Tesla testrit

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Tesla testrit

Berichtdoor duetto » do 27 maart 2014, 23:54

Vanmiddag op weg naar Scheveningen even langs de Haagse vestiging van Tesla gereden en proef gezeten. Mooie gimmick zijn de handgrepen, die na aanraking uit de deur tevoorschijn komen. Ook de display is bijzonder: twee iPads boven elkaar.

Omdat ik de hoofdingang had gemist kwam ik eerst in de werkplaats. Daar leek iedereen het druk te hebben met het klaarmaken van reeds bestelde auto's. In de hoek stond een onderstel van een Tesla. Behalve wat kleine electromotoren bijna leeg. Geen wonder dat er voor en achter bagageruimtes zijn.

De verkoopster vroeg of ik wel eens electrisch gereden had. Toen ik naast m'n ervaring met hybrides (vervangende auto's bij Louwman) de electrische Burton noemde waar ik bij de HAN in gereden heb, bleek ze te weten wat een Burton is. applause

Ik blijf een Tesla mooi vinden, maar hij is veel minder exclusief dan een Maserati. Bovendien heb ik in de overdekte delen van de Utrechtsebaan weer vastgesteld dat motorgeluid een belangrijk deel van de beleving is. Kortom, het is nog geen gelopen race voor de Tesla, die wat mij betreft concurreert met de Ghibli of een gebruikte QP V of Granturismo.
duetto
Donateur

Berichtdoor Marten » vr 28 maart 2014, 22:05

Als je de volgende keer naar "m'n winkel" komt, geef dan even een seintje. Nu moest ik van Term54 horen dat je binnen bent geweest... Sad5
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » za 29 maart 2014, 13:10

De fiscale bevoordeling van elektrische auto's en hybrides loopt in Nederland op zijn laatste benen. Het kost gewoonweg veel te veel noodzakelijke inkomsten. Zowel Staat als BOVAG gaan evalueren:

http://www.nu.nl/economie/3738837/elekt ... ljard.html

Als die elektro's volgend jaar tegen het normale tarief belast gaan worden, dan is het natuurlijk snel afgelopen met de belangstelling. Hoge prijs en aanzienlijke beperkingen: dan gaat men weer snel kiezen voor een auto op fossiele brandstoffen.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Vince » za 29 maart 2014, 13:17

En hóp; daar maakt de automarkt weer een rare verschuiving.

Balastingmaatregelen in NL doen hele rare dingen met autoverkopen. Onterechte dingen.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Rangeboom » za 29 maart 2014, 13:25

Echt bijna crimineel hoe overheidsmaatregelen een complete bedrijfstak gegijzeld houdt.
Rangeboom

Berichtdoor Marten » za 29 maart 2014, 15:29

Dat "bijna" kan je gerust weg laten. Het meest bijzondere is dat "de autobranche zelf aandringt op veranderingen", zo hoorde ik vanmorgen.
Bang voor de concurrentie of niet innovatief genoeg?

Hoe dan ook, deze ontwikkeling valt niet meer te stoppen, elektrisch rijden, in welke vorm dan ook wordt de toekomst.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Marten
Donateur

Berichtdoor duetto » zo 30 maart 2014, 08:14

Marten schreef:Als je de volgende keer naar "m'n winkel" komt, geef dan even een seintje. Nu moest ik van Term54 horen dat je binnen bent geweest... Sad5

Sorry, idee kwam onderweg van Utrecht naar Den Haag op, en op de smartphone de locatie zoeken ging nog net, maar een bericht hier typen zat er niet echt in.
duetto
Donateur

Berichtdoor Marten » zo 30 maart 2014, 09:08

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld, als je binnen bent gewoon even naar mij vragen is voldoende woot
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Marten
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 30 maart 2014, 20:38

Als het er op aan komt hebben Mark en Diederik of wie er ook maar op het pluche verkeert geen enkele inhoudelijke motivatie om aan ons welzijn op de lange termijn te werken.

Uiteindelijk wil elke overheid maar één ding: tenminste zich zelf in stand houden en bij voorkeur nog een beetje groeien. Een overheidsapparaat heeft geen belang bij de lange termijn, bij gezondheid, bij het milieu, bij het vinden van echte oplossingen voor grote problemen. Het resultaat laat te lang op zich wachten. Je kunt het als politicus ook niet claimen, en je wint er geen kiezers mee. De lange termijn is politiek niet relevant, dus weg ermee.

Wanneer je je bestaan weer vier jaar moeten wilt verlengen doe je natuurlijk even of het welzijn van het volk je aan het hart gaat. Als blijkt dat het effect op de eigen besteedbare middelen te groot is kun je er toch altijd weer mee ophouden!

In Nederland kost dit spelletje al meer dan 50% van het bruto nationaal product. Meer dan de helft van wat we met elkaar verdienen storten we terug in een bodemloze put. Logica is daarbij ver te zoeken, legitimiteit ook. Inkomstenbelasting, uitgaven belasting (=BTW) vermogensbelasting, vennootschapsbelasting, dividendbelasting, erfbelasting, schenkingsrecht, wegenbelasting, BPM, provinciale opcenten, accijnzen, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting,
Of je geld verdient, krijgt, bezit of uitgeeft, of je staat, ligt, zit of beweegt, ze hebben weer wat bedacht om een deel naar zich toe te harken. En als je dood gaat ben je er nog niet vanaf, mocht je nog iets aan bezit over hebben dan houden ze opnieuw hun hand op.
De regels zijn natuurlijk niet voor iedereen gelijk: hoe meer macht je hebt, hoe minder je betaalt. Grote bedrijven dwingen voorkeursbehandelingen en vrijstellingen af. Die betalen geen vennootschapsbelasting. De overheid als omgekeerde Robin Hood: stelen van de armen om te kunnen geven aan de rijken.

Het meest simpele voorbeeld is de OZB. Het gaat niet om de legitimiteit, om "wat is redelijk", om een inhoudelijke afweging wat de burger redelijkerwijs zou moeten afdragen over zijn onroerend goed bezit.

De waarde van huizen daalt, waardoor veel mensen enorm in de narigheid komen. Maar daar heeft de gemeente even niks mee te maken. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je als gemeente de tering naar de nering zet - zoals in elk normaal bedrijf het geval zou zijn. Dus als de huizen prijzen dalen is het natuurlijk niet zo dat de burger een keer een meevaller heeft. Het gaat erom dat de inkomsten op peil blijven, dat de begroting van de gemeente groeit en dat ik noem maar wat, de verliezen van het zootje amateurs dat met grond heeft zitten speculeren weer zijn afgedekt. Dus: de grondslag van de OZB wordt aangepast, totdat er minstens zoveel wordt binnen geharkt als het vorig jaar. Hoezo logisch, of consistent, of legitiem? Als je het spel dreigt te verliezen pas je gewoon de spelregels aan, net zo lang totdat de inkomsten weer op peil zijn.

Heerlijk lijkt mij dat, om in een positie te zitten waarin je je inkomen en je voortbestaan gewoon bij wet kunt regelen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Vince » zo 30 maart 2014, 21:24

Ik bespeur enige frustratie. Die ik overigens wel deel, maar meestal denk ik er maar niet aan omdat je het toch niet verandert... Sad5

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café