Investeren, welke auto kies je en waarom?

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Investeren, welke auto kies je en waarom?

Berichtdoor Giulia » wo 10 feb 2016, 13:15

Echt weer een onzinverhaal gebaseerd op een paar auto's op een evenement. Die veiling in Parijs heeft al een paar jaar een dubieuze reputatie vanwege een in slag in de lucht slaande Franse veilingmeester en matige organisatie.

Die TZ zit met 70K verschil nou ook weer niet heel ver af van de estimate. In deze categorie te verwaarlozen. Bovendien een autod ie echt bereden is met gebruikssporen. Dat wil niet iedereen helaas (vooral de nieuwe markten niet)

Let maar eens op wat er op Amelia Island gaat gebeuren eind maart met de veiling van o.a. 16 Porsches van Seinfeld. Die gaan echt door het dak!
Giulia
Donateur

Berichtdoor Term54 » wo 10 feb 2016, 16:04

16 Porsches van Seinfeld.

Waarom zou hij ze wegdoen ? of wat gaat ie er voor terug kopen ?
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Maser73 » wo 28 dec 2016, 22:45

Blijft een intrigerend onderwerp, vaak subjectief maar wel leuk om over te filosoferen. Vond deze video over 2016 en outlook 2017 wat betreft car investments van Harry Metcalf. Leuk gesprek overigens maar keiharde eindconclusie blijft wat gissen m.i

https://www.youtube.com/watch?v=fwXV4jwFwv4
Maser73
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 29 dec 2016, 00:03

Wat ik er uit haal is de boodschap om de auto te kopen waar je blij van wordt, of die je vroeger op een poster boven je bed had hangen.
En als dat bovendien een auto is die in een relatief kleine oplage gebouwd is, speciaal is, of roemrijke genen bezit....komt het ook financieel best goed.
Tja, dan is het eigenlijk vreemd dat de 3200 niet is genoemd. Hypocriet5
De merken die ze wél met name noemden, zijn wat mij betreft al zo mainstream en conventioneel in het wereldje, dat daar nauwelijks nieuwswaarde in te ontdekken was. Gaap.
Wat dat betreft was het noemen van een siërra cosworth of een peug 205 GTI opmerkelijk, maar tegelijkertijd toch ook weer oud nieuws.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Jac » vr 30 dec 2016, 20:22

Boomerang schreef:Wat ik er uit haal is de boodschap om de auto te kopen waar je blij van wordt, of die je vroeger op een poster boven je bed had hangen.
En als dat bovendien een auto is die in een relatief kleine oplage gebouwd is, speciaal is, of roemrijke genen bezit....komt het ook financieel best goed.
Tja, dan is het eigenlijk vreemd dat de 3200 niet is genoemd. Hypocriet5
De merken die ze wél met name noemden, zijn wat mij betreft al zo mainstream en conventioneel in het wereldje, dat daar nauwelijks nieuwswaarde in te ontdekken was. Gaap.
Wat dat betreft was het noemen van een siërra cosworth of een peug 205 GTI opmerkelijk, maar tegelijkertijd toch ook weer oud nieuws.

Ruudsterrr5 Dat zeg ik....
Twee jaar geleden mijn Integrale verkocht, ben ik niet slechter van geworden. Sterker nog, de koper heeft een veel beter rendement. applause
Vorig jaar mijn Clio Williams verkocht, ben ik toen niet slechter van geworden. Sterker nog, de koper heeft een veel beter rendement. applause
Twee jaar terug mijn 3200GT verkocht, daar heeft de koper een prima rendement gescoord applause
... het wordt saai....
Conclusie, ik koop alleen auto's die ik zelf leuk vind. En wat blijkt buiten de goede financiele keuze, enorm plezier van gehad en dat is het belangrijkst. Driving5

p.s. Alleen de Rolls heeft een vermogen gekost cursing
Jac
Donateur

Berichtdoor Maser73 » vr 30 dec 2016, 20:37

Jac schreef:Conclusie, ik koop alleen auto's die ik zelf leuk vind.

Idem hier en wat blijkt......zijn best wel wat mensen met dezelfde smaak en (geobsedeerde) passie woot
Maser73
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » vr 30 dec 2016, 21:33

Giulia schreef:Let maar eens op wat er op Amelia Island gaat gebeuren eind maart met de veiling van o.a. 16 Porsches van Seinfeld. Die gaan echt door het dak!

Ik heb opgelet en lees in AutoVisie dat de opbrengst zwaar is tegengevallen. Een Porsche haalde zelfs de limiet niet.

http://autovisie.nl/2016/03/vintage/por ... n-euro-op/

Alleen, nota bene, een standaard Kever ging door het dak. Het is zo betrekkelijk allemaal. Allemaal mensen die zich tevoren handenwrijvend rijk rekenen maar het blijft kristallen-bol kijken.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 31 dec 2016, 11:20

cassiopeia schreef: Het is zo betrekkelijk allemaal. Allemaal mensen die zich tevoren handenwrijvend rijk rekenen maar het blijft kristallen-bol kijken.

En wat is rijkdom?
Vandaag wrijf je je in de handen omdat je een fortuin hebt ontvangen voor een oude auto, morgen overkomt je iets en zijn je nabestaanden even later "de buit aan het verdelen".

Prediker zij het al: het is alles ijdelheid der ijdelheden, het is najagen van wind.

Wat echte rijkdom is?
Gezondheid, gezelligheid, samen zijn met mensen die belangrijk voor je zijn.
En natuurlijk is het aardig om te kunnen genieten van mooie dingen, maar als dat je hoofddoel in het leven is, ben je alsnog arm.

Zo, toch nog een stichtelijk woord op de valreep van 2016. Giuliaa5
Boomerang
Donateur

Berichtdoor lqpl » za 31 dec 2016, 17:56

Proost dan maar Giuliaa5
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Danny » za 31 dec 2016, 23:42

Daar toast ik ook op!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar MC Café