4.24v's Ghibli

Post hier jouw trots

Re: 4.24v's Ghibli

Berichtdoor V8 » do 10 mei 2012, 12:12

VSOC inderdaad.

En 202 inderdaad, startnr 116:

Afbeelding
V8

Berichtdoor Giulia » do 10 mei 2012, 12:23

WOEHAAA

Is voorbestemd want mijn initialen staan op de kentekenplaat...hierrrrrr ermee

Oh ja geen € 2 ton over Sad5
Giulia
Donateur

Berichtdoor Michele » do 10 mei 2012, 12:50

V8 schreef:Op http://www.millemiglia.it/inglese/home.html kan je alle deelnemers bekijken (als je even tijd hebt), onder 2012 en dan registered cars.

Behoorlijke Nederlandse inbreng!

Een hele ijverige Nederlander met een gouden hart heeft de boel even op een rijtje gezet. Da's wel zo makkelijk want ik vind de lijst van de organisatie niet uitblinken door overzichtelijkheid en gebruiksgemak:
http://dacorsa.com/events/2012/mille-miglia
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Michele » do 10 mei 2012, 12:51

treets schreef:Klopt!
En via Michiel was het fabrieksbezoek snel geregeld: in de oorspronkelijke uitnodiging stond een verkeerd e-mail adres.
Wij weten alleen nog niet hoe laat we aan de Viale Ciro Menotti moeten zijn? Iemand al een schema gezien?

Voor fabrieksdeelnemers komt er vanmiddag een programma over de mail. Details zijn nog even gecheckt bij het secreteriaat, want die organiseren de fabriekstrip zelf. ik doe alleen het MM deel...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Ghibli en de teugkerende waterlekkage

Berichtdoor 4.24V » do 07 jun 2012, 09:56

Nou mensen die Mille Miglia was goed bevallen en ik was toe aan een volgende stap; de stereo eens upgraden, nadat ik de lekkage bij de bestuurderkant had oplost...dacht ik...

Wederom is de auto drijfnat en nu ben ik pissed off dus heb het hele interieur er maar uitgehaald om te zien wat er nu toch aan de hand kan zijn.
Eerst maar eens de stoelen, deurrubbers, gordels enz losgemaakt. Niet echt moeilijk werk maar wel even nadenken hoe de achterbank eruit moet.
Naar achteren drukken en omhoogtrekken; met dank aan Techno.

Enfin dit is wat ik allemaal zag...
IMG_1414.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
What I do requires a certain mindset
4.24V
Donateur

en de terugkerende waterlekkage

Berichtdoor 4.24V » do 07 jun 2012, 10:15

Dus er is werk aan de winkel, eerst alle isolatie weghalen en tevens ook de "sound deadning"een soort teer. Want ik ben toch bang voor wat roest vorming.
Daarnaast zal ik toch de ingezakte stoelmounts moeten maken. Weet nog niet hoe..advies is welkom ik heb hier wel van gehoord dat dit gebeurd.
Ook de middentunnel gaat er nog uit, want er zit nogal wat los en dat wil ik netjes maken)

Gek genog vond ik ook nog 3 loshangende stekkers, waar geen contra's aanwezig waren dus...het wel goed zijn..
Tevens ook alle antennes, versterkers draden (carkit), tolwegsensor ?? en wat zo meer weghalen.
Liever zou ik ook het alarm demonteren maar eerlijkheidshalve durf ik daar niet aan te beginnen zonder fatsoenlijk schema. Er zitten nogal wat kastjes her en der verstopt en de main unit zit klemgedrukt tussen de zekeringkast, waardoor je de zekeringkast nauwelijks opgeklapt krijgt.

Opvallend was ook het overmatig aanwezig zijn van losse isolatie (achterin 3 a 4 lagen...)
De binnenbekleding ga ik wel proberen te reinigen, zo niet dan komt er een nieuwe in. maar dan moeten ook weer de deursills eraf want beter nu de roestduivel aanpakken dan starks weer alles los moeten halen...de bekleding zit nl met een plakrand onder de deurrubbers vast.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
4.24V
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 07 jun 2012, 11:31

Wat een werk jeroen....maar je pat het wel grondig aan. Wat die stoelbevestiging betreft. Bij mijn 1e 224 van het zelfde laken en pak. Gewoon uitgescheurd door de massaverplaatsing in de stoel.

Wat er toen gedaan is, is een moer op een vierkant plaatje lassen. Zelfde maat uit balkjes met oude bevestiging slijpen en het nieuwe plaatje met de opgelaste moer op zijn kop er in lassen. Klaar. Meteen als de boel open ligt even lekker volspuiten met blanke tectyl.
Giulia
Donateur

Berichtdoor 4.24V » do 07 jun 2012, 12:44

ok dank je Ar, ik zoiets ook in gedachten, andere aanpak is de bovenzijde met een trekker terug naar boven slaan en dan aflassen en daarboven op een plaatje ter versteviging.
Er zaten ook zwarte vulringen onder de stoel, ze lijken me origineel want alle stoelen hadden dit, maar feitelijk onnodig: als ik ze eruit haal komt de stoel zelfs iets lager wat zo slecht nog niet is.
4.24V
Donateur

Berichtdoor Giulia » do 07 jun 2012, 13:48

Klopt van die vulringen. Ik haalde ze ook altijd weg. Scheelt weer een dikke centimeter....

PS: bel ej even voor je langs komt?
Giulia
Donateur

Vorige

Keer terug naar My Maserati