Café In den Ouden Biturbo

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » za 30 sep 2017, 10:29

Typisch.
De DB-S blijft mijn favoriet, fraaier wat mij betreft dan de 11.
Het lijnenspel is wat rommeliger naar mijn mening.
En de huidige AMG motor vind ik een lomp geluid maken, niet zo heel goed passend ook, bij het sophisticated karakter van een Aston.
Ver weg ook van het melodieuze V8 geluid van een Maser.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » za 30 sep 2017, 10:32

Iets anders;

Na veel zoeken loop ik vast.
Ik meen me toch te herinneren dat er hier ooit een topic is geweest over het vervangen van de rubber sokjes om diverse stekkers van een Maser?
Was Danny daar niet ooit mee bezig geweest?

Danny, if so, weet jij leveranciers en bestelnummers?
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Danny » za 30 sep 2017, 11:25

Ik zal even zoeken....

Kom je naar Jisp, de 15e?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2588
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor cassiopeia » za 30 sep 2017, 13:49

Boomerang schreef:Typisch.
De DB-S blijft mijn favoriet, fraaier wat mij betreft dan de 11.
Het lijnenspel is wat rommeliger naar mijn mening.
En de huidige AMG motor vind ik een lomp geluid maken, niet zo heel goed passend ook, bij het sophisticated karakter van een Aston.
Ver weg ook van het melodieuze V8 geluid van een Maser.


Ik had het over een nieuwe auto. Die DBS is, volgens mij, niet meer in productie. Inderdaad vind ik die ook fraaier, maar met die V12 toch wat "too much" in vele opzichten. Die DB11 is sinds kort ook met een V8 leverbaar waarbij je bijna niets inlevert op de V12 maar wel een klein vermogen in je zak houdt vanwege het BPM verschil.
Wat Maserati betreft, die Ferrari V8 uit de QPV en de GranTurismo, die waren geweldig. Maar met die Amerikaanse Pentastar Jeep-motoren uit de huidige generatie kan ik toch wel begrijpen dat zelfs Franco er zijn neus voor ophaalt. Dan toch liever de AMG. Misschien wat lomp, maar presteert geweldig en is oersolide. Al vele jaren niet te evenaren in de F1.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4289
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » zo 01 okt 2017, 11:41

Liever een gebruikte DBS dus, dan een nieuwe DB11.
Die AMG motor vind ik echt te onbenullig klinken voor een Aston.
Die BPM bestraffing is inmiddels ook buiten proporties geraakt.
De prijsverschillen voor dit soort auto's tussen NL en de ons omringende landen zijn absurd geworden.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor PeterM » di 24 okt 2017, 21:22

En dat voor een simpele Otto - met beschadigd plenum : Mooi groen is niet lelijk

Tel hierbij op de beide auto's bij Prins en die bij Pastorelli = ze worden er denk ik niet voor verkocht maar het helpt wel bij het omhoog praten van de waarde Happy5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2405
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor lqpl » ma 11 dec 2017, 16:24

Vandaag met de 3200LM op pad geweest - op zomerbanden. Dat ging prima totdat ik in de sneeuw op een helling van 0.001 graad kwam. De ASR deed flink z'n best om de voortgang tot nul te beperken en de hele auto te laten vibreren. Oplossing dus: ASR uit. Daarna door de zijruit kijkend verder. Heerlijk lachebekkie

Hoe gaat dit met doorrijders in 4200 coupé en Granturismo?

De winterbanden komen er pas overmorgen op. Ze liggen nog bij Werkhoven hamersmiley
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Boomerang » ma 11 dec 2017, 18:36

Overmorgen hoeft het niet meer, dus die zomerbanden kunnen gewoon blijven zitten.
Vermoedelijk zullen er weinig zijn die nu nog de baan op gaan met een 4200 of GT.
(Volstrekt overbodig op te merken natuurlijk dat ik je geen info kan geven over het gedrag van zo'n soort auto in winterse omstandigheden lachebekkie )
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4901
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor Maser73 » ma 11 dec 2017, 18:52

Ik vind het wel gaaf dat sommigen gewoon doorrijden met dit soort autos. Gisteren zag ik een Sierra Cosworth door de sneeuw ploeteren. Jaloers om de lol die ze hadden. Zou zoooo graag eens de Integrale willen loslaten op B wegen waar ze niet strooien maar de weg erheen zout-vrij is onmogelijk en eerst met aanhanger ook zo’n gedoe. Wellicht eens aan een exemplaar denken voor erbij waar je minder zuinig op hoeft te zijn. Zo’n rag hok, ouwe biturbo kan ook woot
Maser73
Donateur
 
Berichten: 347
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Café In den Ouden Biturbo

Berichtdoor MaseratiTeun » ma 11 dec 2017, 20:52

lqpl schreef:Vandaag met de 3200LM op pad geweest - op zomerbanden. Dat ging prima totdat ik in de sneeuw op een helling van 0.001 graad kwam. De ASR deed flink z'n best om de voortgang tot nul te beperken en de hele auto te laten vibreren. Oplossing dus: ASR uit. Daarna door de zijruit kijkend verder. Heerlijk lachebekkie

Hoe gaat dit met doorrijders in 4200 coupé en Granturismo?

De winterbanden komen er pas overmorgen op. Ze liggen nog bij Werkhoven hamersmiley

Gisteren zonder problemen uit Sittard gekomen. Gewoon in 1,5 uur. Wel op de wintersloffen.

Vanmiddag kleindochter opgehaald. Ice-stand ingeschakeld en zonder horten of stoten weggereden.
Avatar gebruiker
MaseratiTeun
 
Berichten: 131
Geregistreerd: wo 25 mei 2011, 21:26

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten