Auto's met potentie waardestijging

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Re: Auto's met potentie waardestijging

Berichtdoor cassiopeia » di 12 jul 2016, 19:10

Dat elektrisch rijden blijft toch een tamelijk elitair gebeuren. Ook hier.
Zo lang Henk & Ingrid niet met drie jengelende koters op de achterbank, een Tabbert aan de haak en een koffer op het dak, in een ruk naar de camping in de Ardeche kunnen rijden, zie ik het geen gemeengoed worden.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » di 12 jul 2016, 19:32

Michele schreef:ik durf wel mijn hand in het vuur te steken voor een goede A5 S-line Coupe.

Benieuwd naar jullie mening over de nieuwe A5!

Tot nu toe lijkt de vorige met zijn cleane lijnen
mooier, maar ik heb de nieuwe nog niet live gezien natuurlijk.

Hoe groot is de kans da Alfa een Giulia coupe gaat uitbrengen?
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 12 jul 2016, 19:48

Steriel. Clean. Afstandelijk. Geen emotie. Rijdt waarschijnlijk fantastisch zonder er blij van te worden.
Alleen om die reden al de Giulia, ook als Berlina.
Audi: Vier nullen op de grille en de vijfde nul achter het stuur (in Noorwegen gehoord rolleyes )
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 13 jul 2016, 07:56

Let op: Boomie heeft er één gehad èn weggedaan. Daar is de 166 voor in de plaats gekomen, correct?
Dus op het gebied van steriliteit (al dan niet) hebben we een ervaringsdeskundige.
Qua vorm vond ik hem altijd prachtig. Je zag hem veel ... tot die vier deurs sportback uit kwam.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 14 jul 2016, 07:36

De A5 stuurde inspiratieloos en gaf geen enkele beleving.
Maar het zat erg goed in elkaar allemaal en de wagen was van alle moderne gemakken voorzien.
Met de 19 inch wielen vond ik hem voorál MOOI.
En tijdens vakantietrips reden we zonder enige zorgen over techniek, zeker toen er een nieuwe motor in zat, en met een gemiddeld verbruik van 1:15.

Eigenlijk hebben we de wagen weg gedaan om foute redenen.
Het was immers een daily; die hoeft helemaal niet perse een entertainer te zijn.

Van de 166 heb ik nog steeds geen spijt, al storen het forse verbruik en de grote draaicirkel wél.
Op de autobaan lukt ruim 1:10, maar rijden met 50 à 60 rond de Italiaanse meren en met klimmen in de bergen, gaat het rap naar 1:8.
En die grote draaicirkel is best lastig; in sommige haarspeldbochten moest ik soms steken!
Terug in NL speelt dit allemaal geen rol meer; de 166 is wat mij betreft sowieso een zeer onderschatte auto.

Maar over de Giulia (en zelfs de nieuwe A5) wordt wél serieus nagedacht. rolleyes
Boomerang
Donateur

Vorige

Keer terug naar MC Café