Wat gaan we in de toekomst kopen?

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Wat gaan we in de toekomst kopen?

Berichtdoor Term54 » vr 18 sep 2015, 10:08

Voor de porschefanboys :

PORSCHE MISSION E

http://www.autojunk.nl/2015/09/intervie ... -mission-e

Afbeelding

of voor de maserati liefhebbers (beide mag ook).

2017 Maserati Alfieri

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het altijd jammer dat de italiaanse auto's wat minder hightech zijn. Ze hebben net niet de beste navigatie etc.

een kruising van beide zou gaaf zijn :-)

Roept u maar.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Re: Wat gaan we in de toekomst kopen?

Berichtdoor Momus » vr 18 sep 2015, 11:31

ik denk eerder in de richting van een Alfa Romeo Giulia, maar als het tussen deze beide moet gaan, toch maar de Alfieri lachert
Momus
Donateur

Berichtdoor SportGTS47 » vr 18 sep 2015, 15:33

Als de keuze tussen deze twee lag zou ik voor de Alfieri gaan.

Echter vind ik het níet jammer dat de Italianen minder high-tech zijn, ik zag liever echte klokjes in het dashboard van de Alfieri, ipv een TFT scherm. Alfa Romeo mag wat mij betreft de hemel in geprezen worden aangezien de Giulia met een handbak komt, hoe vaak zal dat nog gebeuren! Thumbsup5
Alfa Romeo Quattroporte (166 V6, nero vulcano, full option)
SportGTS47

Berichtdoor Term54 » za 19 sep 2015, 09:51

Maar was het niet Maserati die vroeger met vooruitstrevende techniek bezig was ?
Ik bedoel het is toch raar dat bijna alle italiaanse merken , een navigatie systeem uit begin 2000 hebben, erin de alfa 4c een soort van aftermarket radio zit. Zaken die bij andere merken wel op orde zijn.

Dan doet tesla het een stuk beter met een online update van het systeem waar jeep bijna alle verkochten auto's voor moet terugroepen. persoonlijk denk ik dat de auto industrie de afgelopen jaren niet vooruit strevend genoeg is geweest en dus heeft stilgestaan en steeds weer oude wijn in nieuwe zakken probeert te verkopen.

Buiten dit ziet de Alfieri er weer zo gaaf uit dat als ik de kans krijg de verouderde techniek op de koop toe neem ;-)
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 20 sep 2015, 16:40

We gaan vroeg of laat nog eens terug verlangen naar de echt pure auto's denk ik.

Die Alfieri mag van mij ontdaan zijn van allerlei electronische gimmicks, terwijl ik aan de andere kant een hybride variant zou kunnen waarderen.
Electromotor voor ondersteuning bij lage toerentallen en reduceren van verbruik en uitstoot, maar verder geen poespas met allerlei ingewikkelde settings bitte.

Ipad-dashboards in een Tesla stoppen aub, niet in sportwagens.
Een beschaafd navigatiesysteempje, een uitschakelbaar tractiecontrole systeempje, een sportstandje zoals op de GS, is wat mij betreft genoeg.

Trouwens, die Porsche was mij ook al opgevallen!
Erg mooi ding.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 20 sep 2015, 16:59

Zo is het. Buiten de Maserati vind ik eigenlijk alleen Aston Martin begeerlijk. Of een Ferrari, maar dan alleen een 456M. Met automaat. Schakelen vind ik alleen leuk op trajecten die zich daar echt voor lenen. Met een lichtere auto, zoals mijn Alfa Spider V6.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Momus » di 02 feb 2016, 07:54

goed en minder goed nieuws : http://www.vroom.be/nl/autonieuws/scoop ... tent=blok1

uitstel zou geen afstel zijn maar in hoeverre dit zal stroken met de waarheid ? hopelijk erg veel
Momus
Donateur

Keer terug naar MC Café