Auto's met potentie waardestijging

Even tot rust komen, iets leuks meegemaakt of gezien of gewoon even lekker ouwenelen
Kom binnen..... er is altijd een plekje vrij

Auto's met potentie waardestijging

Berichtdoor Boomerang » vr 08 jul 2016, 10:23

Iedere keer is er wel weer ergens een artikel te vinden met prognoses over waardestijgingen.
Misschien aardig die onder dit topic in de toekomst te verzamelen?

Deze kwam ik vandaag tegen:

http://www.autobild.de/bilder/gebraucht ... tml#bild26

Natuurlijk zit er weer een Porker tussen, maar gelukkig ook twee Italianen.

Van ééntje had ik het nooit verwacht dat die nog eens in zo'n lijstje zou opduiken, van de ander wisten we het al.
Boomerang
Donateur

Re: Auto's met potentie waardestijging

Berichtdoor Jac » vr 08 jul 2016, 20:25

Ik merk het bij een aantal Italianen; Alfa Romeo Brera, Alfa Romeo 147 & 156 GTA zijn bijvoorbeeld sterke stijgers. De prijzen stijgen niet alleen, ze worden ook echt vlot verkocht! Dat getuigt van realiteit.
Maar denk daarbij ook aan de Lancia Kappa Coupe, niet te versmaden klasse-auto.

Kon je tot voorkort een Alfa GTV 916 (1995 tot 2006) voor relatief weinig van Marktplaats plukken, die tijd is voorbij. De mooie exemplaren komen zelden meer op het net. Een gang naar het buitenland biedt nog wel mooie kansen. Daar staat nog wel e.e.a te koop.

Uiteraard hangt het wel altijd samen met de kwaliteit; een auto waar werk aan zit is buitengewoon lastig te verkopen, ook niet als de prijs echt laag is. De koper verlangt kwaliteit en wil dan wel wat meer betalen.
Jac
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 09 jul 2016, 09:03

Brera had ik niet zien komen, na zoveel negatieve publiciteit over deze auto door de jaren heen.
Zag hier bij de camping een cabrio/spyder of hoe het ook mag heten, erg fraai ding.

916 heb ik nooit begrepen, damesauto.
En zo'n Thesis woot
Boomerang
Donateur

Berichtdoor lqpl » za 09 jul 2016, 11:32

Brera? Die grafiek daalt in een rechte lijn.
La Moglie blij en trots met de 3200GT...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Techno » za 09 jul 2016, 23:03

Boomerang schreef:
916 heb ik nooit begrepen, damesauto.

Geweldige kar, koets met veel handwerk gebouwd. Heerlijk lage zit, enorm goede wegligging dankzij complexe achterwielophanging. Ok, wel tikje zwaar, maar vol met karakter...
Nu nog betaalbaar te vinden, over 10 jaar verwacht ik dat het een gezochte auto gaat worden.
. Driving5
Techno
Donateur

Berichtdoor Giulia » zo 10 jul 2016, 07:33

Juistum....heb er 6 gehad en het zijn hele fijne stuurmansauto's. Kunnen veel moderne voorwielaandrijvers nog steeds een voobeeld aan nemen qua stuurgedrag/wegligging.

Op een paar auto's na is dit lijstje natuurlijk niet serieus te nemen met een A2 en Avantime er in. hamersmiley
Giulia
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 10 jul 2016, 08:37

A2 lijkt absurd idd, over de Avantime had ik al vaker iets gelezen.
En die Twingo?

916 rijdt vast goed, maar daar had ik het ook niet over hé.
S2000 en 350Z geloof ik wel in.
Maar over tien jaar jongens, wie weet hoever de oudere auto's met verbrandingsmotor dan al in het verdomhoekje zitten.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Jac » zo 10 jul 2016, 10:55

Inderdaad, over tien jaar een andere beleving mbt verbrandingsmotoren. Maar, dan zien we het weer als kunst.
Kunst kunnen we niet in een zin noemen met een A2.
Jac
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 11 jul 2016, 16:54

Boomerang schreef:Maar over tien jaar jongens, wie weet hoever de oudere auto's met verbrandingsmotor dan al in het verdomhoekje zitten.

Ja, dan allemaal elektrisch met bakkenvol staatssubsidie. Op stroom die komt (met transportverlies) uit de tien jaar oude, op buinkool (want lekker goedkoop) gestookte centrales hier dertig kilometer verderop.
Geniaal bedacht, moet ik zeggen.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Michele » di 12 jul 2016, 17:02

elektrische auto's is alleen hier (en in scandinavie) een issue... Welgeteld 1 Tesla, een Opel Ampera en twee Priussen zien rijden afgelopen maand rondom Le Mans 24 uren en Le Mans Classic. Wat voor kenteken die auto's hadden? Tja... t was geel. Op weg van en naar Frankrijk kom je wel veel priussen, Honda hybrids en Mutsiblutsie PHeew tegen. Allemaal met gele platen.

Om op het onderwerp terug te keren: die Avantime is handgebouwd in beperkte oplage en extravagant en en daarom verzamelbaar. Je moet alleen hopen dat niemand er een deuk in rijdt, want plaatwerk is er niet meer. En die twingo is zoiets als de 2CV of de oer-Panda: een cultauto. Bovendien: vind nog maar eens een goede met weing km's!!
Die A2 is natuurlijk knettergek.. maar ja... Duitse site. Ik durf wel mijn hand in het vuur te steken voor een goede A5 S-line Coupe.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Volgende

Keer terug naar MC Café