoon (stuurkogels / uitlijning / wielbalans - alles gecheckt en in orde }{}{| )

Giulia schreef:(...) Zijn er geen verse schijven beschikbaar dan? (..)

Die zijn d'r wel, maar die Maserati-schijven zijn gewoon bagger en ik heb geen zin om het derde setje in 5 jaar (en 50.000km) krom te rijden. Het is beide keren veroorzaakt door QPIV-onwaardig gedrag op circuits maar toch.
Ik zou nu graag een robuuste oplossing willen, zodat - mocht ik mj nog eens per ongeluk van het rechte pad af laten brengen adhd - ik niet meteen weer met de gebakken peren zit.

Daarbij zijn nieuwe voorschijven voor de QPIV Otto lastig te vinden en erg duur. Je zit zomaar op € 1000 à € 1100 inclusief blokken. De Tarox variant (p/n onbekend) is wat goedkoper, maar toch.
Ik weet nog een setje goeie gebruikte en als de Gijs-oplossing niets wordt doe ik dat uiteraard.

Maarik wil eerst proberen of er niet een echt goede oplossing bestaat. Ook wel weer een aardig experiment, ik hoop uiteraard ook op een wat betere remreactie. Het is nu gewoon hard trappen en verder niks.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Giulia » wo 13 jul 2011, 20:59

En de schiven van een Ghibli? Ik heb voor de geperforeerde schijven van een Ghibli. Jorrit vertelde me dat een echte modificatie voor een QP (Evo of Non Evo) het monteren van de schijven en klauwen van een 3200 is. Schijven zijn slechts 1,5 cm groter in diameter maar de klauwen hebben een groter remoppervlak en zit mer aan de buitenkant van de schijf waardoor je een flinke remkracht toenam hebt. Wel andere brackets laten maken dus zal ook wel oplopen qua kosten...
Giulia
Donateur

Berichtdoor Giulia » wo 13 jul 2011, 21:01

Stuur anders even een mailtje naar www.national.co.uk

Heb ik speciale schijven voor mijn GTV6 vandaan gehaald. Hebben best veel.
Giulia
Donateur

Berichtdoor Giulia » wo 13 jul 2011, 21:08

Dit zou ook moeten passen van Brembo:

http://bremboaftermarket.com/It/Car_Dis ... ster=12616
Giulia
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 13 jul 2011, 21:34

Thx buddy, voor al deze tips ik ga kijken. Het 3200 of 4200 scenario heb ik al eens met Gijs besproken. Op de rode Shamal die hij ooit had zaten meen ik de remmen van een 4200.
Dat is inderdaad een dure grap, want het past niet vanzelf. Die Shamal ging wel een met redelijk gangetje over het rechte eind van Assen, en er trok niks krom confused
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Danny » do 14 jul 2011, 06:53

PeterM schreef:Thx buddy, voor al deze tips ik ga kijken. Het 3200 of 4200 scenario heb ik al eens met Gijs besproken. Op de rode Shamal die hij ooit had zaten meen ik de remmen van een 4200.
Dat is inderdaad een dure grap, want het past niet vanzelf. Die Shamal ging wel een met redelijk gangetje over het rechte eind van Assen, en er trok niks krom confused

Setje gebruikte remklauwen van een 3200 kost ca. 450 euro. Set originele Brembo schijven voor een Ferrari 550 Maranello (100% passend op een 3200) kost ca. 450 euro, setje remblokken 100 euro dus voor 1.000 euro ben je klaar en heb je nieuw spul. Ik weet niet of er modificaties nodig zijn om het passend te maken voor een QPIV?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 14 jul 2011, 08:04

Danny schreef:
PeterM schreef:Thx buddy, voor al deze tips ik ga kijken. Het 3200 of 4200 scenario heb ik al eens met Gijs besproken. Op de rode Shamal die hij ooit had zaten meen ik de remmen van een 4200.

Setje gebruikte remklauwen van een 3200 kost ca. 450 euro. Set originele Brembo schijven voor een Ferrari 550 Maranello (100% passend op een 3200) kost ca. 450 euro, setje remblokken 100 euro dus voor 1.000 euro ben je klaar en heb je nieuw spul. Ik weet niet of er modificaties nodig zijn om het passend te maken voor een QPIV?

Ja...je moet de brackets waar de klauwen aanhangen helemaal pas laten maken/frezen. En kijken of de klauwen in de 17inch velgen passen...
Giulia
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati