Tesla testrit

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Tesla testrit

Berichtdoor cassiopeia » zo 30 maart 2014, 21:35

Sorry, Peter, maar een onzinniger betoog tegen de overheid heb ik zelden gelezen. Ik vind het erg primitief om te denken dat de overheid een instituut is dat er louter is om zichzelf in stand te houden. Hef de overheid op en lever het mensdom over aan de tentakels van het kapitalistisch systeem. Dan hebben we vast veel gelukkige mensen over. Zeker degenen, waar niets aan te verdienen valt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Rangeboom » zo 30 maart 2014, 22:25

Onze overheid vertegenwoordigd ons kapitalistisch systeem.
Kan heel ver meegaan in het betoog van Peter.
Rangeboom

Berichtdoor Andrea » zo 30 maart 2014, 23:59

Lastig om zoiets kort van een opinie te voorzien, maar in het algemeen zijn we allemaal schuld aan de alsmaar uitdijende overheid. In de kern willen we alsmaar meer. Meer van alles. Meer taken voor de scholen, meer zorg, meer wegen, meer bossen, meer wildbeheer, meer voedselcontroles, meer veiligheid en natuurlijk meer invloed en macht door het meedoen met de vredesmissies en geld storten voor de Oekraïne. Van alles willen we meer of iets beter regelen.

De vraag is denk ik, waar willen we inleveren?
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 31 maart 2014, 09:35

De overheid krimpt: dat is nu het beleid. Allerlei taken worden overgeheveld naar marktpartijen. Die voeren die taken alleen uit volgens het profijtbeginsel. Gevolg is dat de mensen die achteraan stonden toen het geluk werd uitgedeeld, in toenemende mate mate in de kou komen te staan. Dat zijn mijn klanten.
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 31 maart 2014, 09:50

Ik geef toe, ik heb dit stukje geschreven in een bepaalde stemming. Dat heb je wel eens, en dat wil ook wel doorslaan. Het is wat zwart, inderdaad.

Het stuk is niet geschreven tegen het principe van een overheid die algemene belangen bewaakt, maar wel tegen de manier waarop dat gebeurt. Het korte termijn belang van de politicus (populariteit, herverkiezing) wint het meestal van het maatschappelijke lange termijn belang.

Daarbij twijfel ik aan de oprechtheid. Het gebrek aan een oprechte visie bij de huidige generatie politici is schrijnend. Men beweert iets te willen doen aan een maatschappelijk doel, verzint een stimuleringspakket om de burger in de gewenste richting te laten bewegen en als-ie dat dan doet stelt men vast dat het teveel inkomsten kost en draait men de maatregelen weer terug. Mijn conclusie: als het er op aan komt is de overheid niet echt geïnteresseerd in verandering maar alleen in de eigen inkomsten. Dat houd ik overeind, de voorbeelden zijn eindeloos, ook buiten onze favoriete hobby.
In vind dit niet oprecht en niet consequent. Als je zoiets ziet ga je op zoek naar argumenten en dan kom je vanzelf op allerlei mogelijke redenen. Het ambtenaren apparaat werkt niet vrijwillig mee om zichzelf overbodig te maken. En dat is onvermijdelijk als de inkomsten van de overheid structureel zouden afnemen. Dat kost werkgelegenheid.

Ook mijn andere stellingen houd ik overeind. Meer dan 50% belastingdruk is idioot en op termijn niet vol te houden.
Het principe is prima, maar de balans is totaal zoek.

Stelen van de armen en geven aan de rijken is een metafoor maar het beschrijft precies wat er gebeurt bij het redden van banken - wij betalen via onze belastingverplichtingen met z'n allen de schade die een paar financiële criminelen hebben aangericht, inclusief hun bonussen. Dit kost de politicus of de ambtenaar niets, het wordt afgewenteld op ons.
De "bankrovers" worden niet strafrechtelijk vervolgd omdat er geen wetten zijn die dat mogelijk maken en die wetten komen er ook niet!

Hoe zou dat komen? Hetzelfde speelt bij de echt grote ondernemingen in Nederland. Zij betalen geen belasting over hun miljarden winsten. Unilever, Shell, Philips en AKZO, iedereen heeft z'n mond vol van maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar als zij aangesproken worden op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid om net als mijn onderneming normaal belasting te betalen geven zij "niet thuis" - dan blijken ze opeens op de Bahama's 's te zitten of op de Cayman Islands. De aandeelhouders zijn blijkbaar nog ietsje belangrijker dat MVO. Denk erom, dit is geen gerommel in de marge, dit gaat om echt geld. Daar kun je het begrotingstekort in één keer mee opheffen!! "Onze" overheid doet er niets aan om dit te veranderen.
Als ik het in mijn hoofd zou halen om een kilometertje privé te rijden met mijn zakelijke auto weten ze me te vinden - en ik kan meteen gaan aantonen hoe het de afgelopen vijf jaar is gegaan. Persoonlijk denk ik dat deze ambtenaar zijn energie beter in die grote bedrijven kan steken, dat levert meer op voor ons burgers, maar het gebeurt niet.

Hoe zou dat toch komen? Staan ze echt aan de kant van de "arme burger" Cass? ik heb dat best een tijdje geloofd, maar ben er niet meer zo zeker van.
Laatst bijgewerkt door PeterM op ma 31 maart 2014, 11:23, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Momus » ma 31 maart 2014, 10:55

cassiopeia schreef:De overheid krimpt: dat is nu het beleid. Allerlei taken worden overgeheveld naar marktpartijen. Die voeren die taken alleen uit volgens het profijtbeginsel. Gevolg is dat de mensen die achteraan stonden toen het geluk werd uitgedeeld, in toenemende mate mate in de kou komen te staan. Dat zijn mijn klanten.

en dan komt men klagen over een steeds minder efficiënte dienstverlening vanwege de overheid
normaal, men is met steeds minder en op de werkingsmiddelen wordt serieus beknibbeld, terwijl de werklast zeker niet evenredig afneemt, integendeel

overigens mag men 'Europa' ook wel als overheid aanzien en daar komen ook enorm veel regeltjes en wetgeving vandaan, het is niet enkel de nationale of gemeentelijke overheid die schuld draagt
mij maak je overigens ook niet wijs dat de privésector per definitie beter doet dan de overheid

wat de politici betreft, ga ik voor een stuk mee in Peter zijn betoog, maar ik denk dat er wèl nog (enkelingen ?) zijn die oprecht met de lange termijn begaan zijn (op elk niveau)
maar komen ze vaak aan bod/aan het woord ?
misschien is mijn houding wel een soort zelfbeschermingsreflex om niet helemaal in cynisme te verzinken
Momus
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 01 apr 2014, 00:18

Even terug naar het onderwerp, de Tesla.
Ik lees dat een Tesla S thans voor ondernemers, inclusief subsidie, ongeveer 25k kost. Vervalt de subsidie, dan gaat hij ineens 94k kosten. Klopt dat?
Het zou betekenen dat hij dan opschuift van segment Golf naar segment Ghibli....
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor stijn » di 01 apr 2014, 11:38

Klopt, heb ik van vrienden/familie etc. ook gehoord, ze spreken er zelf schande van dat uitgerekend diegenen die de subsidie niet nodig hebben op kosten van de belastingbetaler zo`n dure auto kunnen kopen. Maar ja, terecht zeggen ze zelf "als het kan, dan doe ik het toch echt, vrijwillig geld doneren aan de overheid kan altijd nog".
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor gtv6gleich » di 01 apr 2014, 16:55

Hoe zou die 94 ineens 25 worden voor een ondernemer daar wil ik wel uitleg over? Vast een creatieve uitleg van werknemers.
Maserati QPV 2004
Mito Esclusivo twinair turbo
Alfa 166 2,5 V6
gtv6gleich

Berichtdoor stijn » di 01 apr 2014, 21:25

Oh nee, zeer zeker geen gezever in de ruimte, maar slechts de werkelijkheid; versnelde afschrijving, investeringsaftrek, BTW teruggave, en nog een paar van die regelingen. Geloof me, het klopt echt.
Stein Keuken
stijn
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café