Mijn 3200

Post hier jouw trots

Mijn 3200

Berichtdoor Danny » vr 17 jun 2011, 20:42

Zo, vandaag bij Jorrit geweest voor een geluid waarvan wij dachten dat het veroorzaakt werd door een defecte stuurbekrachtigingspomp. Een hoog, gierend, schurend geluid dat vooral hoorbaar was bij stuuruitslag tijdens het rijden.

Bleek het niet de stuurbekrachtigingspomp te zijn maar een lullig plastic kokertje (deflector) dat lucht naar de remschijf moet leiden. Deze deflector was losgeraakt, bungelde nog aan de koker/slang maar schuurde tegen de binnenkant van mijn voorste velg.

Zo zie je maar weer, het hele euvel was binnen 10 minuutjes opgelost... !@#$%
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Boomerang » vr 17 jun 2011, 21:15

Logisch, iets ergs kan het ook niet zijn bij een Maser. ^)(*&
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Vince » vr 17 jun 2011, 21:40

Zo dacht ik eens dat minimaal 1 turbo had opgeblazen bij mijn Ghibli, dat bleek een losgeschoten turboslang te zijn. Soms valt het mee, meestal valt het tegen..

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Emilio » za 18 jun 2011, 12:34

Danny schreef:Zo, vandaag bij Jorrit geweest voor een geluid waarvan wij dachten dat het veroorzaakt werd door een defecte stuurbekrachtigingspomp. Een hoog, gierend, schurend geluid dat vooral hoorbaar was bij stuuruitslag tijdens het rijden.

Bleek het niet de stuurbekrachtigingspomp te zijn maar een lullig plastic kokertje (deflector) dat lucht naar de remschijf moet leiden. Deze deflector was losgeraakt, bungelde nog aan de koker/slang maar schuurde tegen de binnenkant van mijn voorste velg.

Zo zie je maar weer, het hele euvel was binnen 10 minuutjes opgelost... !@#$%



Tuurlijk, zijn gewoon heel betrouwbare auto's en nog mooi ook adhd
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Danny » vr 08 jul 2011, 13:05

Al enige tijd merk ik wat vibrazione in de aandrijflijn, met name bij hoge(re) snelheden. Derhalve gaat Jorrit nu aan de slag met het balanceren van de aandrijfas die onder de schade-auto vandaan komt. Zodra dat is gebeurd, wordt de as onder mijn auto gemonteerd en als de vibratie dan nog niet helemaal weg is, gaat de auto naar de assen specialist waar de as nog een keer gebalanceerd kan worden terwijl hij onder de auto zit.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Mijn 3200

Berichtdoor lqpl » vr 08 jul 2011, 13:25

Goed te weten dat ie voorheen geen vibrazione had. We weten van de automaten dat die af fabriek al v hadden waaraan Maserati niets meer deed of kon doen. Ik heb estijds in een aantal qpIV automaten gereden die nogal wat trilden en kabaal maakten boven de 180 a 220 km/u.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Mijn 3200

Berichtdoor PeterM » za 09 jul 2011, 11:06

Danny schreef:Al enige tijd merk ik wat vibrazione in de aandrijflijn, met name bij hoge(re) snelheden. Derhalve gaat Jorrit nu aan de slag met het balanceren van de aandrijfas die onder de schade-auto vandaan komt. Zodra dat is gebeurd, wordt de as onder mijn auto gemonteerd en als de vibratie dan nog niet helemaal weg is, gaat de auto naar de assen specialist waar de as nog een keer gebalanceerd kan worden terwijl hij onder de auto zit.


Volgens mij had Boomy ontdekt dat het probleem zat in een kruiskoppeling in de aandrijf-as... kijkt Jorrit daar ook naar?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Danny » za 09 jul 2011, 12:17

PeterM schreef:
Danny schreef:Al enige tijd merk ik wat vibrazione in de aandrijflijn, met name bij hoge(re) snelheden. Derhalve gaat Jorrit nu aan de slag met het balanceren van de aandrijfas die onder de schade-auto vandaan komt. Zodra dat is gebeurd, wordt de as onder mijn auto gemonteerd en als de vibratie dan nog niet helemaal weg is, gaat de auto naar de assen specialist waar de as nog een keer gebalanceerd kan worden terwijl hij onder de auto zit.


Volgens mij had Boomy ontdekt dat het probleem zat in een kruiskoppeling in de aandrijf-as... kijkt Jorrit daar ook naar?


Goed dat je dat zegt. Ik heb het hier met Jorrit over gehad en de vraag die we aan de as-specialist wilden stellen was of hij de kruiskoppeling(en) wilde beoordelen. Maar ik zal dit nu nog eens extra benadrukken.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Boomerang » zo 10 jul 2011, 11:12

Probleem zat niet in een KK maar in de homokineet achter het middenlager aan de bodem.
Bij een handbak is er geen homokineet.
Een kruiskoppeling kan simpel getest worden door hem in alle richtingen onder flinke spanning/druk te verdraaien.
Er mag absoluut geen speling in een kk voelbaar zijn en ook geen zware of stroeve punten.
De assen zijn af fabriek al gebalanceer, dus dat opnieuw laten doen heeft weinig zin.
Wanneer er nu onbalans optreedt zonder dat er iets is losgeweest of vervangen, moet er haast wel speling of ruimte zitten op een kk of tussenlager/ rubber van bodemlager.
Zodra er ook maar iets wordt losgehaald, moeten ALLE bevestigingen worden gemerkt en sluitingen geteld en precies zo terug geplaatst.
Na een reparatie aan de as zal je vrijwel altijd moeten nabalanceren aan de auto.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Mijn 3200

Berichtdoor Danny » wo 13 jul 2011, 08:52

Boomerang schreef:Wanneer er nu onbalans optreedt zonder dat er iets is losgeweest of vervangen, moet er haast wel speling of ruimte zitten op een kk of tussenlager/ rubber van bodemlager.


De as is al meerdere malen losgeweest en de reden dat ik een andere as wil plaatsen is omdat er sporen zitten op mijn huidige as van een onbekwame garage (waarschijnlijk op Mallorca) die met geweld de as heeft geprobeerd te verwijderen, waarschijnlijk om de koppeling te kunnen vervangen @#$

De vervangende as wordt eerst gebalanceerd (of er wordt gecheckt of dat überhaupt nodig is) en vervolgens wordt, na montage, de boel nog eens gebalanceerd terwijl hij onder de auto zit. Dat gebeurt overigens bij een bedrijf in de buurt van Ommen, dus wellicht een mogelijkheid om ook meteen een bezoekje te brengen aan Meppel downtown?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Volgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 3 gasten

cron