Assetto's Assetto Corsa 3200

Post hier jouw trots

Re: Assetto's Assetto Corsa 3200

Berichtdoor PeterM » di 21 jun 2011, 14:58

confused

De bedoeling is goed maar mijn html's is beginnersniveau. Als ik dubbele punten of spaties gebruik tussen de image tags maakt-ie er blijkbaar rare kriebels van....
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Assetto » di 21 jun 2011, 16:28

Nadat ik een uitgebreid antwoord had geschreven was het ineens weg omdat ik zomaar uitgelogd bleek ! Het ligt mogelijk aan mijn landelijke 384kb Internet....
Velgen, ja die zijn typisch Duits en beliebt, en waarschijnlijk moet ik die oversize Conti's maar voorzichtig oproken. Het ding is me door een sympatieke verzamelaar in de Duitse Maseraticlub als AC verkocht, maar alles wat je kunt maken is ook na te maken.
Hij is van augustus 2001, VIN ZAMAA38A000004873, type 338B32, op 15 spaaks grijze 18" BBS, rode Brembo klauwen, ca 15mm verlaagd, Ferrari demper actuators, AC op instaplijsten, aluminium pedalerie en MS-AC3200 als eerste kenteken. (Kun je hier kiezen voor €10,-- indien beschikbaar; ik kwam zelf niet verder dan EL-MV832)
Over stuuroverbrenging, stabilisatordikte, veerkarakteristiek e.d. kan ik geen vergelijkend oordeel vellen, maar Franco misschien wel als ik daar 13 juli ben voor die mallotige electronica.
Het idee dat je zekerheidshalve iets dubbel uitvoert is prima, maar dan moeten beide systemen ook parallel en onafhankelijk van elkaar 100% kunnen functioneren.
Als een fout in een systeem dan wordt gesignaleerd met 80% uitval op beide systemen dan is het gewoon een domme ontwerpfout van iemand die ooit in de luchtvaart een bel heeft gehoord en de klepel vervolgens weggooit.
Naar mijn mening heeft Boomerang volkomen gelijk met zijn voorstel een koppeling aan te brengen tussen beide potmeters, want dan heb je écht een dubbel systeem ipv overbodig of niets, en bij dubbele storing kan hij dan alsnog in de limp mode.
One size fits Nobody
Assetto

Berichtdoor Boomerang » di 21 jun 2011, 18:08

Leuk verhaal Asetto en welkom natuurlijk.
Een 3200 AC stond stiekem al erg lang op m'n verlanglijstje, omdat die versie alle verbeteringen die ooit zijn doorgevoerd aan boord heeft en ook een stuk vertrouwenwekkender op de limiet is te rijden volgens de kenners.
Geen idee of dat ook echt zo is trouwens.
Wanneer het een echte AC is, zou je ook een metalen nummerplaatje op het dashboardkastje moeten hebben met " no. X /150 ".
In ieder geval heb je al een heel late auto gezien het chassisnummer en geld voor dat nummer sowieso dat alle in de productie doorgevoerde verbeteringen aanwezig zouden moeten zijn.
Mooi ding man, alleen even die originele wielen er weer onder en een duitser blij maken met de andere velgen wat mij betreft.
Tja, die " pedalpot modificatie"..... daar is op het UK forum al veel discussie over geweest.
Zelfs met een monteur van Emblem Sportscars heb ik telefonisch flink lopen discusieren over de zaak, met als gevolg dt hij de modifictie nu tijdelijk uitvoert om in tijfel gevallen beter diagnose te kunnen stellen.
Men is bang zonder precies te weten waarom eigenlijk.
Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat een dealer om verschillende redenen liever snel een nieuwe monteerd.
Affijn, we hopen je uto binnenkort eens van dichtbij te kunnen ien tijdens een toerrit of zo!
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Assetto » di 21 jun 2011, 19:42

In het zwartleren interieur heb ik geen limited plaatje kunnen ontdekken, en ik heb ook de indruk dat men in Modena daarvan geen duidelijk beeld heeft.
Vorig jaar een beetje research op Internet leverde op dat er 260 in D, 75 in UK, 56 in It en 10 naar Australië zouden zijn geleverd.
Opzich ben ik geen zeldzame aarde zoeker en geef ook weinig om matching nummers e.d. of originele slechtwerkende bougies uit 1952 cq verharste olie voor mijn ouwe Jag.
Voor originele velgen ben ik daarentegen wèl gevoelig en dat was een aankoopvereiste.
Wat die gasklepmanie betreft vrees ik dat Toyota daarvoor de toon heeft gezet, iedereen is er bang voor en Boomerang zelf kennelijk ook een beetje.
Maar wat kan je nu helemaal gebeuren ?
In het ergste geval trap je de koppeling in en gaat je motor in de toerenbegrenzer, toch ?
Desnoods vliegen de zuigers door je motorkap maar dat is toch minder bedreigend dan een afgebroken inhaalmanoeuvre !
Ik ben dan ook bereid elk denkbaar formulier te ondertekenen voor een contactloze potmeter, maar ook Franco lijkt dat nog niet aan te durven. Fear for progress ?
Of moet het maar onbeholpen origineel blijven...
n.b. Ik woon hier onder monumentenzorg in een huisje uit 1770 met vloerverwarming, anders zou ik het niet hebben gekocht en was het allang wegens onbruikbaarheid ingestort.
One size fits Nobody
Assetto

Berichtdoor Assetto » do 14 jul 2011, 14:24

Gisteren het genoegen gehad bij "medico" Franco P. te gast te zijn; hij ademt Maserati uit al zijn poriën !
Het gasklephuis is vervangen door een contactloos ruilexemplaar met aanpassing bedrading tot State of the Art. Na pittige proefrit en opwarmtijd alles in orde bevonden; hij vond het alsnog een prima auto. (no 4873 is volgens fabrieksgegevens inderdaad een Blu Sebring Assetto Corsa).
Het enige wat ikzelf kon constateren was een iets stabielere en circa 100 rpm lagere stationairloop.
Zoals het hoort bij bezoek aan de dokter waren de klachten namelijk weggebleven sinds de trip naar Venetië, maar het belemmert de opbouw van een vertrouwensband met de auto als het alleen maar meestal werkt. Dat zou je van remmen immers ook niet accepteren ?
Met (in Duitsland) 180 door miezerige regen was ik rond 22:40 weer thuis incl. vrouw(tje) en te logeren schoonmoeder(tje), want dat alles past er met bijbehorende bagage gemakkelijk in.
Dank aan het forum en Luc Boomerang in het bijzonder, ik wens een ieder Happy Mileage.
smiley_driving
One size fits Nobody
Assetto

Berichtdoor poly » ma 07 nov 2011, 20:47

Hallo Assetto,

Gefliciteerd met de auto.

Ik lees met aandacht de replieken, zelf eigenaar van een zwarte assetto corsa.

Enkele eigenaardigheden vallen me echter op :

1. De assetto werd bij mijn weten slechts in het zwart, rood of zilver gemaakt.
2. Er zijn er slechts 250 gemaakt voor de ganse wereld en ik denk dat er een 50 tal in Duitsland geleverd werden, enz.
3. Ook bij mij vind ik geen plaatje terug met het nr. van de reeks.
4. Die velgen zijn uiteraard niet origineel maar ieder zijn smaak.
5. Zelf rijd ik er 2 jaar mee en ben heeeel tevreden. Alleen is de speciale ophanging kapot en moet ik hoogstwaarschijnlijk de acceleratorsensor vervangen : kwam hier al uitvoerig aan bod.
6. Ik speel met het gedachte de AC te verkopen en een Gransport binnen te halen maar 'k weet niet of dat wel een verstandig idee is.

vrgr

poly
poly

Berichtdoor Boomerang » ma 07 nov 2011, 21:04

Verstandig in welke zin?
De AC is qua rijeigenschappen verreweg de beste 3200, maar neem van mij aan dat je van een swap naar de GS geen spijt zult krijgen. adhd
Overigens staat het er met de beschikbaarheid van de GS in NL niet best voor momenteel; aleen F te K had onlangs een erg mooi exemplaar staan.
In duitsland is het aanbod wat groter, maar oei oei oei, pas op voor ziekgeracete exemplaren.
Beter een fijne betrouwbare AC dan een GS vol (sluimerende) problemen.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » ma 07 nov 2011, 22:37

Het blauwe exemplaar bij Driessen met maar 11.000 km op de teller lijkt mij wel aardig anders. Je moet wel van de kleurencombinatie houden.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Boomerang » di 08 nov 2011, 22:51

Toch nog een gevonden idd!
Mooi ding, stoere prijs, maar ook een lage km stand.
Boomerang
Donateur

Vorige

Keer terug naar My Maserati