J.Wouters' Ghibli

Post hier jouw trots

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor lqpl » do 30 jun 2011, 18:07

Is dit een 2,0 of een 2,8 blok? Die 2,0-blokken zijn volgens zeggen bullit proof en van dit probleem heb ik nog niet gehoord bij deze motoren. Koppen vervangen elke 100k km, onderblok kan 300-400k km mee. Ik ben benieuwd naar de details.
We leven met je mee. Doorzetting en geldtas gaan hier het onderscheid maken...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor Boomerang » do 30 jun 2011, 18:20

Heeft Koen niks liggen?
in ieder geval eerst maar eens flink shoppen voor een goed gebruikt blok voordat je zo'n kostbaar onderdeel gaat bestellen en van het een in het ander valt.
Sterkte trouwens, echt mega-balen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor Michele » do 30 jun 2011, 19:09

Een kapotte krukas heb ik ook nog nooit van gehoord bij een biturbo. Ik gokte echt op een kapotte turbo.
Heb je geen olielampjes zien branden o.i.d?? ik zou verwachten dat dergelijke schade alleen veroorzaakt kan worden door een gebrek aan olie of een kapotte oliepomp o.i.d.
Advies: (gereviseerde) ruilmotor opzoeken, bijvoorbeeld uit een sloopauto (koen!) of een hele sloper met goede motor zoeken (koen!), dan ben je waarschijnlijk voor een milletje of 4-5 klaar.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 30 jun 2011, 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor dueporte » do 30 jun 2011, 19:12

hallo Jongens, bedankt voor al jullie medeleven! Jorrit kan inderdaad ook een revisie doen, de krukas is niet gebroken, maar heeft teveel speling. Ik houd jullie op de hoogte!
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor maseralfa » do 30 jun 2011, 19:57

Ik ben een technische nitwit, maar zou je bij teveel speling op de krukas niet verwachten dat er iets rammelt of vibreert i.p.v. dat de auto niet meer start? Ik dacht dat hier het probleem was dat de auto niet meer starten wilde.
QPV-SZ-147GT-90
Avatar gebruiker
maseralfa
Donateur
 
Berichten: 573
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:23

Re: Italia a Zandvoort 2011

Berichtdoor dueporte » do 30 jun 2011, 20:20

het was beiden helaas.
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: J.Wouters' Ghibli

Berichtdoor Martino » vr 01 jul 2011, 07:57

Wat een vervelend bericht.

Ik heb twee Ghibli GT's gehad (toevallig stonden deze twee aan lager wal geraakte exen gezusterlijk naast elkaar bij F. "Zilver" is te koop - ik zag haar ook op Marktplaats - en nog steeds de moeite waard en "Tundra" heeft een gebroken hart (distributie riem). Ik voel me bijna schuldig ;-) ).

Afbeelding

Wellicht kun je je huidige auto aan een onderdelenhandelaar verkopen en bovenstaande Zilver kopen? Die auto is altijd bij F onderhouden, ik ben er erg zuinig op geweest en de eigenaar na mij heeft er niet veel meegereden. Onderdelen als koplampen en motorkappen (4.000 euro plus) worden voor serieuze hoofdprijzen verkocht.

Sterkte en succes!

PS Ik krijg het plaatsen van foto's ook nog steeds niet helemaal voor elkaar. (*
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Avatar gebruiker
Martino
Donateur
 
Berichten: 202
Geregistreerd: do 21 okt 2010, 20:53

Re: J.Wouters' Ghibli

Berichtdoor Giulia » vr 01 jul 2011, 08:09

Ha jouw ex Ghibli dus Martino. Zag hem verleden week al staan. Mag voor een heel schappelijke prijs weg bij Franco. Aanzienlijk minder dan de prijs op Marktplaats.....
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: J.Wouters' Ghibli

Berichtdoor Martino » vr 01 jul 2011, 08:19

En als je dan bedenkt dat ik hem voor 15K gekocht heb (met 80.000km) en voor 15K weer verkocht heb (met 105.000km), dan heb je hier een koopje denk ik. Maar ja, eerlijk is eerlijk, pech kun je nog altijd hebben. Een wijze liefhebber zei ooit: koop nooit een Massie van je laatste centen... hou (flink) wat achter de hand voor onderhoud.
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Avatar gebruiker
Martino
Donateur
 
Berichten: 202
Geregistreerd: do 21 okt 2010, 20:53

Re: J.Wouters' Ghibli

Berichtdoor rpmbiturbo » vr 01 jul 2011, 08:26

Wat een pech! @$#^}:

Op Spa was er ook al iets aan de hand,Alsof de accu volledig leeg was(?)
Dit is mogelijk te verklaren door een zwaar draaiende krukas?
Door slijtage kan de axiale speling ontstaan, een nadeel is dat er ook metaaldeeltjes in de olie terecht komen.
En dat kan nog meer ellende veroorzaken!
http://www.eurospares.co.uk/userImages/ ... 37_005.gif

Succes
Rene'
Biturbo 84
Ghibli ABS '95
rpmbiturbo
Donateur
 
Berichten: 372
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:30
Woonplaats: Roermond

VorigeVolgende

Keer terug naar My Maserati

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast